Scorito Tour 2018

1 2 ... 42 ... 255 256
BigApple

Ik denk het toch echt niet Diede. Kijk maar eens goed. Er zijn wel rappere mannen die meedoen voor het wit.

duimp30

Vandaag touretappe.nl doorgelezen betreft de favorieten per etappe. Verbaas me een beetje over matthews, hoe vaak hij als favoriet van een etappe wordt benoemd. Die man kan wel sprinten maar zal het toch afleggen tegen de echte sprinters lijkt mij

Diede34

'@BigApple: Gaviria en Groenewegen, en daarna? Niet zo gekke gedachte toch dat hij 2x 3 punten kan pakken?

Laatst gewijzigd
BigApple

'@diede - Ah, ok. Dacht dat je hem 6 per etappe toekende :-)

jp.vanoosterhout

duimp 30 ook de bergetappe's bekeken hoe vaak dar robert gesink bij de favorieten word genoemd !dit slaat echt nergens op .

TomTriomfeertTour

Ja ik zou me vooral niet teveel aantrekken van touretappe.nl. Natuurlijk hebben ze af en toe wel wat nuttige favorieten erbij staan, maar vooral met aanvallers gaat het helemaal nergens over. Het is ook maar hoe je er naar kijkt natuurlijk. Als je puur naar de kansen kijkt dat een renner de etappe wint, dan staat van tevoren Gesink nog best vaak hoog. Alleen is de kans dat een renner top 10 of top 5 gaat rijden misschien wel interessanter.

Deffect

Greipel is in gesprek met fortuneo-samsic omdat hij niet tevreden is bij lotto soudal.
Zal dit zijn weerslag hebben op zijn prestatie's komende tour?

tevens vraag ik mij af waarom er nog niet is gesproken over de vorm van GVA. Natuurlijk is hij interessant vanwege de TTT en mogelijke kansen daaropvolgend, maar hij heeft in de klassiekers nog niet echt kunnen overtuigen in mijn optiek.

vasnd

'@deffect vorm tijdens de klassiekers heeft weinig waarde in juli. Of zie je Gilbert ook een rol spelen, die reed toch aardig.

Jori

Ik vind touretappe juist heerlijk. Niet klakkeloos de namen overnemen natuurlijk, maar vaak geven ze wel een inschatting van de etappe, hebben ze referenties van eerdere etappes die erop leken en hoe die eindigden en vaak de moeilijkste klimmetjes en laatste kilometers in profiel op de site. Dat je een aanvaller à la Gesink noemt, maakt wel direct de verwachting duidelijk voor een etappe + wat heerlijk chauvinisme kan geen kwaad. En qua inschattingen kan je het er mee eens zijn of niet, maar zorgt voor je gevoel wel direct duidelijkheid waar je staat

Laatst gewijzigd
Deffect

'@vasnd ik denk dat het zeker wel waarde heeft. Volgens mij wegen we allemaal af wie zal gaan pieken in de tour. Er zijn een heel aantal namen voorbij gekomen die minder interessant lijken vanwege hun vorm. Ik vraag me af waarom dat niet voor GVA zou gelden. Natuurlijk is te vroeg pieken niet goed, maar niet in vorm zijn, neem bijv. een Cav. wordt het nodige van gevonden. Daarom vind ik het bijzonder dat GVA niet besproken is.

Gilbert deed het inderdaad aardig, voor mij niet interessant genoeg om in mijn team op te nemen. Mijn keuze daarin heeft niks met vorm te maken overigens.

elstupidoloco

Vorm, tja, wat zegt vorm? Als iemand in de afgelopen weken goed gereden en heeft en mooie resultaten heeft geboekt, zijn we bang dat hij te vroeg piekt. En als iemand zich op de achtergrond houdt, of niet in vorm is, dan zijn we bang dat de vorm helemaal niet komt.
En maakt vorm het verschil tussen plek 1 en plek 5 in de etappe? Of tussen plek 1 en plek 25?

Dupoepin

Als je zo naar vorm kijkt zegt dat inderdaad vrij weinig. Ik trek het echter wat verder terug. Ik kijk naar wat voor voorbereiding een renner in voorgaande jaren heeft gehad en met welke uitslagen hij dat heeft gereden. Dan zegt vorm opeens veel meer.

zomaareens

Dan laat je dan martin dus thuis?

Wouter van Diepen

Zelf ben ik van mening dat de vormpeil van een renner niet de enige factor is in een grote rondekoers. Daar komen meer facetten bij kijken; team, vorm van de ploeggenoten, mentaal, verloop van de koers. Kortom op basis van vorm kan je natuurlijk wel eerder een beslissing maken. Maar een piekmoment inschatten kan hier niemand lijkt mij, getuige het feit dat Froome in de 3e week pas gingen pieken in de Giro 2018.

Misschien juist daardoor is Froome grote kanshebber, eerste 2 weken weinig laten zien en 3e week was het volle bak. Ik verwacht dat elke kopman, los van koersverloop, er echt wel gaat staan qua fitheid, mentaliteit en vorm. Vraag is echter wie op de juiste momenten piekt.

Laatst gewijzigd
jp.vanoosterhout

ik hoop niet dat bouhani meedoet,want ik ben bang dat er dan na 2 etappe's al 5 topsprinters uit zijn door valpartijen !

JimKro

Mijn excuses als dit al eerder aan bod is gekomen (het obsessief volgen van het wk voetbal hindert toch enigszins de Tour voorbereiding),

maar....

is er al een forumpoule? :D

Dupoepin

Ik heb D Martin inderdaad niet in mijn team, maar dat is meer omdat ik al genoeg puncheurs heb en ik wat meer tijdrijdende AK renners wilde. Ik zeg niet dat ik enkel en alleen naar vorm kijk. Ik zei alleen dat vorm meer kan zeggen als je anders naar dingen kijkt.

Ik zag geloof ik nog iemand zeggen dat Valverde 2e werd bij het spaanse kampioenschap. Je zou kunnen zeggen hmz dat valt tegen, maar Valverde wint wel de peleton sprint, wat dan alles weer in perspectief trekt tov spaanse renners dan. En dat Froome de 3e week ging pieken had natuurlijk ook te maken met het feit dat hij 2x tegen het asfalt is gegaan in de 2 weken daarvoor. Dat ze dan achteraf kunnen zeggen dat dat is gedaan vanwege de Tour is mooi meegenomen voor de ploeg.

Ab Normaal

'@dupoepin
Dan ben je slecht geïnformeerd.
Froome heeft vooraf heel duidelijk aangegeven dat hij echt specifiek naar de derde week piekte.
Omdat daar het zwaartepunt lag én omdat hij nog goed wilde zijn in de Tour.

Wexweasel

Wat denken jullie van etappe 9.
Ziet er serieus zwaar uit.
Ben benieuwd of en in welke mate hier het veld uit elkaar geslagen wordt?!
Ik zie Thomas wel alleen met de kasseien kleppers voorin binnen komen en froome met wat ploeggenoten op achterstand..
Wat denken jullie?

Heb iig heel veel zin in die etappe!

BarryE1

Ontzettend vaak gehoord/gelezen dat een Giro->Tour combi dit jaar wel kan vanwege de extra week rust. Zowel van renners zelf als van volgers. Is dat een soort van gegeven? Is het algemeen bekend dat het herstel x weken duurt, daarna nog wat training om vervolgens weer fit aan de tour te verschijnen? Waar is die wijsheid op gebaseerd? Neemt niet weg dat ik Froome overweeg vanwege zijn palmares en Dumoulin vooral overweeg omdat ie aangeeft zich goed te voelen.

Bij de sprinters vind ik het heel opvallend dat forumleden er "blind" vanuit gaan dat renners mee gaan sprinten. Dat een renner, zeg gemakshalve, zo rond plek 8-20 kan sprinten, betekent niet dat het een renner dat ook gaat doen. Die sprinters denken niet per se aan onze Scorito-poule. Wat ik bedoel te zeggen is dat er renners zijn die in principe niet anders kunnen dan meesprinten, maar er zijn ook renners die misschien wel een andere benadering kiezen. Zo'n Matthews bijvoorbeeld, ervan uitgaande dat groen geen doel is, kan straks in de finale 2 dingen doen/denken. 1) ik zit er toch en ga gewoon mee sprinten in de finale en zie wel waar het schip strandt. 2) een +/- 8e plek intereseert me niet veel, ga me er niet in mengen en spaar mezelf voor ritten waar ik wel kan winnen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor EBH, op de "Cavendish-ritten" zou er dan ten eerste iets moeten gebeuren met Cavendish, ten tweede moet Hagen maar net zin hebben om mee te doen voor plek 8-12 o.i.d. Wij hebben er dan wel belang bij als Scorito-ers maar hebben de renners dat ook. Bovenstaande is enigszins gechargeerd maar hopelijk maakt het mijn punt duidelijk.

dvansteenis

Ik verwacht dat die etappe echt een spektakel gaat worden. Chaos met veel renners op achterstand, onoverzichtelijk verloop van de koers echt heel veel zin in.

Laatste twijfel is een 1-op-1. Uran of Zakarin. Wat denk jullie?

Karperdrol

De Rus!
maar dat zijn onderbuik gevoelens.

De bavariaan

Zakarin is minder risico voor zekere punten rn zal denk ik niet boven zijn verwachting komen, uran kan zomaar een urannetje doen en boven hem komen, of valt tegen en haalt dus minder punten dan zaka.
Als je al meerdere high risk, high award renners in je team hebt zou ik deze op safe spelen en zakarin pakken.

Dupoepin

Het verleden laat wel zien dat bv een EBH ook mee sprint wanneer Cav sprint. Mede omdat EBH geen treintje nodig heeft om zich goed te kunnen positioneren. Zoals Sagan dat ook kan.
Het zegt niks over wat ze deze tour gaan doen, maar je kan wel een gecalculeerde inschatting maken. Hagen neem ik trouwens in 1e instantie mee vanwege de heuveletappes en evt teampunten van Cav. En zoals ik eerder zei verwacht ik eerder 150 punten van Hagen dan 250 punten van Cav.

Etappe 9 wordt ongetwijfeld een spektakel, helemaal wanneer het regent. Maar ik verwacht dat Thomas bij Froome moet blijven. Poels gaf laatst al aan dat Thomas zijn rol heeft zoals in de Giro. Kort bij Froome eindigen en hem zoveel mogelijk helpen. Als ik al een renner verwacht van Sky in etappe 9 zal dat Kwiatkowski zijn. Maar eerlijk gezegd verwacht ik eerder in de top 5 renners als GvA, Sagan, Fuglsang, Nibali, Hagen, Kristoff, Degenkolb, Stuyven, Benoot.

Poeksel

Ik schat Zakarin ook hoger in dan Uran Uran, maar dat is omdat ik Uran Uran chronisch onderschat. Ok, hij heeft wel een eindsprint, dalen doet ie geloof ik ook wel aardig en zijn resultaten dit jaar zijn beter dan vorig jaar voor de Tour. En hij was vorig jaar nummer 2. Maar dat was toch een fluke?

Of zou Uran Uran toch gewoon weer top 5 kunnen eindigden dit jaar?

@jimkro: Die is er, ergens in het begin van dit draadje gepost.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 42 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.