Ik had een fantastische Giro zonder Yates, dat kon dus kennelijk ook. Hoe dan ook, van de 20 renners kun je er maar 9 opstellen en maar 1 daarvan als kopman uitspelen. Keuzes nu en vooral tijdens de ronde maken uiteindelijk het verschil, en niet zozeer het feit dat al onze teams veel overeenkomsten vertonen...
Voorlopige selectie van 20 man staan, vind het budget wel aan de hoge kant. Heb op dit moment 9 van de 12 duurste renners uit het spel in mn selectie en ben lang niet ontevreden over de rest/opvulling. Wel enigszins gesneden in mn sprintersgilde t.o.v. de klassementsmannen.
Grote dilemma waar ik nog mee zit is welke sprinter(s) de Giro uitrijden en welke niet. Heb al verschillende verhalen langs zien komen maar ben er nog niet goed uit. Weet iemand hier wat over te vertellen of zijn er ergens artikelen/interviews die uitsluitsel geven over het eventueel uitrijden van de 'big 5' qua sprinters?
Van de AK mannen alle vijf geselecteerd (Movistar voor het gemak genegeerd). Wie van de (top)sprinters stapt halverwege af? Rijdt Démare (als Fransman) bijvoorbeeld de Tour in een team die rondom Pinot is gebouwd? Ewan en Gaviria rijden sowieso niet uit lijkt mij, maar zijn wel weer sneller... En wie zijn kansrijk voor het jongerenklassement achter Lopez? Rijdt Sosa nu wel of niet? Wat kunnen Hart en Sivakov in een ronde van drie weken? En dat bergklassement is al helemaal niet te voorspellen. Voel er veel voor om Fausto (what's in a name) Masnada mee te nemen. In mijn puzzel betekent dat: Formolo + Masnada of Oomen + Hart?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.