Scorito Tour 2018

1 2 ... 47 ... 255 256
zomaareens

Ik zie Porte ook top drie rijden, en bardet niet, maar bardet toch vaker kort eindigen in etappes, niet?

Karperdrol

'@zomaareens,

Ik ook.... blijft lastig

skylimit

Porte en de Wet van Murphy, de kasseienrit zal zijn zwanezang worden...

Karperdrol

'@skylimit,

Ik kan hieruit dus opmaken dat jij Porte niet eens overweegt?

Poeksel

Ik heb momenteel Roglic, maar meer uit fandom dan objectieve overwegingen. Of nouja, hij is de beste weekronderenner van het seizoen tot zover. En hij gaat top 3 in de tijdrit rijden. En hij daalt behoorlijk. Maar in de ploegentijdrit zal TLJ niet bij de beste 6 zitten en het is ook de vraag hoe de punchetappes en de kasseien hem vergaan (ik ben niet meteen geneigd hem daar op te stellen, al zou hij op de muur top 20 kunnen rijden). Paar minuten achterstand op de eerste rustdag zou me niet verbazen. Dan moet hij dus punten pakken in de bergetappes; ook geen zekerheidje. En qua klassement/tijdrit: 80 punten zou goed zijn.

Tenzij Groenewegen het heel erg goed doet stel ik Roglic dus misschien pas in etappe 10 op. Als hij met de grote heren mee kan pakt hij wel zo'n 200 punten in etappe 10-19, maar hij moet denk ik wel top 5 eindigen om kans te maken op 300+ punten. Dus hoop ik daar maar op, als hij in mijn team blijft (als hij niet in mijn team blijft ook wel, maar met meer gemengde gevoelens).

Wouter van Diepen

Wat denken we van Bauke Mollema?

ben_pronk

Porte/Roglic of Bardet/Yates?

RemcovanderMaas

ben_pronk, dan zou ik Bardet / Yates kiezen denk ik
Met Porte / Roglic heb je 2 onzekere gevalletjes, dat zou ik persoonlijk niet snel overwegen.

Ab Normaal

'@Poeksel
Kijk je er ook niet naar om voor iedere etappe een kopman te kunnen selecteren die om de zege meedoet?
Ik heb dezelfde twijfel als jij over Roglic, maar hij staat er bij mij nu in omdat hij voor mij de enige renner is waar ik, normaal gesproken, zeker van ben dat hij hoog gaat eindigen in de ITT op de voorlaatste dag.

zomaareens

Porte of Thomas?

mijn keuze hangt volledig af van de vrijheid van thomas. Als die enige kopman zou zijn, zou ik voor thomas gaan, maja.. hoe? wat?

Laatst gewijzigd
michael rasmussen

Wat denken we van Pieter Vanspeybrouck als 9e sprinter?

Mathieuke112

Ik verwacht dat Bauke een solide top 10 gaat rijden in het AK, maar scorito-technisch niet het overwegen waard wat mij betreft

mschuts

'@skylimit. Misschien even terug naar 2014. Boom wint een kassei etappe. Porte verlies idd 2:11 op de winnaar. Maar achter hem op nog meer tijd komen binnen, Dumoulin, Pinot, Valverde, Bardet etc. Er is dus nog hoop voor Porte wat betreft de kasseien ;)

Poeksel

'@Ab: Dat is ook een factor ja, niet per se heel veel extra punten opleverend, maar het maakt je kopmankeuze wel makkelijk.
@Rasmussen: Eerst maar afwachten wat de selectie van WGG wordt... ze hebben (naast de bevestigde Pasqualon) wel meer sprinters van de tweede lijn.

Laatst gewijzigd
Wouter van Diepen

Ik heb juist het gevoel dat Porte echt hoge ogen gaat gooien in deze tour. Voor mij is het een zekerheid en ik kan allerlei zaken erbij gaan halen, waarom hij een zekerheid is. Maar de kwaliteiten van Porte hoeven in mijn optiek niet belicht te gaan worden. Enige onzekerheid is zijn fietstechnische skills 'het blijven zitten', maar het zal toch een keer goed moeten gaan zegt mijn gevoel.

joenique

'@wouter,
Ik heb dat ook jaren van TJ gezegd, tevergeefs! En voor 4,5mil een te grote gok mijn inziens.

Ps: nu wel TJ door z’n lage prijs (lager risico dan vroeger), zeker met TTT al in etappe 3

JansK

'@Rasmussen, interessante optie. Verwacht alleen dat WGG Dupont en Pasqualon eerder uitspeelt.
Alleen kijkend naar de vorige Tour, pakte hij best nog wel wat punten.

skylimit

'@karperdrol met Porte gebeurd altijd wel iets, zeker in 3 weken, hetzelfde geldt overigens voor Thomas. Het zijn goede renners en als ze niets tegenkomen, kunnen ze hoog eindigen en dus veel punten opleveren. Als je deze renners niet kiest, moet je op zoek naar gelijkwaardige renners waarvan je verwacht dat ze stabieler zullen zijn.

Kris Vroem

Ik heb op dit moment geen D. Martin, Valverde en Alaphilippe. Zou ik dan Punch tekortkomen. Of zal dit meevallen omdat er niet megaveel aankomsten zijn voor deze mannen.

TrEb

Ik lees weinig over Meintjes toch al 2 jaar achter elkaar in de toptien geeindigd., zeker in de derde week pakt hij meestal veel punten. (zie laatste 2 jaren)
Ik ben benieuwd of iedereen positief over hem is.?!

Laatst gewijzigd
Karperdrol

'@TrEb,

Staat er al sinds het begin in. komt er ook niet uit, kan hem gerust 3/4x kopman maken.

Dupoepin

'@Poeksel
Hoezo zou TLJ niet bij de beste 6 kunnen eindigen in de TTT? 1, 2 en 3 gaat tussen Sky, BMC en Sunweb verwacht ik waarbij alleen MS dat nog in de war kan gooien. Daarna komen imo Quickstep, TLJ en Movistar.

Niballie

'@Dupoepin

Vergeet BORA niet.

RemcovanderMaas

'@ Karperdrol
3/4 keer maar? Zie wel meer etappes waar hij zeker punten gaat pakken

Poeksel

BMC-Sky-Sunweb-QS-MS verwacht ik als top vijf TTT. Als TLJ een goede dag heeft is plek zes mogelijk, maar ik denk dat het rond plek acht word.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 47 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.