Scorito Tour 2018

1 2 ... 32 ... 255 256
snoek1974

'@ big Apple

Dat is juist het moelijke , het zou mij juist niet verbazen als Quintana al op meer dan 5 minuten staat door de TTT , Mur en de kasseienrit bij de eerste berg etappe .

@ Geert vd Vleuten - heb ze op dit moment nog allebei in mijn ploeg , maar kan zo zijn dat ik er alsnog een meer klimmer ingooi en Cavendish upgrade naar Demare , al moet maar blijken of dit ook een upgrade is.

Maar voorlopig laat ik mijn team zo en ga pas weer kijken als alle selecties bekend zijn

dvansteenis

'@geert hele lastige, Martin een aantal keren de kans om te punchen en Roglic ITT en kan hard dalen. Roglic wellicht punten voor Groenewegen? Wat mij betreft heel licht in het voordeel van Roglic.

RemcovanderMaas

Mijn team staat vrij aardig, twijfel alleen tussen Roglic / Stuyven of Yates / Laporte
Duo 1 heeft in mijn ogen meer risico, maar ook meer potentie als ze mijn verwachting waar maken. Duo 2 is voor mijn gevoel “zekerder”
What to do .....

barttwolfs_776226

matthews en greipel vs kittel en kristoff? vind het lastig om matthews eruit te laten, maar zie niet echt een juiste vervanger met net zo veel mogelijkheden om punten te scoren als matthews

RemcovanderMaas

Matthews / Greipel zou ik doen

Dupoepin

'@Kpenty
Als je Sagan eruit hebt ga je wel vrij blind de Tour in ja. Ik zie Sagan zo 600 punten halen deze tour. Dat ga je met een andere sprinter niet redden.

klumper

Ben er ook nog niet definitief uit, wat betreft de Ak mannen.

Heb voorlopig:

Valverde, Bardet, Thomas, Yates, D Martin, Fuglsang, Roglic en Mollema.

Heb op zich veel vertrouwen in deze renners, maar heb ergens het vermoeden dat ik in het absolute hooggebergte net wat tekort kom met dit team.

Budget technisch weinig ruimte meer voor een upgrade.

Flater

Ik zit vooral nog met de twijfel tussen Nibali en Bardet. Bij Nibali heb ik nog wel de twijfel wat betreft zijn vorm, maar qua parcours is het natuurlijk wel ideaal voor hem. Kasseien verteert ie goed, 3 bergetappes met een finish na een afdaling en het zwaartepunt dat pas laat in de ronde ligt.

Bij Bardet geloof ik wel dat ie goed in vorm gaat zijn en sowieso top 5 gaat rijden, top 3 zou me zelfs niets verbazen. Maar qua punten scoren gaat het denk ik toch iets tegenvallen doordat hij niet vaak echt hoog in een etappe gaat eindigen.

Timber

Gaat zo’n Yates niet een hoop tijd verliezen in de kasseienrit?

Dupoepin

Wat gek, ik denk dat Bardet niet eens top 10 gaat rijden deze tour.

jsprunk

Cavendish keurig 61e vandaag, dat gaat hem ook niet worden.

Nog plek voor één van de 1.5M-sprinters. Maar welke..? Iemand Stuyven nog gezien op een terrasje?

snoek1974

'@ Klumper

De vraag blijft bij de berg etappes voor welke plaatsen de dure klassement renners gaan strijden , gaat het een harde tour worden of krijgen we elke etappes weer renners als oa de Gendt in de aanval en gaan de klassement klimmers de strijd aan voor plek 10-20 .

Voorlopig Froome , Nibali , Thomas , Valverde , Dumoulin , Roglic , Fuglsang , D Martin en TJ in mijn berg equippe . Maar hier kan nog genoeg aan veranderen , eerst de selecties maar afwachten

Lassayd

'@Snoek, hoeveel geef je uit aan je sprinters? Vind je bergploeg best prijzig.

Cerebral36

Hij heeft 25,5 over voor 11 plekken dus reken maar uit :)

Laatst gewijzigd
foqu1ta

Lijkt me wel ietsjes optimistisch maar wie weet werkt het! Je hoeft alleen maar de juiste sprinters mee te nemen ;)

Lassayd

Reken maar uit? Neem niet aan dat hij 11 sprinters gaat opstellen.

Mathieuke112

Kan G.Martin van Wanty een beetje tijdrijden? Verwacht hem dan namelijk top 3 jongerenklassement, overwegen waard voor 750K

jsprunk

Nee, G. Martin moet het zeker niet van zijn tijdrit hebben. Ik zie hem desondanks best top 3 jongerentrui halen, maar de vraag is hoeveel punten hij daadwerkelijk gaat halen.

Mollemaestro

Ik had net een eureka-moment waardoor ik Cavendish op een mooie manier heb gebrexit. Enige (oke, een van de weinige) twijfel die ik nog voor mijn team heb is: hoeveel tijd gaat een FDJ verliezen in de tijdrit? Iemand die ongeveer kan schatten hoeveel dit is?

Wielerfan999

'@mollemaestro

Genoeg TTT's geweest de afgelopen rondes, dus data is er genoeg

Mollemaestro

Laat maar, ik ruil de renner van FDJ in voor een renner van Sunweb. Zag net hoe die gozer van FDJ er uit ziet en dat gedrocht komt niet in mijn team. En Frans en zo'n kop is een beetje te veel van het goede!

fmvbeest

1'37" uit de losse pols :p Dat is wel erg speculeren natuurlijk, maar als je naar Zwitserland (ik denk redelijk vergelijkbare teams met komende tour) kijkt verliezen ze 45" op 18 km, TTT in de Tour is bijna twee keer zo lang, en dan verwacht ik dat hoe langer het is hoe meer tijd ze relatief verliezen.

edit: gerekend naar BMC, de ploeg die won in zwitserland

Laatst gewijzigd
Dumoulist

'@mollemaesteo: Kragh voor Gaudu dus:D

Laatst gewijzigd
Mollemaestro

Dumoulist, of Demare naar Matthews ;)

Poeksel

'@jsprunk: Ik kwam Stuyven tegen ja. Het enige wat hij kwijt wilde was: "Kijk maar op PCS." Dat heb ik gedaan: https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-suisse/2018/stage-8

1 2 ... 32 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.