Het team staat. Hopelijk pakt de keuze voor Hart + de Plus ipv. Jungels goed uit.
Klassementsmannen: 25 mln
Klimmers: 3.5 mln
Tijdrijders: 0.75 mln
Aanvallers: 2.5 mln
Sprinters: 13.75 mln
Knecht: 0.5 mln
Tijdrit voor morgen: Ik zet alle ballen op Primoz.
Met dit in het achterhoofd, de Plus of de Mol opstellen?
Dus eigenlijk is het nu de driehoek Ackermann, Ewan en Demare.
Waarvan je iig weet
- dat Demare een grote ronde kan uitrijden.
- Ewan en Demare een heuvel goed kunnen verteren en Ewan zelfs iets meer.
- Ackermann op het pure vlakke wellicht de grootste snelheid heeft. Maar wel het meest onervaren
Demare zie ik geen etappes winnen als de andere 4 toppers nog mee doen. Ik zal hem ook niet snel kopman maken. Dan is 3M in mijn ogen te veel voor zijn toegevoegde waarde boven een Belletti (< 100 punten).
Van Ewan weet je al dat hij etappe 18 niet mee doet en geen eindpunten haalt. Hem overweeg ik echter wel als kopman in etappes waar Viviani onzeker is. Maar of dat opweegt tegen een mogelijke extra sprintkans in etappe 18 en eindpunten voor mogelijke top 3 puntentrui..
Twijfel dus, maar ergens heb ik het idee dat een resultaat in etappe 18 een hoge netto bijdrage gaat hebben ten opzichte van andere teams die wel voor Gaviria en/of Ewan gaan.
Vorig jaar vlak voor de start van de giro begon men ook te roepen dat een team zonder Tom de oplossing voor al je problemen was. Ik was er bijna in meegegaan, maar een team zonder Tom kan ik toch niet over mijn hart verkrijgen. Met ditzelfde gevoel van chauvinisme, probeer ik met alle macht 'onze mol' in mijn team te gooien. Het valt helaas nog niet mee. Graag zou ik de Plus opwaarderen, maar dit geld moet van een 2/3 miljoen akman komen. Laten er nou, in mijn optiek, weinig resterende interessante 1,5 en 2,5 renners zijn... Wellicht dan toch maar de Haai downgraden naar Landa, maar is dat wijsheid?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.