Scorito Tour 2018

1 2 ... 34 ... 255 256
Ab Normaal

'@Jeroen
Die discussie over vorm wordt hier bij iedere grote ronde gevoerd.
Types als Nibali, Uran, Kittel zijn renners die soms geen deuk in een pakje boter rijden voorafgaand aan een grote ronde.
De Giro heeft laten zien hoe bepalend de vorm is.

Renners die vooraf uitstekend presteerden zakten er in de derde week doorheen, renners die juist piekten naar de derde week en vooraf nauwelijks fatsoenlijke uitslagen reden (misschien gewoon af en toe de benen stil hielden) waren juist wel goed.

Ik denk dat je vooral op je eigen gevoel moet afgaan. In wie heb jij vertrouwen. Het zijn allemaal ervaren professionals met ervaren ploegen. Die weten echt wel hoe ze zich moeten voorbereiden.

Wouter van Diepen

'@Ab Normaal: Jaa klopt haha ik las hem dan net op de manier, normaal gesproken niet meesprinten haha. Maar dan is het nu gewoon duidelijk:)

Mijn mening eveneens 8 (9) vlakke sprints. Zit zelf wel persoonlijk met een keuze kwestie en een knoop door te hakken hierin is lastig, met name na het uitvallen van Ewan.
In mijn team kan ik Kittel er in gooien, heb dan wel een 1 mil en 750.000 sprinter
In mijn team kan Matthews er in gooien waardoor ik Stuyven kan doen en de 750.000 sprinter
In mijn team kan ik beide heren niet doen en vervolgens Cort en Kristoff erin doen en een 750.000 sprinter.

Poeksel

'@William: Jij rekent volgens best case scenario in plaats van volgens expected value denk ik?

j.ouwerling_351742

'@Ab Normaal

Eens met je redenering, echter als je als sprinter piekt in de derde week heb je zeker het parcours niet goed bestudeerd. Voor een klimmer gaat je redenering zeker op.

Maar je hebt gelijk dat sprinters die niks presteren voor de tour, in de tour nog steeds kunnen pieken. Cav en Kittel zijn daar wel voorbeelden van.

William Schuurman

Klopt Poeksel

hartstikkebedankt

"Dit jaar in Parijs-Nice wint Groenewegen op een aankomst van 500 meter aan 5% en machtssprinters als Démare en Kristoff komen er niet echt aan te pas. "

https://www.procyclingstats.com/race/paris-nice/2018/stage-1

kielabokki

Interessant materie. Nu ook BCV, naast EV. ;-)

Mollemawintdetour

'@Abnormaal & Jeroen

Dit maakt het allemaal natuurlijk ook nog lastiger dan het al is. Ga je Fuglsang bijvoorbeeld meenemen mede voor de ITT omdat hij die zo goed reed in Zwitserland? In eerste instantie was dat voor mij namelijk idd een extra reden en daarmee een zekerheid in mijn team. Maar de ITT is de 20e rit, dus grote kans dat ie vroeg piekt en de derde week, en dus zijn ITT minder rijdt. Zelfde geldt voor Dumoulin/Froome wellicht..

William Schuurman

Ik ga met de tijd mee @kielabokki

ditisdavid

'@hartstikkebedankt
Had het over etappe 2 van Parijs-Nice. Etappe 1 was gewoon aankomst heuvelop.

Mathieuke112

Kittel geeft aan om te gaan voor 1 etappezege, is hij zich nu al aan het indekken of hoe moet ik dit zien? Groot risico wat mij betreft voor 4 miljoen, verwacht niet dat hij zijn bedrag waard gaat zijn betreft zijn scorito punten

Poeksel

Ik denk niet dat als Kittel de eerste etappe wint, dat hij het dan wel prima vindt voor de rest van de Tour... dus ik snap niet waarom het iets zou uitmaken.

Wouter van Diepen

Inderdaad, zijn doel is minimaal 1 etappezege. Tussen de regels door lees ik dan dat hij dus net zo lang streeft voor minimaal 1 zege. Als dat etappe 21 is en de overige etappes wordt hij 2/3/4, dan is hij zijn 4 mil dus wel waard lijkt mij.

Abdoe

Wat hij in een interview als doel aangeeft, zegt sowieso vrij weinig. Als hij top is, wint hij zo 5 etappes, ongeacht welk doel hij van tevoren heeft uitgesproken. In dat interview lees ik tussen de regels door vooral dat hij er nog niet heel veel vertrouwen in heeft.

Laatst gewijzigd
fmvbeest

Dat doet me een beetje denken aan Landa in de giro vorig jaar die ook op etappes aan het jagen was na de val, zolang hij hem niet had gewonnen wist je dat hij de volgende dag weer op pad ging :p Zo'n situatie is dan erg lekker voor de punten ja.

christidoc

'@William

Exact hoe ik ook denk. Even wachten op de uiteindelijke selecties om te kijken hoe groot de kans is dat ze na etappe 6 nog steeds deze truien hebben (tot aan ongeveer etappe 9). Maar zelfs dan, stel je voor dat Kung in eerste instantie wit heeft en daarna Bernal deze overneemt werk het nog steeds. Al is het iets minder omdat dan de punten verdeeld worden over Sky/BMC of een ploeg naar keuze. Neem ook voor de eerste twee etappes de mogelijkheid van groen/geel/wit mee. Er zijn genoeg mogelijkheden op deze manier om veel punten te pakken met goedkope renners die op één vlak kunnen presteren(tijdrijders/puncheurs/kasseien). Of combinaties te maken met dure renners.

Ab Normaal

'@Mollemawintdetour
Inderdaad. In het huidige wielrennen is het, Valverde uitgezonderd, niet mogelijk om constant in vorm te zijn.
Froome gaf al heel vroeg aan expliciet te pieken naar de laatste week van de Giro omdat die week het zwaarste was én omdat hij in de Tour ook nog goed wil zijn.
Het feit dat Thomas en Fuglsang al een poosje behoorlijk goed zijn zou voor mij juist een reden zijn om ze niét te nemen, al besef ik me dat je in de eerste twee weken (zie Simon Yates) ook al genoeg punten bij elkaar kunt harken om je geld waard te zijn.

Wat sprinters betreft is het voor mij eigenlijk heel eenvoudig. Ik vaar blind op mijn gevoel. Greipel laat nogal eens lopen en wordt ouder, een absolute no go voor mij.
Cav kan zomaar drie etappes winnen, kan ook zomaar in etappe 1 alweer op zijn snuit liggen. is een risico. Ga ik voor dat geld niet nemen.
Sagan is niet de beste in een biljartvlakke sprint, maar weet zich altijd perfect te positioneren en sprint altijd top 5. Op zeker mee.

Groenewegen groeit ieder jaar en gaat dus zeker mee. Idem voor Gaviria.
Kittel is Kittel. Die wint voorafgaand aan de tour nooit veel en met zoveel vlakke sprints is ie voor mij een must have. Zal er zeker geen 5 winnen zoals vorig jaar, maar toch staat ie er bij mij in.
Na het afvallen van Ewan heb ik Demare er maar met potlood ingeschreven. Op de een of andere manier niet zo'n goed gevoel over, dus nog niet zeker van zijn plek.

Zekere afvallers bij mij zijn Kristoff en Degenkolb. echte klassiekersprinters.
Twijfel over Matthews. Te weinig sprints voor hem en op het vlakke lijkt hij steeds meer terrein te moeten prijsgeven, daardoor te duur al zal hij ongetwijfeld best de nodige punten bijeen harken. Puur vanwege mogelijke teampunten overweeg ik hem nog, maar denk dat ie het niet gaat halen.

Blijven over: Cort Nielsen (waarschijnlijk mee), Bouhanni (vaste regel van mij is: neem nooooooit Bouhanni, maar twijfel zowaar), Colbrelli (presteert nooit als je het verwacht, dus waarschijnlijk niet mee) en mogelijke twijfelgevallen als Laporte, Bauhaus en McLay.
Wanty sprinters zijn voor mij geen optie, Petit ook niet.

AK mannen ga ik puur op gevoel doen. Het parcours is op maat van Nibali en toch zoek ik steeds argumenten om hem niet te nemen...

Brillenpoetser

Ik lees genoeg over gva maar mogen we ook echt verwachten dat hij mee gaat sprinten zoals sommige beweren? Ik verwacht zelf van niet namelijk. En dan zie ik in Gilbert een goedkoper alternatief die ook veel teampunten kan pakken net als gva.
Waarom hoor ik trouwens zo weinig over Gilbert?

Wouter van Diepen

Gilbert; geen goed voorjaar gehad, inmiddels ook 35 jaar. Kortom weinig overtuigend als de voorgaande jaren.

Waarom haalt QS in jouw optiek evenveel teampunten dan BMC? Gaviria gaat naar verwachting niet zo domineren als Kittel afgelopen jaren deed. QS kan met Fliipje een kans maken op een punchetappe, maar aantal punchers zijn veel. Kortom kleine kans dat Flipje alle 3 de punchetappes zal gaan winnen. BMC daarentegen, kanshebber TTT. Waardoor GVA zelf misschien al top 5 staat in AK, teampunten ploeggenoten, zelf kanshebber in punchetappe, zelf kanshebber in kassei etappe. Njah goed allemaal glazenbolwerk, maar toch. GvA zie ik meer punten halen dan Gilbert.

Diede34

Omdat Quickstep Alaphilippe meeneemt

Nvdb

Ik ben er op dit moment wel redelijk uit. Ik heb een verhouding van 8/8 tussen AK/SPR, echter ik heb meer geld geinvesteerd in de AK. Mijn team is voorlopig: Froome, Nibali, Dumoulin, Yates, Thomas, D. Martin, Fuglsang, Kruijswijk, Latour, TJvG, Moscon, SKA, Gaviria, Sagan, Groenewegen, Demare, Greipel, Kristoff, Colbrelli en Stuyven of Degenkolb.

Ik twijfel nog over Cavendish, maar daar neem ik na de rit van morgen een beslissing over. Daarnaast twijfel ik erover om meer renners van QS en BMC te nemen ivm de ttt. Ik twijfel om Yates of Nibali te offeren en daarvoor majka te kopen en betere 'knechten' van QS en BMC.

Laatst gewijzigd
Drostje

Blijf mij verbazen over het grote aantal deelnemers die toch weer inzetten op renners die de Giro hebben gereden. Maar ga je gang hoor!

dazzler2120

Blijft me verbazen over het grote aantal deelnemers die een Chris Froome zo zwaar onderschatten. Maar ga je gang hoor!
;-) Dit is natuurlijk gewoon kwestie van perspectief. Je zal pas in de tour zelf zien wat de slimme keuze was.

Diede34

'@Nvdb: wij hebben behoorlijk gelijke teams tot nog toe, interessant! het opvallendste vind ik dat je kiest voor 19 renners ;)

Ik heb 5 andere renners, hier en daar wat 1 op 1 andere keuzes...

Laatst gewijzigd
Wouter van Diepen

De ervaring leert dat Giro - Tour combi niet uitpakt zoals gewenst. De meeste AK mannen zijn in de Tour uitgeblust. Normaliter ben ik ook geen fan van om deze AK mensen mee te nemen. Echter zelf ben ik dit keer ook redelijk in twijfel. Waarom?:

Froome en Dumoulin kunnen de eerste 8 koersdagen toch redelijk overleven en tevens met de TTT en punchy etappes punten pakken. Plus Froome kan eveneens teampunten pakken vanaf de TTT al. Dus jah in mijn optiek toch overwegen waard om er over na te denken.

1 2 ... 34 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.