Zo, na een aantal weken te hebben gezwoegd om het perfecte team samen te stellen ben ik er heel dichtbij!
Voornamelijk Jungels was een pijnpunt in mijn team.. Heeft altijd bewezen goed te rijden maar gezien het drukke voorjaar dit keer toch net te duur om uit te kunnen. Ik kon hem gelukkig ruilen voor Landa waar ik gek genoeg erg veel vertrouwen in heb, getuige zijn recente optreden met Carapaz. Daarom heb ik ook Carapaz + Majka ipv MAL + 500k renner. Ik denk niet dat MAL het dit keer waard zal zijn.
Veel puzzelplezier gewenst de laatste paar dagen! Ik slaap er slecht van soms..
Ik had precies 0€ uitgegeven aan tijdrijders, en met drie tijdritten bleef dat knagen. Campenaerts toch even opgezocht. De tijdrit in Jeruzalem was nou ook niet bepaald een plat weggetje. Ik denk dat Campenaerts zo maar drie keer podium rijd en dan is hij wel heul erg goedkoop! Kortom hij gaat er in!
Er is een groot verschil tussen een lead-out en een willekeurige ploeggenoot.
Een lead-out meenemen is (bijna) altijd een slecht idee. De keren dat die top 10 rijden zijn er vrijwel niet (en top 20 schaars). Daarnaast moet de sprinter van dienst wel héél ruim favoriet zijn wil je op ploeggenootpunten spelen. Vaak heb je wel een alternatief in je team met wat zekerdere punten.
Het voelt toch altijd niet goed om nog budget over te houden maar misschien moet het maar. Momenteel 6 man voor de sprints en 8 a 9 man die een top 10 AK notering kunnen neerzetten.
Nu aangekomen bij het laatste dilemma, toch nog een sprinter erbij of een extra AK man... Wat gaat het meeste punten opleveren van onderstaande twee?
Zakarin + 2 van Gallopin/Sabatini/Campenaerts
Modolo + 2 van Gallopin/Sabatini/Campenaerts
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.