Scorito Tour 2018

1 2 ... 31 ... 255 256
Diede34

'@Wouter, je hoeft je 56 miljoen niet op te maken hé, je kan ook gewoon latour kiezen ipv mollema ;)

Wouter van Diepen

'@Diede34: Hahah inderdaad, maar een 1,5 miljoen overlaten is voor mij echt te veel van het goed. 500 oke......

Cerebral36

'@Wouter Maar dan heb je ws voor die miljoen minder Kittel en die is al helemaal onzeker gezien zijn vorm :) Dus ja wat is dan wijsheid....Het is vooral de combi die het maakt. Stel Gav + Latour t.o.v. Kittel en Alaphilippe. Ik denk dat Gav ruim wint van Kittel en Ala nipt van Latour. Ja was is dan wijsheid...

Laatst gewijzigd
Dupoepin

'@Cerebral36
Inderdaad, ik snap die hype rond Kittel dit jaar sowieso niet. Vorig jaar natuurlijk heel sterk gereden, maar zijn vorm dit jaar is nog niet om over naar huis te schrijven. Plus Kittel houdt van zo vlak mogelijke aankomsten. Dan heb ik voor die 4 miljoen liever een Demare die op het vlakke top 10 eindigt, lekker kan punchen en de kasseien goed over kan.

Om op je eerdere vraag terug te komen met wie je moet kiezen, Yates, Martin of Roglic. Het is verstandig om te kijken naar punten potentieel. Roglic steekt daar, denk ik, toch met kop en schouder bovenuit. Ook als hij bergop niet met de top mee kan komen.

Laatst gewijzigd
Wouter van Diepen

'@Cebrebral het punt is ik heb geen money voor Gaviria. Die neem ik nu nie mee. Dus het is of Cavendish versus Kittel en dan dus Mollema versus Latour. Allaphillipe heb ik helaas geen plek voor. Daar ik voor Greg kies.

Sprinter die ik al heb zijn, Dylan, Sagan, Demare, Greipel, Colbrelli tot nu toe kan ook gewoon niet dus Kittel of Cavendish doen en dan Matthews nemen.

Geertvdvleuten

Wat vinden jullie van Jakob Fuglsang en zijn kansen op een klassement?

hartstikkebedankt

Fuglsang rijdt een behoorlijk goed seizoen met steady klassementen en kan ook aardig overweg op de kasseien en de tijdritfiets. Ondanks slechts 1 (!) eerdere top-10 in 11 grote rondes zet ik hem op dit moment net top-10.

jsprunk

Ik zet Fuglsang top 5. Was vorig jaar voor het eerst kopman en deed dat prima tot zijn val.
Nu een hele solide voorbereiding en een parcours dat uitstekend bij hem past. En met de vorm zit het wel goed, gezien de slottijdrit in Zwitserland.

Cerebral36

'@Dupoepin Thx voor de feedback man! Het is ook nog steeds (zoals vanaf dag 1) Roglic :)

Cerebral36

'@Wouter "Dus het is of Cavendish versus Kittel en dan dus Mollema versus Latour" Oef.....Ik zie van die 3 alleen Latour zitten eigenlijk....Kittel totaal geen vertrouwen in, Cav same en Mollema ummmm....nou nee. Aan de andere kant, zijn Kittel en Cav opeens wel in vorm dan zit je sterk. Ik denk echter niet dat dat gebeurd. Latour heeft nog wat leuke toegevoegde waarde. Zie ik bij Mollema niet echt. Denk dat ik dan Kittel Latour zou doen als je echt tussen die 4 moet kiezen, maar denk dat als je even verder puzzelt dat er nog wel andere opties openen :)

Poeksel

"Om op je eerdere vraag terug te komen met wie je moet kiezen, Yates, Martin of Roglic. Het is verstandig om te kijken naar punten potentieel. Roglic steekt daar, denk ik, toch met kop en schouder bovenuit. Ook als hij bergop niet met de top mee kan komen."

Huh? Waar haal je dan al die punten voor Roglic vandaan, als het niet bergop is?

Wouter van Diepen

Ja inderdaad Cebrebal maar die puzzel is zo klote Haha. Kittel eruit en dan Cort en Kristoff meenemen?

Cerebral36

Even over die Matthews. Vorig jaar reden hij en Bauhaus ook. Matthews nog steeds 8 keer top 10. Weet alleen even niet of Bauhaus er al heel snel uit lag, dat zou het wel iets anders maken. Ok, Dumou doet nu mee en moet wellicht wat behoudender rijden, maar die gast moet dan toch nog steeds weer als een malle kunnen scoren? Ook nog de TTT en de ITT erbij. Ik wil hem eigenlijk kwijt voor Kristoff of Cort om GvA mee te kunnen nemen, maar ik twijfel zeer door bovenstaande :) Overschat ik nu het potentieel van Matthews deze Tour ?
Edit: Ok, Bauhaus deed in 2017 helemaal niet mee. Op Scorito stond opgave :) Deze vergelijking was dus nutteloos haha. Vraag blijft wel staan.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Stel je neemt Quintana, wat al best een gok is want wie is er nou kopman, wie gaat hier hoog eindigen? Valverde, Landa of toch hijzelf. Of alle drie niet, of alle drie. Stel hij doet het gewoon echt goed, dan haalt hij in een gunstig geval volgens mij:

- 3 keer gemiddeld 3e: 120
- 3 keer gemiddeld 10e: 66
- 1 keer 15e: 12
- 5 keer 2e in het AK + 5 keer 3e in het AK dagklassement: 70
- 2e in het eindklassement: 80
- 4e in de bergtrui: 20

Nog steeds maar zeg 370 punten en dit vind ik al echt een heel gunstig scenario, terwijl je ook nog Valverde en Landa hebt, de TTT én de kasseienrit waardoor je best een risico loopt. En dat voor 5 miljoen. Wat een gepuzzel.. Wat is jullie oordeel over zo'n Quintana?

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Hartstikke Als Valverde niet mee deed was hij wellicht meegegaan. Maar precies wat je zegt, hij gaat echt wel hoog eindigen maar zie hem gewoon niet heel veel punten pakken deze Tour. Ik ben bevooroordeeld qua Valverde maar ik zie hem dan iets lager eindigen maar wel veel meer punten pakken. Daarbuiten heb je dan nog Froome voor 5 Porte voor 4.5 en Bardet en Nibali voor 4 die er allemaal dicht op kunnen zitten of gewoon boven Quintana kunnen eindigen. Quintana is mij dus te duur.

Laatst gewijzigd
04398

Matthews kwam vorig jaar wel 8 keer in de top 10 mede doordat Sagan en Cav uitvielen. jaar ervoor reed hij 4 keer top 10. Denk dat het dit jaar ook zoiets gaat worden ongeveer 5 keer top 10 + dan ook nog keer punten in TTT en eventueel voor groene trui of Dumoulin teampunten

Cerebral36

5 keer top 10 kan Kristoff normaliter ook wel. Mist dan alleen wel alle bonussen. Hmmm....

Laatst gewijzigd
Kpenty

Ik heb besloten een beetje blind mijn tourpoule in te gaan. Ik kijk niet naar vorm, maar gewoon naar namen. De ‘giro en tour kan niet achter elkaar’ regel heb ik lak aan. Ik durf Sagan uit mijn team te laten. Mijn grote favoriet Gilbert gaat niet mee. En ik heb de minst dure van de 3 movistars mee. Niet omdat ik hem wil, maar ik acht een movistar toch belangrijk voor de punten. 8 Sprinters en 9 klassementsmannen, omdat ik de laatste 2 grote rondes telkens klassementsmannen te kort bleek te hebben en voldoende sprinters het altijd goed bij mij heeft gedaan. Ohjaa en een beetje chauvinisme.

We gaan het zien hoe het uit gaat pakken.

Laatst gewijzigd
snoek1974

Verwacht juist vanuit revenge , heel veel van Sagan en is 1 van de 3 grote peilers van mijn sprint en heuvel ploeg .

Selectie is gevarieerder dan ooit met misschien te weinig echte klimmers maar etappe 11 komen de klassementrenners voor de bergen pas echt aan bod , alhoewel via de TTT , Mur de br en de kasseienrit bepaalde klassement renners zoals Quintana misschien al op minuten zijn gezet .

Koenniiee

'@snoek1974 ; De pure klimmer ga je ook niet nodig hebben om deze Tour te winnen. Alsnog kan een Majka interessant zijn, maar meer van deze heb je niet nodig.

snoek1974

Heb nu klimmers / klassement renners die ik ook in andere etappes zoals ttt , punch , kasseien, heuvel tijdrit en etappes eindigen met een daling , punten kunnen pakken

Maijka krijg ik er alleen ingefietst als ik Cavendish uit mijn sprint team haal of als ik Alaphalippe als aanvaller laat vallen .zou die weer voor de berg trui gaan , zit wel nog in mijn schaduwselectie samen met renners als Kelderman , Demare , Kwiatowski , de Gendt , Kristoff , Bardet , Porte en Benoot

Laatst gewijzigd
pirazzi

Bij Mitchelton Scott komen A. Yates, M. Nieve en D. Impey in aanmerking voor een selectie. Een vierde geschikte kandidaat zit er niet tussen.

Primavoormij

Matthews vind ik echt een lastige. Ik heb zware twijfel of hij in de vlakke etappes überhaupt mee gaat sprinten. Het feit dat hij vorig jaar groen heeft gepakt komt toch hoofdzakelijk door het uitvallen van zijn naaste concurrenten. Betekent uiteraard niet dat dit scorito-wise slecht is. Als Matthews en zijn team zelf ervan overtuigd zijn dat ze weer groen kunnen pakken dan zal hij gaan meesprinten in de massasprints. Ik vraag me echter sterk af of deze overtuiging bij hen aanwezig is. Ik zie het zomaar gebeuren dat hij slechts wat punten pakt in etappe 5 en 6 en de TTT + 1 of 2 willekeurige 10e plekken. Dan is hij die 3.5M niet waard. Laten we gewoon nog even wat persberichten van Sunweb afwachten.

BigApple

'@hartstikkebedankt : dat is wel doelrekenen. Ik zie Quintana zomaar 2 etappes winnen en 6 dagen geel dragen. Ik zeg niet dat ie meemoet in mijn team, maar hij is wel nou vooruit 1 van de 3 topfavorieten voor de bergen/Tour.

Geertvdvleuten

Daniel Martin of Roglic? Wie gaat meer punten opleveren?

1 2 ... 31 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.