Sportpools Vuelta 2018

1 2 ... 5 6 7 8
aart-sportpools

'@kielabokki Heb je een voorstel voor een formule? :)

Ab Normaal

Ben geen voorstander van een formule. Diehoudt geen rekening met omstandigheden zoals tweede grote ronde, fit of niet fit, doelen enz.

kielabokki

Wij hebben wel altijd gespeeld met een formule, en ik kan zeggen dat die na jaren tweaken echt voor een prima rennerslijst zorgde. Vervolgens kun je daar nog correcties op aan brengen, waarin je rekening houdt andere factoren.
De formule was feitelijk een excel-sheet met allerlei berekeningen. Kan je de precieze formule niet vertellen. Wel dat die was gebaseerd op de CQ-ranking van de afg. jaren, uitslagen in de 3 grote ronden daarin zwaar wogen zodat je niet dure Terpstra's kreeg. En dat (ivm sprintploegen) sprinters naar verhouding en hogere prijs kregen, maar dat is iets dat afhangt van je puntenverdeling.

Maar ik ga je niet vertellen wat je moet doen natuurlijk, volgens mij doe je het al een paar jaar meer dan prima. Alleen enige constante moet er toch zijn in de berekening lijkt me.
Die andere factoren, dat is juist waar de betere poule-er het verschil kan maken toch? Als je daar teveel op in gaat spelen haal je denk ik een groot stuk van de magie uit het spelen. Iets dat al voor een groot stuk verdwenen is met procyclingstats enz. Elke debiel kan tegenwoordig een ploeg maken.

Laatst gewijzigd
Bergbeklimmer

'@kielabokki: Een persoon (met verstand van wielrennen) schat in hoeveel een renner ongeveer waard is, aan de hand van vorm, doelstelling, kwaliteit, etc.

En iedere speler mag renners kiezen uit een gelijk veld. Niets mis mee.

Onbekende gebruiker

Deze discussie is echt waardeloos. Vergelijk de 'kosten' per renner maar eens over Scorito, Zweeler en Sportpools. Tuurlijk, andere puntentelling. Maar dan nog, de verschillen zijn enorm. En leg dan nog de (professionele) bookmakers ernaast.

Het is aan de organisatie om een inschatting te maken. Is Porte 3 punten waard? Ik vond en vind van niet, omdat ik niet verwachtte dat hij zou presteren. Maar 898 spelers vonden van wel. En 4 van de 5 verslaggevers van de NOS zetten hem in hun top 5. En de bookies hadden hem als één van de 4 topfavorieten bij aanvang.

Het is aan ons om te beoordelen of Sportpools de juiste weging heeft gemaakt in punten. Uiteindelijk is dat het spel. Weten wij het beter dan Sportpools en dan de spelers op Sportpools. Ik geloofde niet in Valverde (en nog steeds niet), dat ie zijn punten waar gaat maken. Daarom heb ik hem als kluns genomen. Of het zo gaat zijn, dat zien we in Madrid.

alarmstrong

alsjeblieft geen formule! Ik vind het bizar hoe goed jullie de punten altijd weten te verdelen Aart! Tuurlijk af en toe een koopje of iemand die je juist niet neemt omdat ie een puntje teveel is (voor je gevoel).
Ik vind sportpools nog steeds het mooiste spel, zeker omdat je aan het begin al je voorspellingen/voorgevoel al waar moet maken.

@Vuelta: ik heb eens geen sprinters genomen, hierdoor veel AK-mannen, en dus hopelijk veel punten in berg-en puntenklassement. Daarbij zijn er 2- puntklassementmannen die ruim over de score van de 3 - puntsprinters moeten kunnen komen

pirazzi

Idem.

alarmstrong

Nizzolo er dus toch uitgelaten. Maarja, voor hetzelfde geld gaat Bouhanni scoren en doet Giacomo het juist weer minder

elrio

Ik moet zeggen dat de laatste jaren de punten van Sportpools erg vooruit gegaan zijn, zeker wat betreft de slechte zwarte punters. Waar het een aantal jaren terug altijd makkelijk leek om een zwarte punts kluns te kiezen, vind ik dat dit jaar behoorlijk lastig. Ook bij deze vuelta heb je natuurlijk mensen als Porte, Nibali en Valverde die veel zwarte punten waard zijn, maar door het risico dat ze afstappen voor het WK zijn ze niet perfect voor het klunsschap.
Het moeilijk vinden van een goede kluns komt volgens mij vooral door het afwaarderen van goede renners die waarschijnlijk moeten knechten in de laatste jaren. Dat zorgt natuurlijk er natuurlijk wel voor dat je Thomas voor 1 punt kon oppikken in de tour, maar voor hetzelfde geld had hij natuurlijk de hele tour moeten knechten en was hij zijn 1 punt niet waard geweest.
Eigenlijk de enige echt rare keuze dit jaar vond ik dat Steven Kruijswijk 0 punten kreeg in de tour, zeker als je keek wie er allemaal 1 punt hadden gekregen. Maar een gekke waardering in een heel jaar, dan doe je het volgens mij hartstikke goed. Het feit dat de beste 0-punter deze vuelta door iets meer dan de helft gekozen is, geeft een goede indicatie hoe goed de waardering eigenlijk geweest is. (Ook de resultaten van de 4 punters in de giro waren voortreffelijk, met posities 1,2,3 in het klassment en de winnaar van de paarse trui).
Dus mijn conclusie is: Aart heeft er best verstand van ;). En dat is maar goed ook want zijn team is bijna een copy van het mijne...

kielabokki

Wat een vraag niet te weeg kan brengen. Ik blijf er bij, zelf waardes aan brengen is arbitrair. Hoe goed je het ook doet. Die les heb ik jaren geleden al geleerd.

Laatst gewijzigd
KJP

Dan is dit toch lekker een arbitrair spelletje. Wel eentje die ik persoonlijk leuker vind dan een heel aantal andere die wel met formules werken.

Ab Normaal

'@KJP
+1. Niks aan veranderen Aart, lekker zo houden.

kielabokki

@kielabokki Heb je een voorstel voor een formule? :)

Rustig maar jongens. Ik zeg helemaal niet dat het anders moet. Maar als we het er toch over hebben... dan ga ik er op in.
Voorlopig pakt 0-punter Buchmann wel meteen zijn eerste punten.

Laatst gewijzigd
KJP

Ja Buchmann was een goede keuze, had ook duurder mogen zijn van mij. Maar goed welke formule je er ook op los laat er zullen altijd renners zijn die aanvoelen als koopjes en renners die extreem duur lijken.

ajvs

'@elrio: Ik vond Porte toch wel een 'makkelijke' keuze als kluns ditmaal, gaf zelf aan in week 3 misschien op zoek te gaan naar een ritzege en zich verder wat in vorm probeerde te fietsen. Daaruit kan ik toch opmaken dat hij wel uit gaat rijden.

Ab Normaal

Zolang je twijfelt over een renner omdat je ‘m nét te duur vind en je hem met 1 pt minder zou nemen, is ie goed geprijsd.

Ab Normaal

Omdat er geen apart topic is voor de tennispool: ik durf Dimitrov met de ogen dicht als kluns te nemen maar ik weet echt niet waar ik die 23 punten aan op moet maken.

Bij mij moet iemand of het toernooi kunnen winnen, of de hoger geplaatste tegenstander die hij het eerst tegenkomt uitschakelen.
En bij de mannen ligt het al zo dicht bij elkaar...
Iemand met dezelfde problemen?

KJP

Ik heb Dimitrov wel als kluns genomen. Heb de punten ook wel allemaal besteed dit keer, vooral omdat ik niet extreem veel 0-punters tegenkom waar ik echt van overtuigd ben.

Bertsu

Eigenlijk hier hetzelfde. Genoeg duurdere mannen die ik wel wilde hebben.

pirazzi

Leuk WK Darts 2019 bij Sportpools vanaf 6 december!

Het heet Sportpools, dus het is beter om "pool" te schrijven ipv "poule".

https://www.taaluilen.nl/kennisbank/taaltips/poule-pool-poul/

Laatst gewijzigd
arjanhaan

Er gaat iets niet goed met de puntentelling. Bij etappe 1 staat Stalnov op plaats 2 ipv Kwiatkowski.
Opgelost

Laatst gewijzigd
KJP

Had in het US Open spel Vesely geselecteerd, blijkt dat die helemaal niet mee doet. Maar er stond wel een loting bij, weet ik vrijwel zeker. Iemand die weet wat er met hem is?

pirazzi

Vesely zal wel een blessure hebben of ziek geworden zijn. Lucky loser Nicolas Mahut heeft zijn plek ingenomen en ondertussen gewonnen van Corentin Moutet.

KJP

Haha ik krijg zeker geen Mahut mee Nu? :p

Is wel jammer, want buiten Vesely zijn al mijn tennissers door.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Bij mij ook al mijn tennissers door en kluns Dimitrov voor 3 ZP er uit.. Eerste keer dat ik mee doe met een tennis sportpool en gelijk 29e in de stand :p Vind het wel een geinig concept!

Vuelta voor het eerst de regels eens goed bestudeerd en sta daar 14e in de stand en 10e in het virtuele trui klassement, na eerdere pogingen in de Tour waar ik nooit verder kwam dan ergens midden in het veld. Maar goed, veel mensen hebben Buchmann of Dennis als secret weapon en die heb ik als gewone renners, dus dat vertekent de boel aardig..

1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.