Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 113 ... 120 121
kevinraar

klopt toch heb ik er maar 5 van de top 10 wel alle 5 in de top 6 heb niet de leider

hoop vandaag op een vlucht die het haalt met ulissi o connor en masnada

Laatst gewijzigd
Jori

'@Yskoud: Geoghegan Hart.
Daarnaast ben je nog wel wat subtoppers kwijt geraakt door valpartijen, ziekte etc. (Izagirre, Caruso).

en top 10 is niet verrassend, maar was ook niet verrassend geweest als Sivakov, Majka en 1 van Landa/Carapaz zouden ontbreken en daarvoor in plaats Jungels, Formolo, Zakarin, O'Connor ofzo had gestaan

Laatst gewijzigd
kevinraar

welke renner vind je dat het meeste tegenvalt? ik vind o connor en jungels

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Jungels valt wel echt tegen en ik vind in mindere mate dat MAL tot nu een tikje tegenvalt net als Formolo. O'Connor heeft heel veel pech en blessures gehad in het voorjaar dus ik denk niet dat die in goede vorm aan de start is verschenen, ook nog een (2?) keer gevallen volgens mij deze Giro. Voor de rest is het wel vrij voorspelbaar al had ik ook verwacht dat Izagirre en/of Bilbao nog top-12 zouden staan.

ivo001

In mijn eigen selectie zijn dat Viviani, Jungels, Izagirre en Neilands

Yskoud

Hart is vooral hier erg gehypet, die vindt ik niet tegenvallen. Die klom in de Tour of the Alp ook niet mee met Nibali, Majka en Sivakov. Die had je dus niet kunnen verwachten hier in de top-8 van het Ak te staan.

Jungels is sinds zijn omscholing tot klassiekerrenner toch ook geen serieuze klimgeit meer? Hij valt vooral tegen in de eerste 2 weken qua punten en teampunten. Maar ik mag toch hopen dat niemand Jungels had meegenomen om in de 3e week in de bergen vooraan te verwachten?

Jori

'@Yskoud: Hart was gewoon de betere klimmer van de Sky-mannen in TotA, reed meerdere keren dicht op Nibali en Majka, die echt een hoog niveau hebben. Sivakov heeft enkel in de aanval 1 keer een gat gekregen en dat niet meer weggegeven, vooral door steun van Froome en Hart. Zoals Hart nog die etappe won, zei alles. Heeft ook nog een tijdrit en heeft al eerder mooie dingen laten zien. Vuelta viel toen tegen, hij gaf zelf ook aan dat het achteraf teveel was, maar dat hij geweldige vorm mee nam naar de giro bewees hij middels een geweldige tijdrit. Zonder die vallen was het makkelijk top 8 geweest, als je ziet dat Sivakov zo hoog staat en duidelijk was dat Hart er nog beter voorstond, zeker met die 3 tijdritten. Die had echt nog een sloot punten kunnen halen.

Verwachtingen rond Jungels waren eigenlijk wel hooggespannen, werd zelfs nog even gesproken over podium, maar uiteindelijk was de conclusie dat tussen plek 7 en 10 qua ak geen gekke gedachte was, ook vanwege de mooie tijdritten voor hem. In de bergen zou het zoals voorheen elke grote ronde bij hem zijn: schade beperken

Papa Bart

Tony Gallopin uitgevallen. Mijn meest tegenvallende renners zijn Jungels en De Gendt. Mijn meest meevallende renner is Nieve en voor zijn prijs had dat Moschetti geweest. Dat Dumoulin uitvalt is natuurlijk ook een duur gelag. Dit alles even zonder naar de competitie te kijken, maar alleen naar de opgebrachte punten.

Naar de allerslechtst presterende renner kijkend is de conclusie dat ik dat zelf ben, met keer op keer de verkeerde dag keuzes maken.

Vandaag zit ik overigens wel goed hoop ik/denk ik:
Yates (c)
Nieve
Amador
Jungels
De Gendt
Landa
Roglic
nibali
MAL

kevinraar

gallopin eruit heb nu nog maar 12 renners uit keuze worden lekker makkeljk

JvdBrink

Ik heb ook wel zowel Hart als Jungels gekozen. Hart had mogelijk nog wel een goede klassering kunnen rijden als hij op zijn fiets was blijven zitten? Jungels vind ik wel tegenvallen; had hem inderdaad voor de eerste twee weken plus de tijdritten. Maar zowel in de tijdritten als een paar punchetappes eigenlijk veel minder dan verwacht. Als Viviani dan ook nog geen enkele etappe weet te winnen kun je wel spreken van een miskoop, scorito-technisch. Zeker gezien je een Ackermann, Carapaz of Landa had kunnen nemen.

Met het uitvallen van Tony Gallopin heb ik inmiddels nog een elftal aan renners over; mogelijk dat ik binnenkort geen keuzes meer hoeft te maken of zelfs noodgedwongen minder dan 9 man op kan stellen, haha.

Sloddies

Sloddies op een kleurloze 83,7 % want de afgelopen dagen bepaald niet de goede kopman gekozen (MAL 2x en daarna Formolo). Helaas de laatste etappe ook nog voor ontsnappers Ulissi en Battaglin gekozen ipv gewoon Landa en Izaguirre. Vandaag verwacht ik dat Nibali alles uit de kast rijdt in de Mortirolo afdaling. En in slecht weer altijd uitstekend!
Vandaag gekozen voor klassementsmannen + Masnada en Izaguirre + puntjes van Ackermann. En wie zit in de kopgroep: Ulissi, die ik vandaag niet heb. Karma......

Rawolf

Net of Ulissi met de beste van de kopgroep de Mortirolo overkomt... Not

Starlynk

Ja, ik heb vandaag ook Ulissi op het bankje.. Altijd irritant die vluchters. Per saldo kun je ze beter niet hebben :p Maar ja, je moet toch ergens die 20 renners mee vullen....

Dat Hart wel even top 10 zou rijden zonder val lijkt me ook sterk. Zijn oorspronkelijke 1m (?) was hij mogelijk wel waard, maar 2m was echt te veel. Leuk voor de tijdritten + punten uit de vlucht en evt. een top 20 in het klassement ofzo, maar voor 2m moet je toch wel serieuze top 10 potentieel hebben (en niet alleen als alle puzzelstukjes op hun plek vallen).

Yskoud

HIer Carapaz (c), Nibali, Roglic, Landa, Yates, Lopez, Majka, Mollema en Carthy. Ik verwacht dat ze alle 9 na vandaag in de top-10 van het AK staan.

Jori

Tja, zullen het nu niet te weten komen, maar ik weet zeker dat als ik weer in de situatie zou komen, hem weer direct voor 2 miljoen zou nemen. Als renner is hij compleet (kopman, 3x tijdrit, jongerenpunten, direct hoog in ak door tijdrit, sprintje, je krijgt hem in vorm, goede klimmer). Serieus top 10 potentieel zie ik ook wel als je mannen als Majka en Nibali bij blijft.
Als je nu Majka, Nibali, Sivakov ziet, dan was Hart toch wel koopje voor 2 miljoen

TotA is vaak een goede peiler, zo bleek het vorig jaar ook. Waarschijnlijk werd er toen door velen ook hetzelfde gezegd over bijvoorbeeld O'Connor.

kevinraar

sivakov had je wel in de top 10 verwacht?

Starlynk

'@Yskoud: Lekker teampje.. ben je een van die waaghalzen die Dumoulin thuis heeft gelaten?

@Jori: Gedeeltelijk eens, maar Hart was natuurlijk wel in voorbereiding om de Giro te rijden als support voor Bernal he? Dat is toch een andere voorbereiding dan als je hem als kopman verwacht te rijden. Even omschakelen van knecht naar kopman blijkt toch vaak niet zo gemakkelijk, zeker als je zelf nog nooit een klassement hebt gereden.

Starlynk

'@Kevin: nee, Sivakov ook niet, maar is w.m.b. ook zeker nog niet binnen voor hem en kans is zeer aanwezig dat ie er deze week nog helemaal doorheen zakt. Broekie is pas 21 jaar.

kevinraar

bij ad had ik hart verwachter er meer van dan sivakov

Yskoud

'@Starlynk, nee, had Dumoulin ook mee. Had vooral bezuinigd op de B-sprinters (Cimolai, Belletti, etc.). Heb die last-minute ingeruild voor C-srpinters. De kans dat die B-sprinters namelijk opeens de paarse trui en 2 etappes pakken leek me 0. Dan liever 10 echte klassementsrenners.

Jori

'@starlynk: en O'Connor in voorbereiding op het helpen van Meintjes ;) En Thomas in voorbereding op helpen Froome. En Roglic voor het helpen van Kruijswijk.

Gezien het zware punt van de giro in week 3 en het feit dat Ineos/SKY dit soort dingen altijd netjes regelt, lijkt me meer dan behoorlijke geruststelling dat het qua conditie wel goed zit. Zeker gezien de bijbehorende resultaten en commentaar van Hart erbij.
Qua druk die bij een kopman komt ipv knecht, ook op gebied van onnodig tijdverliezen, dat heeft hij inderdaad ook nog niet meegemaakt, afgezien van de kleine TotA, maar als hoofdknecht eindigde hij wel vaak nog kort genoeg wat wel vertrouwen geeft. En meestal is de giro ook wel minder hectisch qua valpartijen dan de vuelta (gekke parcoursbouwers) en de tour (alleen maar pure hectiek).

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Majka en Nibali bijbenen in een voorbereidingskoers is wel andere koek. Ik heb Tao voor het echie nog nooit met de beste zien klimmen. En zijn tijdrit-skills worden ook overdreven. 1,25 miljoen was mijns inziens de juiste prijs.

"Makkelijk top-8" en "koopje" ben ik het dus fors mee oneens. Wellicht top-15 mijns inziens.

Fraaie dagselectie Yskoud!

Laatst gewijzigd
vevie

Roglic wordt gekookt door Nibali en de Movistar mannen

Ab Normaal

'@Kevin
Heb je Masnada vandaag opgesteld?

Rawolf

Ik heb niemand uit de top10, rip bergteam

1 2 ... 113 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.