En nog even terug gekeken naar vorig jaar: Van Asbroeck pakte toen 64 ptn.
Dit staat nu op Sporza:
Een van die knechten is Tom Van Asbroeck, de "snelste man" van de selectie volgens sportief directeur Juanma Garate. "Hij weet dat hij de ploeg moet helpen, maar hij zal zeker zijn kansen krijgen, zeker in een uitgedunde sprint", zegt Garate.
"Ik wil graag wat mooie resultaten behalen in de sprint", bevestigt Van Asbroeck. "Misschien zelfs een overwinning boeken. Mijn conditie en voorbereiding zijn perfect, dus alles is mogelijk."
In het voorjaar moest hij knechten voor Sep, in rittenkoersen en Giro gingen ze voor Modolo. Nu krijgt hij zijn eigen kans. Een beetje te vergelijken met De La Cruz: een heel jaar in functie van, nu mag hij het bewijzen. Of hij dat kan, dat is nu aan hem.
Met de vorm zit het wel goed. Die laatste ritten in BBT waren niet bepaald voor doetjes, en daar zat hij er toch nog mooi bij. Ik heb net zelf in mijn team gepraat :p
Aart!!! Waar blijft die verdomde "maak definitief"-knop?
Ok, zo lang we nog idiote last minuten wijzigingen aan kunnen brengen gooi ik de knuppel hier maar in het hoenderhok.
Kluns:
Nibali vs Porte vs DLC voor 3 punten
Sagan vs Valverde voor 4 punten.
Nibali, Valverde en Sagan trainen voor WK maar rijden waarschijnlijk wél uit, Porte heeft nooit meer dan 84 punten gehaald maar kan uitvallen, DLC heeft nog nooit echt gepresteerd.
Wat vinden jullie?
'@SammySosa,
Ik zat zo ongeveer met dezelfde kluns twijfel en heb nu toch maar gekozen voor een betrekkelijk veilige twee punts kluns en Martin verruild voor een aardige nulpunter.
Heb overigens nog nooit zo vaak m'n sportpools selectie gewijzigd als deze week. Gewoon teveel leuke 0 en 1 punters en veel 2+ punters die onzeker zijn...
Nou, ik had Rolland, maar dat vond ik op zichzelf al een risico. Ik heb Hart vervangen door Kelderman. Die zie ik met een beetje geluk podium rijden. Is nog de vraag, Sagan of Valverde. Normaal zeg ik, nooit een sprinter nemen als kluns, maar voor de Vuelta geldt misschien nog wel meer, nooit een puncheur nemen als kluns.
Ik twijfel nog.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.