Sportpools Vuelta 2018

1 2 ... 5 6 7 8
kielabokki

Poeksel, heb zelfs een kluns met zwarte punten verwijderd daarom. Gewoon een 0-punten-kluns nu. Ook nog nooit die luxe gehad. Maar dat is wel met het thuislaten van zowel Valverde als Sagan. Enige jammere is dat Lopez nu niet meer mee kan, maar die vond ik dan weer net iets te duur met 4 punten eigenlijk.

Laatst gewijzigd
Bergbeklimmer

Lopez gaat niet te duur worden, uiteraard.

Het nadeel van een 0-punter als kluns vind ik de kans op uitvallen. Uiteraard heb je renners die nog nooit zijn uitgevallen, maar een ongeluk zit in een klein hoekie.

kielabokki

Mwah, ik zie hem zelfs wel winnen. Maar het is verre van een zekerheidje voor 4 punten, 4 punten zijn voor zeer constante prijzenpakkers als je het mij vraagt.

Poeksel

Ook dito kielabokki! Al ben ik het ook eens met Bergbeklimmer.

kielabokki

Dus weer een jaar waarin we veel dezelfde keuzes maken Poeksel. :)

GL, zowel in de spelletjes als in Letland.

En idd. ben ik het ook mee eens. Heb Zakarin en Valverde er beiden nog even in gehad als kluns. Maar het was niet nodig voor mijn ploeg. Dan Ventoso maar. Edit: er zijn gewoon zoveel renners met vraagtekens rondom oa WK, dat ik niet meteen de dikke zekerheid zag die een kluns van een paar zwarte punten gaat compenseren. Want voor hetzelfde geld zijn Valverde en Sagan wel gewoon goed deze Vuelta.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Ik ben full loco gegaan:

Miguel Angel López 4
Simon Yates 3
Zakarin 3
Wilco Kelderman 3
Nairo Alexander Quintana 2
Thibaut Pinot 2
Izagirre 1
Daniel Martin 1
Michal Kwiatkowski 1
Enric Mas 1
Rafal Majka 1
Bauke Mollema 1
Giacomo Nizzolo 1
Geheime wapen
-
Kluns
Alejandro Valverde 4

Tot op het laatste moment getwijfeld om de gok met Valverde te nemen als kluns. Kan grandioos mis gaan, kan grandioos slagen. Daardoor wel elke puntenrenner die ik wilde kunnen nemen. Hart en Roche waren het kind van de rekening.

We gaan het zien! Succes allen

kielabokki

Leuk ploegske, als je niet gokt win je niet.,

Bergbeklimmer

'@Kielaboekie: Lopez krijgt normaal gesproken ook de 30 punten voor het jongerenklassement. Bergpunten, puntenklassement, AK en etappes. Die pakt normaal gesproken wel 150-225 punten.

kielabokki

Als ie op zijn fiets blijft zitten.

aart-sportpools

'@kielabokki
Egan Bernal 0? In de Tour?

En ja, Buchmann... Door meer dan de helft van de deelnemers gekozen. Dus je kan nog steeds een verschil maken met Buchmann. Misschien hebben we er naast gezeten en is ie veel te goedkoop gebleken. Misschien niet. Dat gaat blijken over 3 weken :-)

aart-sportpools

Miguel Angel López 4
Simon Yates 3
Wilco Kelderman 3
Nairo Alexander Quintana 2
George Bennett 2
Michal Kwiatkowski 1
Daniel Martin 1
Tao Geoghegan Hart 0
Pello Bilbao 0
Laurens De Plus 0
Rohan Dennis 0
Giacomo Nizzolo 1
Elia Viviani 3

Geheime wapen
-

Kluns
Imanol Erviti 0

kielabokki

Aart: geen aanval he, maar was benieuwd wat de factoren zijn die zwaar wegen bij het toebedelen van zwarte punten. Neem aan dat er een bep. formule op los gelaten wordt? En dat resultaten in grote rondes zwaar wegen in die berekening?
Had Bernal ook 0 punten bedoel je?

aart-sportpools

Is een renner kopman, hoeveel kansen heeft een renner, krijgt een renner teamorders?(inschatting). Een aantal renners kun je vantevoren zo invullen wat die voor waarde moeten krijgen. Voor anderen zou je eigenlijk halve punten moeten uitdelen. Het is lastig, maar ook heel leuk!

Er hangt geen formule achter. Ik lees hier wel eens de 50 pt / zw verhouding. Als we die (bijvoorbeeld geschiedenis) loslaten op de renners dan ben ik bang dat de poule een fiasco wordt :-)

ajvs

Normaliter eindig ik bij Sportpools altijd relatief laag, maar hierbij mijn team, hopelijk weer eens uitschieter :p

Simone Consonni (UAE) 0
Simon Yates (MSC) 3
Nairo Alexander Quintana (MOV) 2
Elia Viviani (QSF) 3
Fabio Aru (UAE) 2
Miguel Angel López (AST) 4
Rigoberto Uran (EFD) 2
Rohan Dennis (BMC) 0
Dylan Teuns (BMC) 0
Wilco Kelderman (TSU) 3
Giacomo Nizzolo (TRE) 1
Thibaut Pinot (FDJ) 2
Michal Kwiatkowski (SKY) 1
Geheime wapen
......................... 0
Kluns
Richie Porte (BMC) 3

JapieJapo

'@ Aart ik heb maar 3 verschillen (plus secret weapon), zelfs kluns is detzelfde :)
de Plus, Dennis, Viviani versus Buchmann, Uran en Mas

aart-sportpools

Erviti, zekerheidje als kluns! Is me slecht bevallen die sprinters als kluns.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@ajvs
Daar ga je nu niet laag me eindigen verwacht ik.

bakfiets

Dit team moet het voor mij gaan doen. Kluns nibali. Ook een gokje. Maar Zo als eerder gezegd. Zonder gokje win je niet.

Quintana 2
López4
M Kwiatkowski1
G Bennett2
G Nizzolo1
M Trentin3
F Aru2
E Viviani3
L Meintjes1
R Uran2
A Yates1
B Mollema1
R Dennis0

Geheime wapen ?????

Kluns V Nibali3

hill

Valt op dat heel veel teams 60-70% dezelfde renners kijken te hebben. Een dark horse lijkt deze keer nog belangrijker om het verschil te maken.. maar die heb ik dus niet echt.. zie heb ook relatief veel punten/plekken voor sprinters ingeruild. Leek me toch nog redelijk wat kansen.. 4 plekken/7punten. Ben benieuwd! Ps last minute exit in pooltje van porte geeft me vooralsnog goed gevoel.

Ab Normaal

Je sw is sowieso je dark horse!

pirazzi

Het geheime wapen van Sammysosa is Emanuel Buchmann gok ik.

ratjetoe

Mijn duistere paard is Eduard Prades

Bergbeklimmer

'@Aart: die 50 punten per zwart punt geldt niet voor de geschiedenis, maar als inschatting.

Een formule er op los laten lijkt me inderdaad onmogelijk. Meestal kloppen het aantal zwarte punten wel. En als dat niet zo is, is het de kunst om ze eruit te pikken. De kenner zou het meteen moeten zien.

waggie

Simon Yates (MSC) 3
Wilco Kelderman (TSU) 3
Richard Carapaz (MOV) 2
Nairo Alexander Quintana (MOV) 2
Fabio Aru (UAE) 2
Michal Kwiatkowski (SKY) 1
Rafal Majka (BORA) 1
Bauke Mollema (TRE) 1
Emanuel Buchmann (BORA) 0
Rohan Dennis (BMC) 0
Elia Viviani (QSF) 3
Giacomo Nizzolo (TRE) 1
Nacer Bouhanni (COF) 1

SW: ???
Kluns: De Tier (LTJ) 0

Laatst gewijzigd
kielabokki

Lijkt me juist een nodige constante, die formule. Anders is het volledig arbitrair.

1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.