Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 17 ... 120 121
Wijon

Is er een reden voor de matige prestaties van S.Yates in Catalonie? Wat hij dit jaar heeft laten zien, in tegenstelling tot zijn voorbereiding in 2018, voorspelt het niet heel veel goeds.

Poeksel

Chaves is top of flop, Oomen pakt punten mee maar zal waarschijnlijk niet hoog eindigen in etappes.

Yates was in mijn herinnering niet zo slecht in Catalonië trouwens, aangenomen dat ie niet voor een klassement ging.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Beide niet, dat Dumoulin die eerste tijdrit wint ga ik niet vanuit. Roglic is in zijn huidige vorm een grotere kanshebber

Phoenix0000

Oomen presteerde zelf toch prima vorig jaar als knecht van Dumoulin?

jelle013

Betancur wint enkel etappes als er een McDrive bij de finish staat, dan issie ineens zo rap ongelooflijk!
Zelf heb ik hem eens over de 75km/h zien fietsen toen hij binnen 2 minuten naar de McDonald's moest omdat het bijna sluitingstijd was, die man op dat moment snellere benen als Kittel in zijn toptijden!

Ik vind de keuze in de klassementsmannen ook lastig, ik ga denk ik gewoon muntjes opgooien. Plak gewoon stickertjes van de renners op het muntje, en tos maar wat af. (je weet namelijk toch niet of TD of Yates of MAL goed blijven). Voor mij zijn er gewoon altijd 2 klassementsmannen die ik blind kies, een daarvan is in ieder geval de haai van Messina! Wat een ontzettende held is dat! Daarnaast perfect geprijsd voor een outsider voor de titel. (of voor mij de absolute topfavoriet!)

Ragnar Lolbroek

Simon Yates was minder in Catalonië omdat hij niet de aangewezen klassementsrenner was. Het was de beurt aan Adam.

Valvuillerdemoz

Ik zie echt veel meer interessante klassementsrenners dan sprinters in de categorie 1 tot 2 miljoen. Zou bijna zeggen: dan maar 4 Sprinters en 12 klassementsmannen of zo.
Wat is dat trouwens met die Lobato? Paar jaar horen we niks meer van hem en dan sprint ie in Turkije ineens een keertje naar plek 2, achter Ewan, maar voor Bennet en Jakobsen bv. En verder laat ie dit voorjaar dan weer heel weinig zien.

04398

Was het niet in Catalonië waar S. Yates al op 100 km voor de meet gewoon 75 km op kop reed om te knechten, dacht dat ook in Catalonië was.

Ab Normaal

Ja, klopt. En het zegt verder nog niets. Hij kan zelfs kalm aan gedaan hebben. Vorig jaar verspeelde hij de Giro zege door teveel inspanningen vooraf.
Hij kan ook gedacht hebben om dit jaar in de aanloop bewust heel rustig aan te doen.

jsprunk

Ackermann is dus ook in orde. Kijken of ik nog een plekje vrij kan maken :)

RobbinV

Zeker nu Ackermann fit oogt, wordt het ook een lastige keuze tussen hem of Demare. Neig dan toch naar Ackermann, omdat hij sneller is, maar ook belangrijk wie van twee gaat hem ook echt uitrijden. We hebben nog een aantal dagen voor de definitieve selecties bekend zijn. Pas dan zal ik mijn keuze definitief maken.

ditisdavid

Eigenlijk jammer dat Ackermann wint vandaag, had hem er al in staan en zal nu veel meer gekozen worden. Gelukkig had ik hem ook bij het klassiekerspel... Cimolai had ik ook al staan maar die zou sowieso wel veel gekozen worden denk ik.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Cimolai vind ik wel duur, ik moet we keuzes gaan maken tussen Ackermann en Gaviria anders is m'n budget op

Jori

Qua Cimolai, In een veld met Gaviria, Viviani, Ewan, Demare is het natuurlijk wel anders sprinten dan tegen dit soort namen. Mareczko legde 4 jaar terug ook renners als Modolo en Greipel erop in Turkije, ging ikzelf als groentje toen behoorlijk de boot mee in :p

Ackermann is gewoon erg interessant, maar geen garantie: 1e GT, erg jong en kon vroeger niet zo geweldig klimmen. Klimmen is zeker verbeterd, maar of het genoeg is om 3 weken te overleven? Daarnaast miste hij ook TotA die hij wou gebruiken voor koershardheid. Matthews kwam later ook duidelijk ritme te kort, al was daar de valpartij natuurlijk veel erger.

Rawolf

Het nadeel van Ackermann is ook wel dat Bora sowieso Majka, Konrad en Formolo mee neemt en die gaan sowieso niet voor hem werken. Selectie is nog niet bekend maar een hele goede sprinttrein zal het niet worden.

Voorlopige selectie van PCS is dat Ackermann het met Mccarthy met zn 2en mag uitzoeken

Primavoormij

Ik vind Oomen ook een lastigste. Volgens mij gaat hij mee als vervanger van Kelderman en zou hij zich oorspronkelijk focussen op de tour. Ik weet niet of zijn vorm in de giro dan wel goed genoeg gaat zijn. Zijn tijdrit is volgens mij best aardig, vooral als er wat hoogteverschillen inzitten. Ik wil wel graag een teamgenoot van Dumoulin in mijn team, maar om nou iemand van 1,5M te nemen die individueel mogelijk niet veel punten gaat halen, vind ik vrij prijzig. De overige teamgenoten zie ik ook niet veel punten halen individueel. Haga heeft in het verleden wel eens verdienstelijke ITT's gereden, wellicht dat hij nog een optie is.

Verder vind ik het lastig kiezen tussen de INEOS mannen: Hart, Sivakov, Sosa en Moscon zijn allemaal hele interessante opties. Ik kan nog niet echt overtuigende redenen bedenken/vinden waarom ik de ene wel mee zou nemen en de andere niet. Op dit moment neig ik naar Hart vanwege het feit dat hij nu wel de leeftijd en ervaring heeft waarop hij rijp zou moeten zijn voor zijn eerste goede GC klassering. Hij kan daarnaast ook een aardige ITT rijden. Ik moet nog even wat meer onderzoek gaan doen naar de rolverdeling en ambities binnen de ploeg.

Voor wat betreft de sprinters kies ik voor Viviani als absolute kopman. Heb wel vertrouwen in de sprinttrein van QS. Daarnaast vind ik Ewan goed geprijsd ten opzichte van de andere 4M en 3M sprinters. Verder ben ik nog op zoek naar iemand waarvan de kans groot is dat hij de giro uit gaat rijden en een gooi kan doen naar de groene trui. Nizzolo overweeg ik daarom ook ondanks dat hij qua sprinten wel duidelijk onder doet voor de 3M+ mannen.

Op dit moment heb ik Jungels er niet in. Ik verzin altijd wel een reden om hem niet te nemen en dit pakt eigenlijk nooit goed uit. Kan op papier toch veel punten scoren, ook zonder echt een goed AK te rijden: tijdritten, overgangsetappes, vlucht in het hooggebergte (en ja dan ga ik hem iedere keer opstellen) en teampunten Viviani.

Andere renners die er nu nog niet in staan maar ik sterk overweeg: Bilbao, Nibali en Campenaerts.

Een greep uit de renners die ik denk ik definitief niet ga nemen zijn: Gaviria, Zakarin en iedereen van Movistar,

Verder blijven de renners in de prijscategorie 750k-1.5M mij bezig houden. Daar zitten erg veel interessante namen tussen.

Graag hoor ik jullie mening!

WCEendT

Beste mannen, ik kom er weer even tussen! Hopelijk doen jullie allemaal ook gezellig mee! De concurrentie is wel groot, we hebben de winnaar van het klassiekerspel in de Wielerflits poule al als vaste deelnemers.

---

In 2018 hebben Jorik112 en ikzelf tijdens de drie grote rondes een betaalde Scorito poule georganiseerd onder de naam ‘FlitsWiel’. Met 81 deelnemers afgelopen Vuelta a España en een prijzenpot van ruim 400 euro was dit weeral een overduidelijk succes.

Aanstaande Giro d’Italia organiseren wij dan ook weer de betaalde FlitsWiel poule. De inleg is 5 euro per persoon, door jullie enthousiasme in de eerste twee dagen hebben wij besloten het maximum deelnemersaantal omhoog te gooien naar 120.

Bij deelname aan de betaalde FlitsWiel poule komt ook (vrijblijvend) de FlitsWiel WhatsApp-groep. Hier praten… en ouwehoeren de FlitsWiel deelnemers over van alles en nog wat, zo nu en dan gaat het zelfs over wielrennen. Kortom zijn wij gewoon een gezellige groep mensen met dezelfde passie, wielrennen!

Indien interesse in de betaalde FlitsWiel poule stuur mij vooral een bericht op Wielerflits, dan stuur ik een bericht terug met de benodigde informatie voor deelname.

Jorik & Thomas

jsprunk

Ben ik de enige die Mollema echt een koopje vind?
Was goed in vorm in de klassiekers, is gefocust op de Giro (liet LBL met tegenzin schieten) en kan in vrijwel alle niet-sprintritten en het eindklassement punten sprokkelen.

Bovenaan mijn lijstje van wil-ik-wel-maar-past-niet-meer staan Lopez en Ackermann. Belletti is mijn ultieme heb-ik-wel-maar-wil-ik-van-af op dit moment.

WCEendT

'@jsprunk
Ik vind zijn prijs juist perfect. Degene die vertrouwen in hem hebben overwegen/nemen hem voor deze prijs, degene die echt geen vertrouwen in hem hebben vinden hem net aan te duur en laten hem dus waarschijnlijk thuis.

Soms heb je wel een renner waar je geen vertrouwen in hebt, maar die je gewoon echt niet kunt laten liggen voor zijn prijs (750K / 1000K), dat is bij Mollema niet het geval. Wat je zelf ook aangeeft een beetje met Belletti.

Jori

WCEendT heeft misschien wel een punt met zijn app groep. De laatste stap om beter te presteren, het laatste mespuntje je-ne-sais-quoi, het missende puzzelstukje, zou het dan simpelweg een appgroep zijn? Voor 5 euro nog steeds een betere investering dan Bouhanni, Roelandts, Colbrelli en al die anderen :p

jsprunk

Toch zijn ze wel anders. Belletti gaat gewoon 6 keer een 10e plaats sprinten en dus 120 punten scoren. Niet veel minder en zeker niet veel meer.
Mollema heeft in mijn ogen een veel hogere potentie (hij zou in 13 etappes rond plek 8-15 kunnen rijden in goede doen), terwijl zijn minimum niet ver van de 120 af zal liggen. Mannen van 1,5M zijn vaak vervelend om mee te nemen, omdat ze er voor zorgen dat ik van Belletti geen Ackermann kan maken bijvoorbeeld. Maar de toegevoegde waarde van Ackermann boven Belletti schat ik toch echt lager in dan die van Mollema.

Primavoormij

'@jsprunk Klopt helemaal, maar dan zit je nog met het issue van balancering van je team. Je hebt toch vaak wel 1-3 van die opvulsprinters nodig die, zoals je zegt, een aantal keer rond de 10e plaats gaan sprinten, voor een juiste balans van je team. Uiteraard weeg je de verwachte waarde van die opvulsprinters ook weer af tegen andere sprinters. Je kunt bijvoorbeeld ook kiezen om een sprinter van 3M + 500K te nemen ipv 2M + 1.5M. In jouw geval is het dan waarschijnlijk verstandig om zowel Belletti als Mollema mee te nemen.

Laatst gewijzigd
Kip

'@prima voor mij
Waarom Gaviria sws niet?
Vind het lastig om hem eruit te laten en daarbij de alternatieven nog niet helemaal overtuigend.
Eens met je analyse wat betreft sunweb, heb nu daardoor geen teamgenoot van TD erin staan.
Sosa gekozen, beetje een gok maar verwacht meer individuele punten dan de andere opties die je noemt en zeker ook dan oomen

Zadelpen

Lastige opgave zeg. Krijg het Italiaans benauwd als ik moet wegen hoeveel sprinters ik wil mee nemen. Ik zit te denken aan alle ak mannen met een tijdrit, plus Viviani, b sprinters en quickstep strijders.

Ook omdat de a sprinters wel snel zijn, maar ze geven nog al eens niet thuis. Ewan nieuwe ploeg, Ackermann doet voor het eerst mee. Dan ook nog starten met een tt, dus sprinters pakken minder bonus.

Overleef ik de eerste week, dan staat er een berg ploeg waar een geit de hik van krijgt. Ik denk ook na het zien van het parkoers, er heuvelritten komen die voor de ak mannen zullen zijn.

Maar dat zou dan wel alles of niks worden, en dat niks baart me zorgen. De favorietenrol geeft ook wat stress moet ik zeggen. Maar we hebben nog even de tijd.

Imbatido

Ik moet zeggen dat ik vind dat de prijzen dit keer erg goed zijn. Er is bijna niemand die ik op voorhand te duur vind, iedereen heeft eigenlijk wel wat verleidelijks. Van de klassementsrenners is eigenlijk alleen Pozzovivo na zijn val in de Waalse Pijl geen optie voor mij. Mooi ook dat renners als Nibali en Landa tonen goed in vorm te zijn. Veel renners om te overwegen. Hopelijk leidt dat ook tot de nodige variatie in teams.

Voor de rest is het hier momenteel een beetje status quo en wachten op volledige selecties.

1 2 ... 17 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.