Ik denk dat de beste tip is, luister niet te veel naar tips en ga voor je buikgevoel, ligt ook minder op de maag als je dan toch bezwijkt voor een alom aangeprezen renner die dan in rit 2 jammerlijk ten val komt. Zet je ploeg al tem rit 13 en als dat goed aanvoelt (lees, niet teveel twijfel over wie wel en wie niet), kan je stoppen met tobben.
Wat blijft het toch lastig, vinden jullie niet? Hier en daar zie je wat voorspellingen voor de tijdrit van morgen voorbij komen en daar komen zowel M. A. López als V. Campenaerts voorbij als mogelijke top 10 kandidaten. Ik denk dat dit wel zo'n beetje alles zegt.
Mijn team staat. Ik wens u allen succes en hoop dat jullie allemaal een net iets mindere keuze maken dan dat ik heb gedaan. Maar dat zal wel niet zo zijn.
Even rekensommetje maken jsprunk. Ewan zal punten halen in etappes waarbij Ackermann er niet meer bij zit. Anderzijds is de kans op eindklassementpunten voor de laatste veel groter en is die in een pure sprint beter. Voor beiden kan je zo een verwachte puntenaantal maken en vergelijken, al is het bij sommige etappes een gok hoe het gaat verlopen (de tweede b.v.)
Verder kun je nog kijken of er etappes zijn waar je Ewan als kopman zou uitspelen.
Het probleem met Ewan is is dat hij verdomd inconsistent is. Kijk naar Paris Nice bijvoorbeeld, daar 2x tweede maar ook gewoon 2x totaal niet in de top 20. Het lastige aan deze giro is dat er in potentie veel lastige etappes zijn die eerste week die Ewan in principe beter liggen dan welke andere sprinter dan ook. Maar ja, als hij 3x derde wordt en 2x buiten de top 20 valt kan je misschien beter Ackermann of Démare nemen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.