'@kimjungpoels. Dan denk ik dat we dezelfde op het oog hebben. Ik heb namelijk al maanden 1 naam in gedachten die ik sowieso de Vuelta mee neem en dat is idd echt een koopje.
Verder is de Vuelta altijd even afwachten nar d berichten ban renners die uiteindelijk voor een klassement willen gaan.
Nou, iedereen heeft de B inmiddels gespot, dat is al één renner waarop we het verschil niet gaan maken!
Gaat Sagan eigenlijk rijden, heeft hij dat aangekondigd? Of als training voor het WK?
Heeft iemand al iets gelezen over eventuele klassementsambities van Valverde? Of horen we aan het eind van Unzue dat ie 'blijkbaar' toch geen klassementsambities had?
Waarschijnlijk door het team en niet zozeer de renner zelf. Maar indeed, beetje vreemd.
Zojuist het parcours geanalyseerd en ik vind het echt een pain in the ass. Zoveel onvoorspelbare aankomsten.
Aankomsten waar aanvallers de kans hebben om weg te springen ten koste van sprinters..
Aankomsten waarvan je niet goed kan voorspellen of er uberhaupt sprinters overblijven, waardoor snelle mannen die aanklampen kunnen winnen
Aankomsten waar puncheurs een kans maken, maar voor hetzelfde geld ook gewoon de klassementsrenners als eerste boven zijn...
'@Milanos
Interessant dus. Ik moet het parcours nog bestuderen.
He is ook afhankelijk welke sprinters er starten.
Als bijvoorbeeld Viviani start, weet je wel zeker dat er ern ploeg is die er alles aan doet om er een sprint van te maken en is de kans groter dat zulke etappes toch een sprint opleveren.
Voor mij is er maar 1 echt belangrijke vraag: wie rijdt de Vuelta puur ter voorbereiding en wie rijdt er om te winnen.
Van De La Cruz weet je in ieder geval dat ie rijdt om zo hoog mogelijk te komen, dat is van types als Aru, Pinot en Valverde nog maar de vraag.
Sprinters hebben geen kans op het WK. Die zullen dus rijden om te winnen.
'@Ab: Zeker interessant, ik ben benieuwd wat jij er van maakt.
De vlakke ritten vind ik toch vaak redelijk zwaar, waardoor ik pure sprinters weinig kansen toedicht (2 echte sprintritten zitten in de laatste week ook). Een Trentin en Sagan kunnen dat uiteraard wel. Dat van het WK is ook een moeilijke inderdaad. Denk je dan dat die mannen de Vuelta ook niet van plan zijn uit te rijden?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.