Hoppa, als nummer 1 van de Wielerflits subpoule de rustdag in bij de Vuelta :) En 9e algemeen, met de hoogste potentiële truipunten van de top 10... Ben benieuwd hoe het tweede deel van de Vuelta gaat verlopen! Wel jammer dat ik Kelderman uiteindelijk niet heb opgenomen, want die gaat nog lekker veel punten pakken in de rest van de Vuelta denk ik.
Bij de US open sneuvelen mijn spelers nu aan de lopende band, dus gaat lastig worden om daar een top positie vast te houden (stond 27e voor deze ronde).
Sta 3e algemeen nu, 6 punten achter de nummer 1. Winnen ga ik niet doen, waarschijnlijk nog een aantal plekken zakken, maar leuk om bovenin mee te doen!
Qua missers:
- Heb geen Sagan, maar had echt niet verwacht dat die uit zou rijden en ook al rijdt ie uit dan gaat ie nog de minste punten scoren van de 4-punters en denk niet dat ik realistisch gezien nog budget had vrij kunnen maken om zowel Valverde, Lopez als Sagan te hebben.
- Heb Bennett ipv Kruijswijk (of evt. Pinot of Uran). Tsja.. Had vooraf echt niet verwacht dat Kruijswijk nog zo goed zou zijn en Bennett er doorheen zou zakken. Dus die 'fout' zou ik nog een keer maken denk ik.
- Heb Trentin ipv Viviani. OK, dat is wel echt een fout ;) Scheelt me tot nu toe al 40 punten en dat wordt waarschijnlijk nog meer. Die kost me de overwinning dus!
'@Starlynk
Dit is al een buitengewone prestatie hoor.
Om te winnen moet je gewoon geluk hebben dat je alle tegenvallers niet hebt en alle meevallers wel.
Echte wielerkenners overwegen veel renners, lezen interviews, bestuderen het parcours enz.
Maar dat Zakarin in etappe 3 valt en hij daardoor wegvalt is niet echt te voorzien.
Ik heb bijvoorbeeld zelf wel Mas, maar dat hij zo presteert is natuurlijk gewoon geluk. Had een knieblessure van te voren, dus was dat te voorzien?
Als je top 10 scoort in een grote ronde is dat gewoon iets om trots op te zijn.
Ik speel al heel lang mee en ik kom niet verder dan een top 20 plaats.
Toevallig was dat met een team dat ik vanwege vakantie met een half uur in elkaar gezet heb....
Ja, ben ook blij met hoe het allemaal uitpakt! Ik heb ook Mas omdat ie wel voor een klassement ging en m.i. zeker top 5 jongeren zou rijden en ik verwachte plek 2 of 3, dus dat zijn sowieso al veel truipunten. Dus voor 1 ZP durfde ik die gok wel aan, ook al was zijn voorbereiding niet ideaal. Heeft ook al redelijk wat etappe punten gepakt, maar nog wel een stuk minder dan bijvoorbeeld Ion Izagirre die ik niet heb. Maar goed, Mas pakt goed uit dus, en Teuns pakt als 0-punter ook veel meer punten dan ik had verwacht, dus dat is idd ook een stukje geluk natuurlijk!
En hoppa, door naar plekje 1, ondanks de eerste minpunten voor kluns Nibali.. Teuns is zijn gewicht in goud waard, in tegenstelling tot bij Scorito waar ik hem de helft van de keren niet heb opgesteld :p Morgen waarschijnlijk weer zakken zonder Viviani en Sagan, maar toch leuk om een keer bovenaan te hebben gestaan :)
Voorlopig 14e (hoogste plek 12e), maar als ik het zo zie ga ik na de verdeling van de truipunten een flinke val in het klassement maken. Ik moet hopen dat Viviani, Nizzolo en Consonni een hele goede sprintrit rijden, anders wordt zelfs top 50 nog een probleem.
Het missen van Mas en Valverde ga ik straks wel echt voelen op het eind van de streep.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.