'@Mr10B: Yep, vind ik ook. Ook vaak zat dat bijv. een verwachte sprinter toch niet meegaat en dat dan een ander in de ploeg de sprinter van dienst wordt en daardoor te goedkoop is en dat wordt ook niet gecorrigeerd. Of een renner die op zijn plaat gaat in de voorbereiding, maar toch gehavend meedoet, wordt ook niet in prijs verlaagd.
Ik vind het een vreemde redenatie van Scorito om nu het prijskaartje aan te passen. Wat mij betreft heft het wegvallen van een goede kopman met eventuele teampunten zich op tegenover de vrijheid die de renners nu hebben om voor eigen kans te gaan. Daarnaast verwacht ik ook niet dat ze plots twee keer harder rijden nu Bernal er niet bij is. Goede renners komen linksom of rechtsom toch wel boven drijven ongeacht de kopman.
Overigens ben ik het ook niet eens met de stelling dat deze renners te goedkoop waren. Het zijn stuk voor stuk jongens die nog het nodige moeten bewijzen wat betreft de grote rondes.
Prijsverhoging snap ik wel. Op zich waren deze renners zonder kopman best wel goede koopjes. Alleen zijn ze nu wel heel overdreven duur gemaakt. Veel realistischer zou 1m voor Sivakov en 1.5m voor Hart en Sosa (als hij überhaupt start).
Ik vraag me af of bij uitvallen van Gaviria en Viviani ook alle knechten geherwaardeerd worden van 750k naar 500k
Hahaha wat een belachelijke prijsverhoging.
----
In 2018 hebben Jorik112 en ikzelf tijdens de drie grote rondes een betaalde Scorito poule georganiseerd onder de naam ‘FlitsWiel’. Met 81 deelnemers afgelopen Vuelta a España en een prijzenpot van ruim 400 euro was dit weeral een overduidelijk succes.
Aanstaande Giro d’Italia organiseren wij dan ook weer de betaalde FlitsWiel poule. De inleg is 5 euro per persoon, door jullie enthousiasme in de eerste twee dagen hebben wij besloten het maximum deelnemersaantal omhoog te gooien naar 120.
Bij deelname aan de betaalde FlitsWiel poule komt ook (vrijblijvend) de FlitsWiel WhatsApp-groep. Hier praten… en ouwehoeren de FlitsWiel deelnemers over van alles en nog wat, zo nu en dan gaat het zelfs over wielrennen. Kortom zijn wij gewoon een gezellige groep mensen met dezelfde passie, wielrennen!
Indien interesse in de betaalde FlitsWiel poule stuur mij vooral een bericht op Wielerflits, dan stuur ik een bericht terug met de benodigde informatie voor deelname.
Jorik & Thomas
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.