'@ big Apple
Dat is juist het moelijke , het zou mij juist niet verbazen als Quintana al op meer dan 5 minuten staat door de TTT , Mur en de kasseienrit bij de eerste berg etappe .
@ Geert vd Vleuten - heb ze op dit moment nog allebei in mijn ploeg , maar kan zo zijn dat ik er alsnog een meer klimmer ingooi en Cavendish upgrade naar Demare , al moet maar blijken of dit ook een upgrade is.
Maar voorlopig laat ik mijn team zo en ga pas weer kijken als alle selecties bekend zijn
Ben er ook nog niet definitief uit, wat betreft de Ak mannen.
Heb voorlopig:
Valverde, Bardet, Thomas, Yates, D Martin, Fuglsang, Roglic en Mollema.
Heb op zich veel vertrouwen in deze renners, maar heb ergens het vermoeden dat ik in het absolute hooggebergte net wat tekort kom met dit team.
Budget technisch weinig ruimte meer voor een upgrade.
Ik zit vooral nog met de twijfel tussen Nibali en Bardet. Bij Nibali heb ik nog wel de twijfel wat betreft zijn vorm, maar qua parcours is het natuurlijk wel ideaal voor hem. Kasseien verteert ie goed, 3 bergetappes met een finish na een afdaling en het zwaartepunt dat pas laat in de ronde ligt.
Bij Bardet geloof ik wel dat ie goed in vorm gaat zijn en sowieso top 5 gaat rijden, top 3 zou me zelfs niets verbazen. Maar qua punten scoren gaat het denk ik toch iets tegenvallen doordat hij niet vaak echt hoog in een etappe gaat eindigen.
'@ Klumper
De vraag blijft bij de berg etappes voor welke plaatsen de dure klassement renners gaan strijden , gaat het een harde tour worden of krijgen we elke etappes weer renners als oa de Gendt in de aanval en gaan de klassement klimmers de strijd aan voor plek 10-20 .
Voorlopig Froome , Nibali , Thomas , Valverde , Dumoulin , Roglic , Fuglsang , D Martin en TJ in mijn berg equippe . Maar hier kan nog genoeg aan veranderen , eerst de selecties maar afwachten
1'37" uit de losse pols :p Dat is wel erg speculeren natuurlijk, maar als je naar Zwitserland (ik denk redelijk vergelijkbare teams met komende tour) kijkt verliezen ze 45" op 18 km, TTT in de Tour is bijna twee keer zo lang, en dan verwacht ik dat hoe langer het is hoe meer tijd ze relatief verliezen.
edit: gerekend naar BMC, de ploeg die won in zwitserland
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.