Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 60 ... 120 121
Sjas Patatje

De deadline komt dichtbij! Team al dagen niet meer veranderd, maar ik ga nu toch twijfelen. Hoe is jullie verdeling qua klassementsrenners, sprinters, knechten van klassementsrenners en renners voor het jongerenklassement? In andere rondes nog wel eens de fout gemaakt om te veel aanvallers en te weinig sprinters te selecteren. Vaak lastig in te schatten wanneer je aanvaller een goede klassering neerzet.

Ik heb nu;
5 echte klassementsrenners
5 echte sprinters
5 voor het jongerenklassement (wellicht ook top 20 eindklassement)
5 helpers voor kopmannen (o.a. Izagirre, die ook goed klassement kan rijden)

Twijfels:
- Campenaerts. Alleen vertrouwen op goede tijdritten is te weinig? Maar wie anders?
- Izagirre of Mollema? Izagirre kan zelf punten pakken, maar ook profiteren van Lopez. Mollema kan behoorlijk wat top tien klasseringen noteren, mits in goede vorm.
- Toch 1 sprinter wisselen voor een Majka/Formolo/Hart/Sivakov? Dus een renner die ritten kan winnen, maar ook een goed klassement kan rijden. Of zijn 4 sprinters te weinig? A-klasse sprinters, niet sprinters uit de tweede lijn.
- Jungels. Behouden of inruilen voor Landa? Jungels is sterk in de tijdritten en heeft al 2x top tien gereden.

Graag jullie tips, dan kan ik rustig slapen vannacht.
Beloofd een mooie Giro te worden!!!

Pietje Precies

Hallo allemaal,

Dat was een hoop leeswerk (en ook weer veel shit). Gelukkig heb ik een aardige filter. Sorry Wimbo (pag 9) dat ik nu pas wat van mij laat horen. Meestal skip ik dit topic tot de start van de ronde.

Ik laat immers niet graag in mijn kaarten kijken. Enkel het jaarlijkse beklag dat het spel nog steeds exact hetzelfde is. Hopelijk leest Scorito hier mee....

In de kern is dit een fantastisch spel met een budget en interessante puntentelling, etc. Maar helaas mist het de fine-tuning. Dat Scorito centjes is gaan vragen voor onze deelname vind ik helemaal prima. Dat ze vervolgens nul ontwikkeling tonen vind ik dan echter wel teleurstellend. Het is behoorlijk money-driven geworden.

Aan de inkomstenkant vol gericht op dat er zoveel mogelijk mensen mee (kunnen) doen. En aan de uitgavenkant gericht op zo min mogelijk inzet/uren.

Als ze ook maar een klein beetje meer tijd zouden stoppen in het beoordelen van het parcours, het lezen/luisteren naar renners en ploegleiders over vorm en doelen, de laatste editie minder zwaar meenemen, etc. Dan zouden de prijskaartjes een veel betere afspiegeling zijn van wat je werkelijk aan punten mag verwachten van een renner. Eigenlijk precies wat de fanatiekelingen onder ons wel allemaal doen...

Zodoende zou het dan een veel meer uitdagende puzzel zijn, meer ruimte voor eigen opinie van ons deelnemers, meer variatie in teams, etc. Dit doen ze overigens sporadisch al wel. Zo vind ik de prijskaartjes van Zakarin en Mollema lichtpuntjes.

Daarnaast een meer concrete tip: een hele makkelijke aanpassing die het wat mij betreft al een stuk leuker zou maken, is het verruimen van de prijskaartjes. Waarom moet iedere renner minimaal 500k kosten? Hierdoor vallen er gelijk al 80 renners (ofzo) af. Maak die jongens lekker 250k of wat mij betreft zelfs een fors deel gratis.

Kleine moeite, maar gelijk een stuk meer renners die in aanmerking komen voor je selectie. Zorgt er ook voor dat je niet per se een even aantal 750k renners hoeft te selecteren om geen geld over te houden.

En waarom kost een Sagan bij het klassiekerspel 6 miljoen of Tadic/Ziyech bij Topcoach zelfs 6.5 miljoen, maar is de limiet bij een grote ronde spel altijd 5 miljoen...!

Dit is door de kopmanfactor praktisch ieder spel gewoon veel te laag. Zelden is het verstandig om de topfavoriet(en) niet te selecteren in je poule. Het zou veel leuker zijn als tal van combinaties/strategieën tot een vergelijkbare uitkomst zouden kunnen leiden. Concreet: dat je serieus moet overwegen om toppers links te laten liggen, zodat je meer subtop mee kunt nemen. Of omgekeerd.

Ik blijf hoop houden op verandering/verbetering. Immers is er in het verleden bijvoorbeeld de verandering doorgevoerd van 3 vaste captains naar vrije captain keuze. Wat mij betreft een hele goede en fors ingrijpende verandering. Maar het mag allemaal wel in een hogere versnelling wat mij betreft!

En geen teams meer posten (mafketels). Lekker bewaren voor na de deadline en dan graag een onderbouwing erbij.

Papa Bart

Leuke post Pietje, en met een paar rake opmerkingen.

Threeohthree

Helemaal mee eens. Zou nog leuker zijn als je enkel of Dumoulin of Roglic of Yates zou kunnen kiezen. Nu kan je gewoon een beetje klikken en een prima resultaatje neerzetten.

Jori

zo, laatste paar pagina's is het wel pure puinhoop geworden.

Om toch maar mijn enigma te delen:
Ryan Gibbons. Sprint het hele jaar al in zijn uppie, zonder ondersteuning, gewoon lekker alleen het uitzoeken. Of de weg nou omhoog loopt of niet, Gibbons is erbij als hij niet ziek is of een mechanisch probleem.
Totdat in Turkije men ineens riep dat de kaart Cavendish werd getrokken en Ryan (die terug kwam van ziekte, dus hoe fit was hij echt?) dus vanaf plek 30, 40 toezicht hield hoe die sprints toch maar weer niks werden. Frankfurt werd ook niks, reden onbekend.

Gibbons sprint echter niet enkel het hele jaar in zijn uppie, neen, hij doet dit eigenlijk al heel zijn carriere lang bij Dimension Data, vorige GT's heeft hij ook geen steun gehad en elke (3x) GT sprintte hij voor zichzelf.

Maar nou komt de team aankondiging, roepen ze dat ze met Nizzolo voor de overwinningen gaan en dat we Gibbons en Gasparotto kunnen verwachten als het omhoog loopt. Nergens wordt iets gezegd over dat Gibbons mee zou sprinten, zoals in de voorgaande GT aankondigingen van Dimension Data, maar het wordt ook niet expliciet ontkend. Dimension data heeft daarnaast in eerder jaren prima Sbaragli en Gibbons naast elkaar laten sprinten en heeft dit jaar dus Nizzolo gewoon een lead-out met Renshaw. Alle facetten zijn dus aanwezig voor Gibbons om mee te sprinten, maar hij is niet zo explicitiet aangekondigd zoals paar jaar terug.

In Oman gingen ze afzonderlijk hun weg, best te meten in de gewonnen etappe van NIzzolo en waar Gibbons 5e werd. Echter was daar van tevoren gezegd dat Gibbons voor eigen kans mocht, omdat het nog maar zien was of Nizzolo de klim zou overleven. Echter was in Oman wel de conclusie dat ondanks dat Gibbons zich had toegelegd op zijn sprint te verbeteren, hij juist beter klom dan ooit en of hij niet beter zijn prioriteiten moest afwegen. Ergo, meer op de oplopende sprints focussen.

Mijn gevoel zegt me dat hij gewoon mee gaat sprinten, omdat hij dit altijd heeft gedaan en nog nooit voor Nizzolo heeft gewerkt, ook niet in de vlakkere etappe van Oman waar Nizzolo 4e werd. Maar er is echt niks, noppes, nada over bekend. Maar mijn gevoel zit deze Giro blijkbaar nog niet zo goed, gezien ik voor bepaalde renners ook mijn onderbouwde gokjes moest herzien. En de teamaankondigingen wijzen dus de andere kant uit, gezien de stijl.

https://africasteam.com/giro-ditalia-lineup (2019)
https://africasteam.com/giro-ditalia-team-announcement (2018)
https://africasteam.com/preview-la-vuelta-a-espana (2018)
https://africasteam.com/lineup-preview-giro-ditalia (2017)

Laatst gewijzigd
steefje9

Ik hoor van de kenners de naam knox als darkhorse verrassend vaak vallen. Wat is dit voor renner en waar gaan we hem zien?

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Nergens. Dit is zijn eerste grote ronde, allemaal leuk wat die jongen doet, maar de Giro begint pas halverwege de tweede week en dan lijkt het me sterk dat we nog veel van Knox kunnen gaat genieten in de bergen. Allicht morgen een leuke proloog en misschien eind derde week een mooie top 5 in een etappe, meer verwacht ik eerlijk gezegd niet en ik ben (zoals meer) groot fan van Knox.

Threeohthree

'@Jori: Zat een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben er uiteindelijk van afgestapt en heb een 500k sprinter genomen. Als je plek en geld over hebt waarom niet. Denk niet dat een Simion of Haller veel beter zal sprinten. Maar gezien Nizzolo ook een redelijke heuvel over kan durf ik de gok niet aan de Gibbons dan voor zijn kans mag gaan. Dus of hij sprint mee of niet. Maar geen idee.

Drollema

'@M@thijs: Jungels die niet veel onder doet voor Dumoulin? Ga je mond spoelen alsjeblieft.

Wimbo

Hoera, Pietje is daar!
Goed verhaal, meer puzzelen en bezig zijn met het optimale team (voor wat het uiteindelijk waard blijkt te zijn).
Verandering kan een spel zoals dit zeker een boost geven.
Zeker nu het betaald is, voor mij ook geen probleem maar je mag idd verwachten dat er wel gekeken wordt naar verbeteringen.
Mag ik hier uit opmaken dat je Zakarin meeneemt, ik wel.

duimp30

Team eindelijk klaar, 5 minuten later begin ik alweer te twijfelen. Jungels zit niet in mijn team en dat voelt niet lekker. Maar of hij nu echt veel punten gaat pakken vraag ik mij ook af. Lastig lastig

marconeuvel

Paar laatste twijfels:
2,5 M: Carapaz, Pozzovivo, Zakarin. Heb nu Carapaz, maar die heeft eigenlijk nog niets laten zien dit seizoen.
1,5 M: Chaves, Izagirre, Mollema, Bilbao. Had eerst Chaves, maar ook die heeft eigenlijk nog niets laten zien dit seizoen. Iemand hier nog zinnige tips over? Of wellicht toch niet voor een renner van beide genoemde bedragen gaan, maar een andere mix zoeken.. Nog een halve dag puzzelen.

JimKro

Eigenlijk met alles wel eens Pietje.

Verder wil ik alleen nog even mededelen dat ik, als er niks meer veranderd, Hugh Carthy in mijn team zal gaan inwijden! Ja dat is me wat.

pirazzi

nog niets laten zien
Dat zullen ze deze Giro dan laten zien.

tychobrink

Mijn team:
Yates
Roglic
Dumoulin
Lopez
Nibali
Hart
Sivakov
Zakarin
Landa
Izagirre
Carapaz
Jungels
Formolo
Gaviria
Viviani
Nizzolo
Demare
Ackerman
Ewan
Modolo

Twijfel nog over Modolo VS Mareszco

Maar dit is voor het Ad spel dus beetje off topic

Twaburov

Eens met Pietje, ik vind vooral het budget te ruim dit jaar. Als je 13 van de 15 duurste renners in je team kan klikken, en dan nog stees veel geld overhoudt, dan wordt het spel niet beslist door wie voor welke dure renner gaat.

Soto

Tomme

Gids03

Ik heb nog 2 plekjes over voor morgen voor de tijdrit
Me twijfels zijn tussen
Kangert
Landa
Carapaz
Nibali .

Kangert denk ik zeker maar die laatste nog ff bekijke dan klaar .

Drollema

Mooi team man tychobrink, maar 10 miljoen boven het budget.

Bergbeklimmer

Hoe groot achten jullie de kans dat Demare de Giro uitrijdt?

Nielsbax

De last minute twijfel slaat ook hier aan. Zal ik van mijn topsprinters Viviani, Ackermann, Demare er eentje ruilen voor Ewan Caleb? en zo ja welke? of gewoon zo houden? Ik ben bang dat ik tekort kom op etappes waar het iets omhoog gaat.

kevinraar

hij bij de ad poule 15 dezelfde als jou tychobrink

Threeohthree

'@Bergbelkimmer: Valpartijen daargelaten redelijk groot. Hij rijdt wss de tour niet.

steefje9

Ik wil graag de jongere hebben die morgen aan de haal gaat met de witte trui. Wie zijn dd grootste kanshebbers. De plus? Hart? Toch MAL?

kevinraar

Wie morgen kopman dumoulin of roglic

1 2 ... 60 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.