Zojuist weer eeen brainwave gehad..
De kasseien en TTT gaan mannen als Quintana, Landa, Bardet geen goed doen. Dat gaat er waarschijnlijk toe leiden dat de paar bergetappes die er zijn wel echt oorlog gaan worden. De vraag is dan hoeveel ruimte er nog is voor vluchters en in hoeverre mannen als Dumoulin, Jungels, (Roglic?), die ik nu door hun voorsprong in de eerste anderhalve week wel heb, dan aan kunnen haken.
jsprunk; Dank voor je reply over Colbrelli. Dat is waar, geen sprinttrein en mist normaal gesproken de absolute snelheid. Maar wat is het plan met Stuyven dan? Of is dat nog afwachten ivm deelname Degenkolb? Stuyven is imo een zeer interessante renner, maar ben eigenlijk op zoek naar een sprinter voor het vlakke. Cav, Cort Nielsen en Greipel wil ik er niet in.
Ik heb op het moment Cort Nielsen er nog wel in. Hij stelde in de Vuelta teleur door telkens niet mee te sprinten, al was dat nog bij een ander team. In potentie hoort hij bij de beste (10?), bv. 1 op 1 scoort ie de afgelopen tijd beter dan Kristoff.
Daarbij zie ik Cort ook nog wel eens in de aanval trekken en bijvoorbeeld etappe 15 overleven.
Echter blijft de vraag of hij mee sprint elke keer, Ik twijfel er over om in plaats van hem een meer pure sprinter (bv Kristoff of Bouhanni) op te stellen... Ook omdat ik al ruim genoeg renners heb voor etappe 6
'@arturo: zeker, met die gedachten had ik mijn team ook gemaakt met weinig pure klimmers. Maar als die pure klimmers vervolgens 7 etappes lang alle punten weg gaan kapen om terug te komen in het klassement, scoren de zwaardere mannen relatief weinig punten.
Het is maar een scenario, maar in dit stadium heb je weinig anders. Ik heb nu een alternatief team waarin ik Froome en Bardet heb proberen in te passen en ben aan het afwegen welke ik sterker vind.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.