'@hartstikkebedankt
Ik opteer scenario 2 voor TJ. Tot halverwege hoog staan en dan naar beneden donderen. Klinkt als een echt TJ scenario. Maar hij zal eens de Uran van de Tour worden.
Wat betreft de beste daler in het peloton moeten we die oude Plaza ook niet onderschatten en Mohoric valt ook in positieve zin op, en gaan we deze Tour Pantano weer zien flitsen?
'@blackmanager
Mijn ervaring met TJ is dat hij of er niets van bakt als hij in mijn team zit of hij heeft alleen maar pech. Maar toch denk je elk jaar; misschien doet hij het dit jaar wel een keer goed. (De meesten hier hebben dit probleem volgens mij). Ik zou dus voor moscon gaan, behalve als je in De TJ gelooft dit jaar. ;)
Bardet is zeker een hele goede daler, en natuurlijk bekend met de Franse wegen. Paar jaar terug in de Dauphiné was een mooie afdaling van hem waar hij een minuut won op het peloton. Bij Nibali en Froome heb ik altijd meer het idee dat het meer waaghalzerij is. Roglic ging vorig jaar in de Tourrit die ie won ook als een speer naar beneden.
https://www.youtube.com/watch?v=zj-8Vwfjrxo
Is er iemand die heeft nagegaan hoe lastig de afdalingen zijn aan het slot van een bergrit? Vaak zijn het niet zo technische afdalingen toch waar verschillen worden gemaakt of goedgemaakt, maar rijden de renners die samen bovenkomen 'in groep' naar de finish. Ik hecht in ieder geval niet teveel waarde aan daalkwaliteiten. Gaten van 30 sec dichtrijden als je bent gelost is vrijwel onmogelijk. Hooguit Porte is een mindere daler, die zal wel wat angst hebben tegenwoordig, maar die afdaling vorig jaar (en die hele rit) was ook wel aardig extreem. Kruijswijk is misschien geen bovengemiddelde daler, maar over het algemeen is iedereen goed genoeg om bij elkaar te blijven in zulke ritten.
Ok, ik doe er eentje: Nibali en Colbrelli of Roglic en Cav? Heb eigenlijk niet zo veel zin in die ploeg uit de zandbak, maar ja zijn wel 2 klasbakken en zelf ook wel sympathieke renners. Als die echt veel meer punten gaan halen zet ik me misschien wel over mijn antipathie jegens de miljardairsfietsclub heen.
Maar Roglic en Cav; ook niet misselijk. Nibali, matig in de voorbereiding. Roglic overtuigender. Colbrelli mooie overwinning laatst en Cav nog helemaal niets laten zien. Waarbij Nibali en Cav ineens weer top kunnen zijn als het er echt om gaat. Tja voorspel het maar...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.