Scorito Tour 2018

1 2 ... 41 ... 255 256
jsprunk

Zojuist weer eeen brainwave gehad..
De kasseien en TTT gaan mannen als Quintana, Landa, Bardet geen goed doen. Dat gaat er waarschijnlijk toe leiden dat de paar bergetappes die er zijn wel echt oorlog gaan worden. De vraag is dan hoeveel ruimte er nog is voor vluchters en in hoeverre mannen als Dumoulin, Jungels, (Roglic?), die ik nu door hun voorsprong in de eerste anderhalve week wel heb, dan aan kunnen haken.

jp.vanoosterhout

jsprunk waarom denk je dat dumoulin maar aan kan haken, bergop hoort hij ook gewoon bij de top !

jsprunk

Een Dumoulin met een Giro in de benen lijkt me minder dan de frisse vlieggewichten. Het zou hooguit kunnen dat de Skytrein zo sterk is dat hij daar alleen hoeft aan te haken, maar zelf zie ik het hem niet redden als er meerdere cols oorlog is dagen achter elkaar.

Koenniiee

jsprunk; Dank voor je reply over Colbrelli. Dat is waar, geen sprinttrein en mist normaal gesproken de absolute snelheid. Maar wat is het plan met Stuyven dan? Of is dat nog afwachten ivm deelname Degenkolb? Stuyven is imo een zeer interessante renner, maar ben eigenlijk op zoek naar een sprinter voor het vlakke. Cav, Cort Nielsen en Greipel wil ik er niet in.

arturo

'@jsprunk De tijdsverschillen kunnen al in de minuten lopen in het nadeel van de klimmers na de eerste 9 etappes. Kans op waaiers in rit 1 en 7, TTT en de gevreesde Roubaix rit. Reden voor mij om voorlopig maar 6 sprinters mee te nemen.

Diede34

Ik heb op het moment Cort Nielsen er nog wel in. Hij stelde in de Vuelta teleur door telkens niet mee te sprinten, al was dat nog bij een ander team. In potentie hoort hij bij de beste (10?), bv. 1 op 1 scoort ie de afgelopen tijd beter dan Kristoff.

Daarbij zie ik Cort ook nog wel eens in de aanval trekken en bijvoorbeeld etappe 15 overleven.

Echter blijft de vraag of hij mee sprint elke keer, Ik twijfel er over om in plaats van hem een meer pure sprinter (bv Kristoff of Bouhanni) op te stellen... Ook omdat ik al ruim genoeg renners heb voor etappe 6

Niballie

Cort is inderdaad interessant, bij is zijn aanwezigheid in het team ook nog niet uitgesloten. Verteert ook de zwaardere parcoursen redelijk goed en heeft daarbij ook een aardig seizoen. Toch maar even afwachten wat zijn ambities zijn.

zomaareens

Zit cort mee vooraan op de mur de bretagne dan Diede?

ditisdavid

Zou zomaar kunnen gezien de etappe die hij in Yorkshire won.

jsprunk

'@arturo: zeker, met die gedachten had ik mijn team ook gemaakt met weinig pure klimmers. Maar als die pure klimmers vervolgens 7 etappes lang alle punten weg gaan kapen om terug te komen in het klassement, scoren de zwaardere mannen relatief weinig punten.

Het is maar een scenario, maar in dit stadium heb je weinig anders. Ik heb nu een alternatief team waarin ik Froome en Bardet heb proberen in te passen en ben aan het afwegen welke ik sterker vind.

zomaareens

Dan is cort interessant..alleen als ie ook meedoet in de pure vlakke etappes

Poeksel

Is er reden daaraan te twijfelen?

Phoenix0000

'@poeksel

blijkbaar iets met een Vuelta waar hij dit verrekte..

Timber

Cort Nielsen gaat toch volledig knechten op het vlakke voor Fuglsang lijkt me. Denk niet dat hij zich mengt in de sprints. Beetje hetzelfde als Impey voor Yates gaat doen.

Poeksel

'@Phoenix0000: Toen zat hij nog bij een team waar sprinters niet voor hun eigen kans mogen gaan in een grote ronde (en dat was volgens mij ook van tevoren aangekondigd).

Laatst gewijzigd
jsprunk

In de Vuelta zat hij in het team van Orica. Dat is tegenwoordig een team waar je als sprinter niet wilt zijn (zie ook Matthews en Ewan). Hij moest toen knechten voor Chaves, Yates en Yates.

Mats17

Ik ben benieuwd welke klassementsmannen de bezoekers van dit forum selecteren. Daarom heb ik een poll aangemaakt:

edit: link verwijderd

Laatst gewijzigd
Mats17

Zie al een aantal reacties binnen komen. Heb ook een poll aangemaakt voor de sprinters:

edit: verwijderd.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Blijft toch lastig, je eigen team maken.

Mats17

'@WCEeendt

Wil je dat ik ze weghaal? Ik twijfelde er al over om ze hier te plaatsen.

edit: als iemand anders wilt dat ik ze weghaal, zeg dat even dan haal ik ze weg.

Laatst gewijzigd
DvH6

Lijkt me wel het leukste

TomTriomfeertTour

Ik zou hem geloof ik lekker weghalen, maar heel veel maakt het allemaal ook niet uit. De uitslag had je zeer waarschijnlijk ook wel uit de rest van het forum kunnen halen, maar dat kost weer net wat meer energie.

Tommytom

Wisdom of the croud

Mats17

Ik heb ze weggehaald. Ik ben het met DvH6 eens dat het leuker is als de polls niet openbaar zijn. Excuus naar iedereen. Ik had been zin om 42 pagina's van het forum terug te lezen en dacht dat dit een slimme oplossing was. De polls zijn trouwens 30 keer ingevuld.

Diede34

Wat Cort dan weer wel mee heeft is dat ie in etappe 1 en 2 mee doet voor het wit, dat is toch alweer 6 bonuspunten :]

1 2 ... 41 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.