Sportpools Vuelta 2018

1 2 ... 5 6 7 8
Ab Normaal

'@KJP
Dan zou jij Mahut moeten krijgen als je jiets ingevuld hebt bij de reserves.
@Starlynk
Dan staan we gedeeld 29e!
Sportpools is echt gewoon een leuk spel, zeker als je het concept eenmaal doorhebt. Ik vind het secret weapon, maar vooral de kluns een enorme meerwaarde.

KJP

Heb inderdaad Mahut gekregen dus dat is gunstig! Ook 29ste dan. Eens kijken hoe we de tweede ronde doorkomen, bij mij volgt doorgaans een hele slechte tweede ronde na een hele goede eerste. ;)

Starlynk

Ja, iedereen die 23 punten heeft gebruikt met Dimitrov als kluns en iedereen door staat nu gelijk natuurlijk ;)

@KimJungPoels: nu ben je zelf ook een soort lucky loser :p

elrio

Ik heb Dimitrov niet als kluns gebruikt maar heb ook alle tennissers door naar de tweede ronde, dus sta nu 2de. Heb volgens mij nog nooit zoveel foutloze teams (70) gezien na de eerste ronde. Is ook maar 1 tennisser uitgeschakeld van de 25 meest gekozen tennissers.

aart-sportpools

Sta ook tweede :)

Starlynk

Hoppa, als nummer 1 van de Wielerflits subpoule de rustdag in bij de Vuelta :) En 9e algemeen, met de hoogste potentiële truipunten van de top 10... Ben benieuwd hoe het tweede deel van de Vuelta gaat verlopen! Wel jammer dat ik Kelderman uiteindelijk niet heb opgenomen, want die gaat nog lekker veel punten pakken in de rest van de Vuelta denk ik.

Bij de US open sneuvelen mijn spelers nu aan de lopende band, dus gaat lastig worden om daar een top positie vast te houden (stond 27e voor deze ronde).

pirazzi

Daniel Martin naar huis. 1008 x normaal, 4 x kluns. 1 zwart punt. 0 punten.

elrio

Daniel Martin toch een zware tegenvaller... zou als rittenkaper naar de Vuelta gaan, maar heeft zich geen enkele keer laten zien, zelfs niet in punch aankomsten die hem normaal zo eigen zijn. Had toch voor Izagirre moeten gaan...

Laatst gewijzigd
Fiets_Ventiel

Oei nul punten vandaag. Ik had ervoor gekozen om geen sprinters mee te nemen.

Vanaf nu zal het hopelijk bergopwaarts gaan.

ajvs

Na twee weken Vuelta sta ik zelfs 18e algemeen, zeer tevreden mee. Maar als ik zie dat ik met Valverde zelfs 1e had gestaan baal ik stiekem zelfs een beetje :S

ivo001

Met Zakarin, Formolo, D Martin en G Bennett heb ik veel te veel miskopen. Het lukt me gewoon niet om goed te scoren bij Sportpools.

Vazilii

Netjes 18e algemeen. Tja Valverde (en Sagan) heb ik ook niet. Die ik had ik er als vanouds gewoon bij moeten hebben. Maja, je denkt steeds het zal toch wel eens over zijn.
Woods, Martin en Bilbao scoren geen punten voor mij. Dan wel Teuns als goede nul punter mee

aart-sportpools

Volgende keer weer meedoen dus :)

Starlynk

Sta 3e algemeen nu, 6 punten achter de nummer 1. Winnen ga ik niet doen, waarschijnlijk nog een aantal plekken zakken, maar leuk om bovenin mee te doen!

Qua missers:
- Heb geen Sagan, maar had echt niet verwacht dat die uit zou rijden en ook al rijdt ie uit dan gaat ie nog de minste punten scoren van de 4-punters en denk niet dat ik realistisch gezien nog budget had vrij kunnen maken om zowel Valverde, Lopez als Sagan te hebben.
- Heb Bennett ipv Kruijswijk (of evt. Pinot of Uran). Tsja.. Had vooraf echt niet verwacht dat Kruijswijk nog zo goed zou zijn en Bennett er doorheen zou zakken. Dus die 'fout' zou ik nog een keer maken denk ik.
- Heb Trentin ipv Viviani. OK, dat is wel echt een fout ;) Scheelt me tot nu toe al 40 punten en dat wordt waarschijnlijk nog meer. Die kost me de overwinning dus!

Ab Normaal

'@Starlynk
Dit is al een buitengewone prestatie hoor.
Om te winnen moet je gewoon geluk hebben dat je alle tegenvallers niet hebt en alle meevallers wel.
Echte wielerkenners overwegen veel renners, lezen interviews, bestuderen het parcours enz.

Maar dat Zakarin in etappe 3 valt en hij daardoor wegvalt is niet echt te voorzien.
Ik heb bijvoorbeeld zelf wel Mas, maar dat hij zo presteert is natuurlijk gewoon geluk. Had een knieblessure van te voren, dus was dat te voorzien?
Als je top 10 scoort in een grote ronde is dat gewoon iets om trots op te zijn.

Ik speel al heel lang mee en ik kom niet verder dan een top 20 plaats.
Toevallig was dat met een team dat ik vanwege vakantie met een half uur in elkaar gezet heb....

Starlynk

Ja, ben ook blij met hoe het allemaal uitpakt! Ik heb ook Mas omdat ie wel voor een klassement ging en m.i. zeker top 5 jongeren zou rijden en ik verwachte plek 2 of 3, dus dat zijn sowieso al veel truipunten. Dus voor 1 ZP durfde ik die gok wel aan, ook al was zijn voorbereiding niet ideaal. Heeft ook al redelijk wat etappe punten gepakt, maar nog wel een stuk minder dan bijvoorbeeld Ion Izagirre die ik niet heb. Maar goed, Mas pakt goed uit dus, en Teuns pakt als 0-punter ook veel meer punten dan ik had verwacht, dus dat is idd ook een stukje geluk natuurlijk!

Starlynk

En hoppa, door naar plekje 1, ondanks de eerste minpunten voor kluns Nibali.. Teuns is zijn gewicht in goud waard, in tegenstelling tot bij Scorito waar ik hem de helft van de keren niet heb opgesteld :p Morgen waarschijnlijk weer zakken zonder Viviani en Sagan, maar toch leuk om een keer bovenaan te hebben gestaan :)

Ab Normaal

Denk niet dat je bovenaan staat.
Volgens mij is Aart vergeten om Dennis er uit te halen en je die 5 strafpunten te geven.

Starlynk

Ssssst :p

pirazzi

Foutje van Sportpools is dat Rohan Dennis nog niet tot de uitvallers behoort.

ajvs

Voorlopig 14e (hoogste plek 12e), maar als ik het zo zie ga ik na de verdeling van de truipunten een flinke val in het klassement maken. Ik moet hopen dat Viviani, Nizzolo en Consonni een hele goede sprintrit rijden, anders wordt zelfs top 50 nog een probleem.

Het missen van Mas en Valverde ga ik straks wel echt voelen op het eind van de streep.

elrio

Een 335ste plek in de vuelta, wel mijn leidende positie in het jaarklassement algemeen uitgebreid. Ik denk dat die nu wel binnen is met alleen nog de eendagswedstrijden te gaan (ik sta daar 63ste).

pirazzi

Twee uitvallers in mijn team deze Vuelta: Dan Martin en geheim wapen Laurens de Plus. Dus nog steeds niet de badge: GEEN uitvallers gewonnen. Dat is het doel voor 2019. Wel voor het eerst de top 100 van het Wielrennen klassement bereikt, sta nu 92ste.

Ab Normaal

Ik wel! Eindelijk mijn badge geen uitvallers!

ivo001

Ik heb nog steeds die badge niet te pakken. Dennis en D Martin bij mij uitgevallen.
Wel voor het eerst dat mijn kluns de finish haalt, Nibali toch een goede keuze gebleken daar.

Overigens blijkt die 0 zwarte punten voor Buchmann helemaal niet zo verkeerd, met een totaalscore van 38p.

1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.