Scorito Tour 2018

1 2 ... 30 ... 255 256
William Schuurman

Met het thuisblijven van Ewan toch puzzelen in de sprintploeg.

Kittel/Majka of toch kiezen voor Cav/Yates. Ik blijf een muntje omhoog gooien de komende weken...

La Primavera

Rasechte klimmers hebben ook niet veel te zoeken in deze Tour. Drie aankomsten bergop, waarvan er altijd wel minimaal 1 naar de vluchters gaat.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Hmm Matthews of Demare is nog een van de laatste zorgen

bramverbruggen

Hee jongens, al gehoord? Ewan gaat niet mee!

Poeksel

Maar nu wordt Impey dus de nieuwe Matthews, als in "Gaat hij wel of niet meesprinten op het vlakke?"

hartstikkebedankt

Ja alleen dan voor 750K

jsprunk

Impey gaat niet meesprinten. Hij is eerder de goedkope puncher die je ook in de TTT op kunt stellen en daarmee wel interessant. Heb alleen geen plekje meer vrij voor hem..

bramverbruggen

Waarom zou hij niet meesprinten? Misschien wilt hij wel kijken hoe dicht in de buurt van groen hij kan komen.... Is maar een hersenspinsel...

christidoc

'@bram

Omdat er zo'n 15 sprinters sneller zijn dan hij.

Abdoe

Meesprinten in de TDF is niet een vinkje dat je even aan of uit zet. Het houdt nogal wat risico in, en met een ploeg van 8 en een duidelijke kopman is het de vraag of dit OK wordt gevonden, ook omdat de kans dat dit wat oplevert in dit veld vrijwel nihil is. Impey zal vast wel wat kansjes krijgen in lastiger etappes, maar vlakke massasprints? Matthews heeft al bewezen groen te kunnen pakken, dus de kans dat die in massasprints weer punten mag sprokkelen lijkt een stuk groter.

Cerebral36

Yates Roglic of Martin zeg het maar :)

Roglic: ITT en allround gewoon een baas maar kan hij 3 weken echt voor het AK gaan?
Martin: Degelijk, met name in de punch en voor AK maar verliest veel in TTT en IT denk ik
Yates: Degelijk, kan mee in TTT en doet normaliter mee voor het AK

Ik kom er niet uit :)

Asomers

moeilijke oefening alweer.
Heb al 4 verschillende teams gemaakt, maar nog steeds niet 100% een richting gekozen wat te doen.

Met Valverde in het team had ik maar 8 AK renners, als ik Valverde
eruit laat kan ik Zakarin erin doen, en een andere renner upgraden naar Fuglsang, waarna ik nog 500k over heb om eventueel Zakarin/Martin up te graden naar Yates of om toch weer Valverde erin te steken, ten kosten van Porte, maar dit lijkt me minder interessant.

Vraag is, kunnen Zakarin/Fugslang evenveel of meer punten opleveren dan een Valverde? Logica zou zeggen ja, maar het blijft wel Valverde natuurlijk, in wat misschien zijn laatste grote kans kan zijn in TDF

Cerebral36

Asomers: Aangezien Valverde veruit mijn favoriete renner is gaat hij gewoon mee. Misschien domme keuze voor 5 mil, maar als zijn potentie eruit komt en Landa/Quintana hem niet te veel in de weg zitten zie ik hem weer een sloot aan punten pakken.

jsprunk

Om de simpele reden dat Impey vorig jaar 0 keer meesprintte in een zwakker sprintveld.

zomaareens

Jungels zo n goede sprint dan, na een afdaling? en zn punch?

Wouter van Diepen

mijn AK mensen ben ik tevreden over. Diversiteit aan punchers, klimmers, tijdrijders kortom content mee. En met de weinige aankomst en berg op fixeer ik niet direct op de echte klimgeiten binnen de AK.

Mijn sprintersgilde is een dingetje met uitvallen van Ewan.
Ik kan het volgende doen: Matthews en Stuyven of Kittel en Laporte (of eventueel een Bauhaus, Arndt- even belangen Sunweb afwachten).

Wat is jullie mening omtrent mijn sprintkeuze?

Gids03

Ik hoor hier en daar mensen over degenkolb en stuyven maar die sprinten toch niet top 7 ???

Jori

Met zoveel toppers ga ik denk ik voor eerst maar eens een echt rekenmodel maken. Mensen idee erover?
Zit te denken aan gewoon 5x een 1x 21 matrix te maken met de kans of het sprint, itt, ttt, punch, aanval of klimmersrit is met als gegevens
Dan geef ik elke renner een bepaalde positie range (bijv voor Gaviria sprint range 1-4) voor een sprint en koppel ik die positie aan de scorito punten.

Dan moet ik enkel nog wat extra code schrijven om de truipunten tussendoor en klassementspunten te verrekenen, maar dat zal ook niet het werk zijn.
Vooral de ranges voor de etappes zullen pittig worden, maar wel leuk natuurlijk als extraatje

aukess

'@zomaareens
Jungels is niet traag maar in de punchetappe's gaat Quickstep niet voor hem rijden.

zomaareens

'@aukes: ik weet. Maar ik bedoel eigenlijk de aankomsten na afdaling.. mij is niet bekend dat ie dan een goed eindschot heeft..?

La Primavera

'@Jori Praktisch gezien dus gewoon je team per etappe in het bestand invoeren en zien hoeveel punten je krijgt binnen de range? Hoe doe je dat met alles of niets renners die of 1e worden of compleet laten lopen?

aukess

'@zomaareens Trekt weleens de sprint aan bij QS, is geen Valverde maar ook geen strijkijzer.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Nou ik ben eruit :) Alleen nog even de opstellingen van Sunweb en Cofidis afwachten.

Wouter van Diepen

Jungels heeft mij altijd veel opgebracht, maar in de Vuelta was het niet overtuigend. Hij haalde wel veel teampunten binnen door Flipje en mede Trentin, maar goed dan moet je hem maar net hebben opgesteld. Voor het eerst heb ik weinig/tot geen QS mee in mijn poule. Gaviria kan veel binnen halen, maar voor 5 miljoen en in mijn optiek geen kanshebber voor Groen (omdat gewoonweg Sagan/Matthews meer kans hebben).

Het zijn zulke lastige keuzes op het laatst. Kittel versus Cavendish bijvoorbeeld. Je bespaart 1,5 miljoen, maar wat levert je dat verschil op.

Bijvoorbeeld ik kies voor Cavendish, dan kan ik van Latour -> Mollema maken. Doe ik dat niet dan behoud ik Kittel en heb ik Latour.

Jori

La Primavera, inschatting maken van hoe vaak iemand laat lopen versus absolute uitschieters, kansverdeling op totaal aantal punten maken en daar de gemiddelde waarde van pakken voor het model

1 2 ... 30 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.