Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 44 ... 120 121
wielerfan80

Denk je een fantastisch team te hebben staan.. Kom je erachter dat je geen ploeggenoten van Roglic en Dumoulin hebt en niemand van Ineos. Dit worden nog 4 lange puzzeldagen..

Guido73

'@vevie: beter lezen, 'headline' wil daarom niet zeggen dat hij ook kopman is, dat maak jij er van.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Tja ploeggenoten van Dumoulin of Roglic. Ik snap de teampunten, maar wil dan wel een renner die ook zelf punten kan halen en die zie ik eigenlijk niet bij Sunweb en Jumbo Visma

WCEendT

Ik geniet weer van jullie spam heren! Wil je dit met nog meer mensen delen? Dan is morgen je laatste kans om je aan te melden voor de FlitsWiel poule!!!

____________________

In 2018 hebben Jorik112 en ikzelf tijdens de drie grote rondes een betaalde Scorito poule georganiseerd onder de naam ‘FlitsWiel’. Met 81 deelnemers afgelopen Vuelta a España en een prijzenpot van ruim 400 euro was dit weeral een overduidelijk succes.

Aanstaande Giro d’Italia organiseren wij dan ook weer de betaalde FlitsWiel poule. De inleg is 5 euro per persoon, door jullie enthousiasme in de eerste twee dagen hebben wij besloten het maximum deelnemersaantal omhoog te gooien naar 120.

Bij deelname aan de betaalde FlitsWiel poule komt ook (vrijblijvend) de FlitsWiel WhatsApp-groep. Hier praten… en ouwehoeren de FlitsWiel deelnemers over van alles en nog wat, zo nu en dan gaat het zelfs over wielrennen. Kortom zijn wij gewoon een gezellige groep mensen met dezelfde passie, wielrennen!

Indien interesse in de betaalde FlitsWiel poule stuur mij vooral een bericht op Wielerflits, dan stuur ik een bericht terug met de benodigde informatie voor deelname.

Jorik & Thomas

JimKro

Op de Spaanse website van Movistar staat het meer beschreven in de zin van dat Landa, Carapaz en Amador de meest in het oog springende namen zijn van de selectie. Ik verwacht dat Amador gewoon een (luxe) knecht is, afhankelijk van zijn vorm (die mij nogal onduidelijk is).

Laatst gewijzigd
wielerfan80

Inderdaad, het is veel makkelijker om goeie teamgenoten van Yates en Lopez te selecteren

Jori

Echte reden voor Geraint Thomas zijn afwezigheid is nu ook bekend: Hij wil de champions league finale Liverpool - Ajax niet missen, dat kan ik ook wel goed begrijpen.

Gevolgen van te groot budget zoek ik trouwens niet bij het wel of niet nemen van bijv. Hart, maar juist bij het nemen van bijvoorbeeld Landa en Jungels, die beiden een stuk onzekerder zijn qua vorm en conditie

Laatst gewijzigd
NordinJKok

Wie kan mij helpen met een lastige keuze... , Ik twijfel tussen deze opties.

Optie A : Formolo, Izagirre en Oomen
Optie B : Landa (Izagirre of Oomen)

Welke vinden jullie het sterkst en welke van de twee is beter om punten te halen Izagirre of Oomen (Hebben allebei een grotere kopman, maar kunnen ook een top klassering rijden)

Rawolf

Waarom is Jungels onzeker qua conditie lol

Threeohthree

'@Jori: Had hij al lang voorzien inderdaad. haha.

@Nordin: vergelijkt 3 renners met 2. Je zal toch echt 20 plekjes moeten opvullen hoor :p.

ronvisser

Hoe zit dat met de uitzondering op teampunten? (zie spelregels) Bij een tijdrit krijgt een ploegmaat geen teampunten als zijn ploeggenoot wint? Dat maakt nogal wat uit voor de opstelling voor zaterdag.

pirazzi

Liverpool tegen Tottenham kan ook nog. Amador is ook handig voor teampunten.

Platje

Je krijgt wel teampunten voor de truien dus kan een hoop punten extra opleveren

M@thijs

'@Nord, ik verwacht meer punten van optie 1, als je er de ruimte voor hebt

Jori

'@random:
Omdat hij een andere aanloop gebruikt dan voorheen? Omdat hij qua lichaam iets andere accenten zou kunnen hebben gelegd ivm kasseien? Omdat meerdere renners problemen hebben gehad om hun goede vorm te hervatten na een pauze op een berg? Omdat hij nog geen koers heeft gereden sinds RvV? Of simpelweg zijn vorige gt ook tegenviel?

Kies er 1 uit zou ik zeggen ;)

JimKro

Ik denk eigenlijk dat vorige TdF ongeveer is waar Jungels staat qua GC niveau. Het deelnemersveld was toen zo bizar dat het uiteindelijk een 11e (?) plaats opleverde, maar dat zou in veel andere wedstrijden gewoon een plek tussen 6 en 10 zijn.

Threeohthree

Jungels neem je dan ook niet als serieuze GC optie maar meer voor die eerste 1.5 week. 3 leuke tijdritten en kan kort eindigen in de heuveletappes (een beetje een Alaphilipe). Op de Passo del Mortirolo komt hij op +7 minuten binnen ja. En Landa lijkt me precies andersom.

Laatst gewijzigd
Jori

'@jimkro: Vooraf wel ja, maar als je het tour verloop ziet, dan viel hij toch wel tegen hoor, was ook duidelijk het commentaar na afloop.

@Threeohthree: 3 miljoen voor wat tijdritten en heuveletappes? Niet het argument wat ik maakte, maar het onderstreept wel het idee dat het inderdaad wat royaal uitgegeven geld is. Landa, die net terug is van 3 valpartijen achter elkaar, nog uit een koers gestapt is vanwege een teennagel, nog geen enkele keer goed heeft gereden in gt als hij zelf de kopman was, zo'n renner laat je ook normaal gesproken als eerste weg, als het budget wat strakker is

barceman

Weet iemand of Lobato mee gaat sprinten?

Jori

de selectie moet nog bekend worden, dus nee :p

Threeohthree

Landa raak ik niet aan nee, maar snap je punt wel, het is nu eenmaal wat ruimer inderdaad. Al moet ik wel zeggen dat ik Jungels op schrijf voor een eventuele top 10 in etappes 1,2,4,6,7,8, 9, en allicht 12. In die lijn vind ik het wel waard, plus ik kom anders een goede tijdrijder tekort die ook het zwaardere werk aan kan.

Gids03

Is etappe 2 en 8 niet gewoon voor viviani en gaviria ?😁

Pietertje

Nachtje doorhalen..

44 pagina's reacties gelezen - niets van de twijfel weggehaald. Dank allen ;-).

Resultaat:

Klassementsrenner 8 € 26.000.000
Klimmer 2 € 3.000.000
Tijdrijder 1 € 750.000
Aanvaller 2 € 1.500.000
Sprinter 5 € 13.500.000
Knecht 2 € 1.000.000
Totaal 20 € 45.750.000

rosencrantz

'@gids als je reageert op 3on3: Gaviria zit niet meer bij DQS :)

DKrikk

Sprinter duo van Androni is mij (te) onzeker deze giro. Zijn dit jaar heel wat wedstrijden met elkaar gestart en wisselen dan de sprintkansen wat af. Gavazzi lijkt wat meer te worden uitgespeeld als de weg beetje omhoog loopt, maar dat is geen eens zeker. Groot verschil in prijs wel.

1 2 ... 44 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.