Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 18 ... 120 121
Ab Normaal

Ik overweeg om zowel Viviani en Gaviria niet mee te nemen en daardoor passen de andere sprinters in mijn budget. Ter compensatie kan ik dan de lead out van zowel Viviani als Gaviria meenemen en beperk ik daarmee de schade als (één van) beiden toch goed presteren.

Gids03

Ik vind het dit jaar moeilijk kiezen hoeveel sprinters ik mee zou nemen ik denk aan 6 sprinters maar ja wie wie stappen af voor de tour en wie blijven er zitten ackerman eerste grote ronde ewan nieuw team gaviria niet echt in vorm en wie van de b sprinters vind het alemaal niet echt veel soeps .

Rawolf

Ik vind dat er dit jaar wel veel etappes voor de sprinters zijn en voor de klassementsmannen op papier. Thomas De Gendt heeft in deze giro op papier weinig te zoeken.

Neem sowieso wel de leadouts van topsprinters mee, die zijn de helft van de cimolais en bellettis en gaan waarschijnlijk evenveel punten pakken

Ric

Het is inderdaad de vraag wie de giro uit gaat rijden. De koploper van de puntentrui zal m wel uitrijden. Dus dat is waarschijnlijk viviani of gaviria. Demare en ewan rijden de tour dus die zullen wel vroegtijdig afhaken. Ackermann rijdt geen tour maar de vraag is of hij dit 3 welen vol gaat houden. Nizzolo rijdt m normaliter wel uit en modolo ook. Vraag me daarom af je niet beter of 1 à 2 top sprinter(s) kunt gokken en aanvullen met goedkopere sprinters voor de plekken 7tm10 en meer budget overhouden voor de AK mannen. Of zie ik t verkeerd dat je gek bent om al te veel euro’s in sprinters te steken die m niet uit gaan rijden?

klumper

Ook weer aan het puzzelen geslagen.

Mijn budget gaat nu grotendeels op aan Ak mannen, heb nu ruimte voor Dumoulin, Roglic, Bernal, Yates, Nibali, Jungels, Formolo en Mollema.

Vul dit aan met voorlopig 6 sprinters, 1 aanvaller aangevuld met klimmers die hoop ik ook de nodige teampunten voor mij binnenharken.

Vrees alleen dat mijn sprintteam nu wat tekort gaat komen, maar laten we idd de definitieve selecties Ff afwachten,..,

j.ouwerling_351742

Mooi om te zien dat er veel vragen voorbij komen waar ik ook mee worstel op dit moment.

Hoeveel sprinters gaan ermee en hoeveel budget ga je hier voor vrij maken? Neem je de leadout mannen mee en goedkopers sprinters en zullen aanvallende renners het dit jaar in de giro wel gaan halen zoals in voorgaande jaren (behalve vorig jaar) wel vaker gebeurde?

En dan hebben we het nog niet eens over de big 4+2 gehad qua klassementsmannen.

En dan de categorie 3 miljoen tot 1.5 miljoen qua klassementsmannen.

Hopelijk snel de complete selecties bekend en dan weer lekker door puzzelen.

Nylz

Hoe gaan de leadouts van de topsprinters evenveel punten pakken? De score die scorito vermeldt is de maximale score, dus als je de renner élke etappe opstelt. Dit ga je sowieso niet doen. De ploeggenoot van de renner die vanaf dag 2/3 in het groen rijdt en ‘m behoudt zal dan de meeste punten scoren, maar wil je daar 2 plekken voor opofferen?

Larsdj

Gaat Tadej Pogačar toch wel mee naar de giro ? Iemand meer info ?

Poeksel

Volgens hemzelf niet en volgens PCS niet, dus het lijkt me sterk. Anders zou hij wel een koopje zijn, want Slovenen winnen de laatste tijd alles.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Stel dat Viviani 3 etappes wint en vanaf etappe 2 tot 21 de puntentrui heeft.
Stel dat je Sabatini in de 7 sprintetappes opstelt. Dan scoort hij 7*6+3*10+18=90 punten.
Stel nu dat Gaviria ook nog 3 etappes wint en je hebt Molano. Die scoort dan slechts 3*10 punten. Dat is minder dan de nummer 3 uit het AK of de leider in het jongerenklassement oplevert in diezelfde sprintetappes.

Op 1 leadout-man gokken kan dus om geld te besparen t.o.v. de 1.5M-sprinters, maar 2, en zeker uit verschillende teams lijkt me geldverspilling als ze zelf geen punten halen.

JimKro

Ik vind het dit keer ook wel risicovol om voor leadout mannen te kiezen boven goedkope sprinters. Op voorhand lijkt mij het veld relatief open. Viviani moet het vooral van het team hebben en is qua snelheid misschien wel minder dan Ewan en Gaviria. Vorig jaar pakte Bennett er ook al een paar en toen was het deelnemersveld een stuk minder genivelleerd.

Hoewel ik Richeze er altijd blind in klik. Maar die zal wel niet meegaan.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Richeze heeft het voordeel dat hij zelf ook vaak top 10 eindigt. Trentin deed dat ook als leadout. Sabatini echter zelden.
En mocht Viviani uitvallen zie ik Sabatini ook niet snel meesprinten, dat zal dan eerder Senechal zijn?

Diede34

Ja dat is ook wel het mooie van gokken op een Lead-out. Je zit gebakken als de beoogde sprinter van de ploeg uitvalt. Zo heb ik ooit in de Tour mijn bekertje gescoord toen ik EBH had en Cavendish snel uit viel.

Ik zat zelf te twijfelen aan een soort Back-up in te bouwen. Bv TD erin en als back-up bijvoorbeeld de Plus voor het geval dat Roglic de tijdrit wint. Dit kan ook door het koppeltje Viviani-Molano te maken of Gaviria-Sabatini/Senechal/Morkov/Richeze.

Echter toen ik hier verder over ging nadenken kan je hier heel goed hoog mee scoren, maar je wordt nooit eerste, want je verliest het altijd op mensen die vol gegokt hebben en bv TD/Oomen pakken, of juist Roglic/de Plus en Viv/Sabatini of Gav/Molano

Poeksel

Het gokken is vooral op dat de leadout zelf ook punten scoort (als leadout of als reservesprinter voor als de kopman om een of andere reden niet aan sprinten toekomt). Als dat gebeurt is het een gelukje, maar het zal over het algemeen niet om veel punten gaan.

Edit: wat hierboven al gezegd wordt eigenlijk.

Morkov zou trouwens een goede zijn hiervoor, maar die rijdt waarschijnlijk geen Giro.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Ik zit ook met de sprinters in mijn maag. Dit zit ik eigenlijk wel elke ronde. mijn overwegingen tot nu toe.
Tot etappe 12 zijn er 6 sprint kansen maximaal. Dit is best veel

- Ik ga voor 6 a 7 sprinters aangevuld met klassement mannen. Dit vanwege de tijdrit in de eerste etappe en etappe 10 ook als ik het goed heb.
- Ik ga voor 5 sprinters aangevuld met 2 van DQS of UAE en de rest AK mannen of bergklassement opvuller. Ik zie namelijk gaviria en viviani als de best scorende sprinters. Daarachter zit Ewan. Dus dit zullen dan 3 van de 5 sprinters worden.
- Ik ga voor 8 a 9 sprinters en neem twee dure sprinters mee boven de 3 miljoen en de rest opvullers. Dan neem ik een zwaar AK team mee.

Ik zit eigenlijk het meest met het afstappen na etappe 12. Stel Gaviria, Viviani en Ewan stappen allemaal af. Dit betekend dat mijn verwachte top 3 in het puntenklassement na etappe 12 afstapt. Dan maken de AK mannen ook kans hoog te eindigen in het punten klassement. Zeker als net als vorig jaar weinig kansen voor de vluchters zijn weggelegd.

DKrikk

'@bakfiets. Prima overwegingen. Ik neig zelf op dit moment naar jouw 2e optie en dan maar hopen dat je de goede keuzes maakt in de 'dure' sprinters. Afwachten wat er nog toegevoegd gaat worden aan sprinters.

Daarnaast zullen er vast nog wat interviews verschijnen in de laatste dagen voor start waar sprinter hun beoogde 'doelen' uiteenzetten...

dspiky

Ik heb even gekeken welke interessante namen er mogelijk nog bij komen. Niet heel schokkend, maar een aantal van deze renners kan zomaar mijn team halen. Er is vooral nog veel onzekerheid bij EF, DQS, Trek en UAE.

Klimmers verwacht ik niet heel veel meer bij. Waarschijnlijk Ciccone nog, misschien Knox. Als aanvallers komen Conti en De Marchi er mogelijk nog bij. Gasparotto en Battaglin voor de heuvelritten. Moschetti, Ballerini en Consonni zijn de rappe mannen die nog aan de deelnemerslijst toegevoegd kunnen worden. Daarnaast verwacht ik eigenlijk Selig ook nog wel als lead-out. Zou leuk zijn als Bettiol of Clarke gaat rijden, maar dat zal wel niet. EF kan mogelijk wel starten met Craddock, Carthy en/of Kangert. Als tijdrijders kunnen Asgreen, Würtz-Schmidt, Dowsett en Ganna nog starten. Goncalves was vorig jaar erg goed in de Giro, maar heeft dit jaar nog weinig laten zien. Dan is er natuurlijk nog Betancur. Bij Michelton-Scott is Hamilton, die dit jaar veel indruk maakte, misschien een kandidaat.

Of zijn er nog andere kandidaten?

Laatst gewijzigd
jsprunk

Neemt AG2R Venturini niet mee dit jaar? Het is niet dat ze geen plek hebben voor iemand die ereplaatsen kan halen..

Jori

Zijn zeker nog genoeg andere kandidaten, maar ze eerder noemen dan dat ze zijn toegevoegd genereert enkel extra aandacht, voor zowel de pouletjesjagers als scorito, waardoor een renner toch net even 0.5 of 1 miljoen duurder wordt.

Vorig jaar bijvoorbeeld had iedereen wel zijn vizier op Schachmann gezet, maar genoeg stilgehouden dat Scorito hem had gemist en voor slechts 750.000 erin gooide.

@jsprunk: Die heeft 4 daagjes Duinkerke geboekt

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dowsett, Asgreen en Ganna starten beide niet denk ik.

Dowsett heeft n blessure, Sky heeft de ploeg al bijna compleet en ik denk dat de man voor het vlakke werk ook wat ervaring moet toevoegen. En Asgreen heeft zich gefocust op het voorjaar

Poeksel

Wat betreft klassementsrijders in het puntenklassement: vorig jaar was Yates 5e, Dumoulin 10e, Formolo 17e, Froome 18e, Dennis 19e. Het jaar ervoor vergelijkbaar. De kans dat een klassementsrenner het puntenklassement wint is niet zo groot (in tegenstelling tot de Vuelta, omdat daar vlakke en bergetappes evenveel punten opleveren). Ik denk wel dat er dit jaar drie in de top tien eindigen, aangenomen dat Ewan, Viviani en Gaviria inderdaad afstappen.

kevinraar

ik heb 8 sprinters

Wijon

Omdat Ewan wellicht afstapt, wil ik die misschien wel inruilen voor Ackermann. Die laatste gaat natuurlijk wel met een bak vertrouwen de eerste week in, daarna even afwachten hoe hij over de bergen heen komt. Deze keuze wordt 5 minuten voor de deadline gemaakt..

Ik ben erg benieuwd naar de definitieve mannen van Bora. Ze hebben niet absolute topfavorieten, maar toch wel een aantal goeie outsiders. Wat denken jullie van Konrad? hij doet het wel aardig, maar met Majka en Formolo in het team weet ik niet echt wat ik van hem kan verwachten.

Jori

Androni is nu ook bekend, wel heel erg leuk team.

@Kevinraar: Israel Cycling Academy heeft er meer...

canard de toilette

Konrad gaat geen Giro rijden

1 2 ... 18 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.