Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 19 ... 120 121
Rawolf

Maar rijd Demare nu de tour of niet?

Karperdrol

'@canard
nooo... meen je dat?
terug naar de tekentafel.

dspiky

'@Random, blessure Dowsett had ik even over het hoofd gezien. Eindigde wel goed in de proloog in Romandië, maar is gisteren uitgevallen. Ganna ben ik met je eens. Asgreen heeft nog maar 17 koersdagen dit jaar. Kan volgens mij nog wel een Giro bij. Sowieso even afwachten wat ze bij Quick-Step gaan doen.

@Jori, Ik ben er juist voor dat elke renner een goede prijs krijgt van Scorito. Een renner die te laag geprijsd is, wordt door alle serieuze spelers gekozen, waardoor je er weinig aan hebt. Zijn ze dit jaar wat mij betreft goed in geslaagd, met uitzondering van sommige sprinters, die naar mijn mening te duur zijn. Vandaar dat ik in mijn bericht de naam van één renner eventjes heb aangepast :).

Ik denk trouwens dat alle renners uit mijn lijstje niet duurder dan 750.000 zouden moeten zijn.

Androni is inderdaad een leuk team, met nog een renner die mooi in mijn rijtje had gepast.

@Canard de Toilet, bron?

Poeksel

De Androni's horen (op Belletti na, maar Montaguti dus ook) gewoon 500k te kosten. Ze kunnen etappes winnen, als je ze in die etappe ingezet hebt verdien je die punten ook.

Wielerfan999

'@dspiky

Instagram van Konrad

dspiky

'@Wielerfan999, bedankt!

Karperdrol

ik zie het... zonde zonde. klikte ik er al heel snel in.

Jori

Konrad was qua kwaliteiten ook wel een koopje, maar vreesde het al, gezien hij de tour nog op zijn schema had staan en ook gewoon geen tijd had om nog op hoogtestage te gaan.

M@thijs

'@spiky leuke analyse, hoopte zelf nog op een leuke 2 mil sprinter of 2.5-3 mil klassementsman

bakfiets

'@poeksel. Bedankt voor het overzicht van de giro vorig jaar. De vuelta is idd een ronde waar klassementsrenners hoog eindigen in het puntenklassement. Bij de giro is dit door voorgaande edities dus minder aannemelijk. In mijn ogen is een sprinter selecteren die de giro uitrijdt alleen interessant als je hem dan ook verwacht in de top 5 eindklassering puntenklassement. Voor die ene sprint na etappe 12 en een verwachte plek 5 tot en met 10 in het puntenklassement is niet de moeite.

Jasperdewaal11

Nou je kan ook kijken van is een Nizzolo + Modolo (4.5 M) in de Giro samen even sterk als een Gaviria (4M) die hem niet uitrijdt.

De 2 italianen kunnen strijden om grofweg plek 5-8 in sprint etappes en dan in het eindklassement van de punten ook (bij uitstappen van veel van hun concurrenten).

Laatst gewijzigd
dspiky

Na het nader bestuderen van het parcours zie ik weinig etappes die zullen uitdraaien op een traditionele massasprint. Van de etappes die als “vlak” te boek staan, eindigen volgens mij enkel etappe 10 en 11 sowieso in een massasprint. In etappe 2 is er een behoorlijk pittige beklimming op 50km voor de streep. Daarnaast denk ik dat Dumoulin/Roglic die trui graag kwijt wil. In etappe 3 acht ik de kans op waaiers in het laatste deel groot. Etappe 5 is erg kort en kent een lastig begin, wat de etappe geschikt maakt voor aanvallers. In etappe 8 zijn er veel heuvels en smalle wegen in het laatste deel, wat een nerveuze etappe tot gevolg heeft. In etappe 18 is het nog maar de vraag welke sprinters nog in koers zijn.

Hoewel het aantal sprintetappes op papier best groot lijkt, kan dit in de praktijk best tegenvallen. Ik ga dan waarschijnlijk ook kiezen voor sprinters die goed zijn in de wind en/of in de heuvels. Dan wordt Viviani ineens ook een vraagteken. 4 miljoen is aan de hoge kant voor iemand die ik op voorhand eigenlijk alleen in etappe 3, 10 en 11 kopman durf te maken.

Qua puntentrui denk ik dat de aanvallers dit jaar goede kans maken. Er zijn best veel punten te verdienen tijdens de tussensprints en ik verwacht dat de punten in de vlakke etappes in de eerste helft van de Giro worden “ingepikt” door renners die de Giro niet uitrijden.

Diede34

'@Jasper, ik zou mijn geld niet zetten op Bonifazio dit jaar...

Jasperdewaal11

'@ Diede Haha correct ik bedoel Nizzolo natuurlijk thanks for correcting!

Poeksel

Nizzolo bedoelde Jasper neem ik aan.

Etappe 2 wordt denk ik toch wel een sprint, genoeg sprintploegen die gaan rijden. Of iemand als Mareczko er dan nog bij is, is wel de vraag.
Waaiers in etappe 3, wie weet.
Bij etappe 5 gaan de sprintploegen vast ook rijden, maar vluchters zijn inderdaad niet kansloos.
Etappe 8 leent zich misschien voor een late ontsnapping van een sterke renner?

"Qua puntentrui denk ik dat de aanvallers dit jaar goede kans maken. " Zo werd Ballerini vorig jaar derde. Die had de "pech" dat Viviani en Bennett gewoon uitreden.

dspiky

'@Poeksel,
Je hebt gelijk dat er in etappe 2, 3, 5 en 8 wel kansen zijn op een (massa)sprint. Het scenario dat ik schetste was dan ook een extreem scenario, maar wel iets om rekening mee te houden voor mij. Daarnaast is het natuurlijk zo dat de sprinters nog steeds punten kunnen pakken als er een kopgroep van pak hem beet zes man voor blijft.

Echter, gaan Viviani en Gaviria sprinten voor plaats zeven als ze toch niet uitrijden (en dus niet voor het puntenklassement gaan)?

Ballerini is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe een aanvaller kans kan maken op de puntentrui. Ik kan me herinneren dat Gilbert en Ulissi een paar jaar geleden ook dichtbij kwamen, maar zij deden natuurlijk ook mee voor de etappezege in de punchetappes.

canard de toilette

'@dspiky, Als er 1 sprinter een ploeg heeft die goed is in het rijden van waaiers is het Viv.
Ook heeft Viv best een leuke proloog in de benen.

arjenzvob

Een proloog ja Canard. Die zit er dit jaar niet in.
Leuk dit sprintersdilemma! Lekker puzzelen met z'n allen, elkaar soms wijzer maken en soms zand in de ogen strooien bij hen die iets minder weten en blind volgen....

Leuk gevonden trouwens, WCEendt (Canard de toilet).....

Laatst gewijzigd
M@thijs

Hier iemand die mogelijk al zand in zijn ogen heeft.
Iedereen heeft het hier over viviani, maar ik neig toch zeer naar gav aangezien ik er maar 1 neem. 1 op 1 is gaviria sneller daaenaast heeft viv een ak man in de ploeg dus minder knechten op lastige momenten.

Voor mij een no brainer dus.
Of kan iemand me corrigeren?

canard de toilette

'@Arjenzvob denk dat etappe 1 best wel proloog genoemd mag worden met 8 km

volgens Wiki: Een proloog is een term die gebruikt wordt in sommige takken van sport, zoals bij het wielrennen. Het gaat daarbij om een zeer korte individuele tijdrit over maximaal 8 kilometer als eerste rit van een rittenwedstrijd (etappekoers) bij de mannenelite; bij de vrouwen en junioren (jongens en meisjes) geldt een maximale afstand van 4 kilometer volgens de regels van de UCI.[1]

arjenzvob

Canard.... Stel jij lekker Viviani op in deze proloog. Ik snap het misverstand, maar ik doelde meer op het type.... Dit is nou niet echt een tijdrit voor Viviani. Of parcours niet gezien eendje?

Rawolf

'@Mathijs, gaviria krijgt niet perse meer knechten mee met ook ulissi, conti en polanc in de ploeg. De sprinttrein van quickstep zal gewoon de sterkste zijn denk ik en Jungels is in een waaierrit ook niet te beroerd om zichzelf op kop te zetten

Jori

Misschien wint Jungels de proloog/tijdrit en pakt hij zo de roze, blauwe en paarse trui punten mee, die som tikt ook aardig aan qua teampunten ;)

Laatst gewijzigd
Sloddies

Verwacht toch echt dat zowel DQS als BORA de eerste etappes zullen willen sprinten met Viviani en Ackermann. En als DQS het wil, dan gebeurd het dit seizoen ook meestal. Als ze dan ook nog BORA aan hun zijde weten (zie hun inzet voor een sprint in de Eschborn- Frankfurt) dan zet ik toch wel in op veel sprinten en weinig geslaagde vluchten.
Hierbij denk ik dat noch Jungels noch Formolo/ Majka als serieuze podiumkandidaten gelden, zelfs niet in de stoutste dromen van hun ploegleiders.

Rawolf

Jungels hoeft ook helemaal geen top 5 te rijden om het waard te zijn.

Wat denken jullie van Nizzolo vs Modolo? heb meer vertrouwen in Nizzolo maar heb de extra half miljoen niet momenteel

1 2 ... 19 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.