Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 77 ... 120 121
Ludi

Ik denk vooral dat de sprints van de afgelopen 2 dagen en die van morgen plus het exreem lange en glooiende parkoers voor heel veel sprinters genoeg redden is om het vandaag mooi lekker te laten gaan. Beter nog 3x sprinten is een uitgelezen kans de kapriolen maken en wellicht vallen in al het gedrang van de AK mannen en teams voor een top 10 klassering als je gelukt hebt.

kevinraar

Ik heb battaglin vandaag niet in mij team gedaan omdat hij gisteren is gevallen ben ik voor Yates gegaan

Voor mij 6 sprinters
1 puncher
2 klassement renners

Rebellin

Deze finish is ook wel wat voor Molano

hartstikkebedankt

Rebellin weet er ook wel raad mee

Jori

Je hoeft niet altijd als eerste over de streep te komen om te winnen

Chesron21

Vandaag gekozen voor een mix. Roglic en Yates omdat ze sowieso wel kort eindigen, Lopez voor zijn nu al behaalde punten middels truien. Battaglin en Ulissi behoeven geen uitleg. Dan gegaan voor wat sprinters (onder het mom: als je Hatta Dam aankunt, kun je het hier ook), Ewan, Demare, Moschetti en Ackermann. Mogelijk te zwaar voor sommige van de laatste 4, maar als je de paarse trui wilt winnen kun je hier ook evengoed nog goede zaken doen (als Demare en Ackermann zijnde). Zoals iedereen had ik er vandaag ook 18 kunnen selecteren, maar hopelijk is dit een winnende formule!

EDIT: Ewan kopman.

Laatst gewijzigd
fringale

'@chesron21 : daar lijkt het op, althans Lotto en FDJ lijken in hun sprinter te geloven

steefje9

Molano zal geen punten meer pakken. Uit de Giro gehaald door ploeg. Te hoge bloedwaardes

jelle013

Sowieso sprinten straks! Parcours is flink aangepast.. Ik verwacht Ewan voor winst!
Ik heb wel wat AK mannen bij, Roglic, Yates, MAL en Nibali (vanwege de afdeling en het feit dat hij in mega vorm is).
Wat sprintertjes voor vandaag; Viviani, Cimolai, Ewan en Monchetti. Battaglin maakt de 9e man en het team compleet..
Gallopin lekker op het bankje gelaten, die gaat echt voor een klassement en verwacht ik zelf pas later in de koers.. Daarnaast denk ik dat AGDR eerder voor Vuillermoz rijdt vandaag..

Allemaal succes weer! En geniet van de eerste mooie koersdag! (ik ben zelf niet zo'n fan van saaie sprintkoersen)

Quintana10

Het gaat een pijnlijke dag worden, zo lijkt het gezien het koersverloop.

2km aan 4.4% leek me te zwaar voor sprinters en daarom alleen maar klassements mannen geselecteerd.

Ik vestig mijn hoop op UAE en Ag2r die de sprinters er af zullen moeten rijden.

ditisdavid

Moschetti rijdt echt geen toptwintig vandaag dus die levert precies drie punten op vandaag.

jelle013

'@ditisdavid heeft duidelijk een glazen bol... Is dat toegestaan? Hoeveelste sta je eigenlijk @ditisdavid? 1ste?

BarryE1

'@Jelle De ironie. Lees eigen post van 14:41 nog even terug in relatie tot de "glazen bol" opmerking. Überhaupt een wat vervelende toonzetting, in ieder geval in post 2.

user26842

'@jelle013 Zeur niet.

jelle013

'@peun vooruit dan..
@BarryE1 Ik geef enkel mijn visie op de etappe van vandaag, volgens mij doen dat er meer hier.. Ik wens zelfs iedereen nog succes en een fijne koers... Maargoed... De post van @david slaat kant nog wal als je het mij vraagt, daar zit 0 inhoud in.. Daar ik zelf aardig gevoelig ben ik kan ik dat niet zo goed handelen ;)

Maar prima.. Ik zal niets verklappen over de veranderingen van koers in etappe 6...

Jori

Potverdikkie, nou weet ik niet of ik Moschetti moet opstellen in etappe 6

Gerardv

'@jelle013
Je reactie is nogal denigrerend. Al moet ik zeggen dat de reactie van David ook niet echt onderbouwd is.

Volgens mij zijn er voor de finale heel wat scenario's mogelijk. Er zitten echt nog wel wat vervelende oplopende stroken in de laatste 25 kilometer. Maar als ze op dit wandeltempo doorgaan, kunnen de sprinters het wel overleven. Ik vraag me af of er een ploeg is die de koers hard wil maken.

Laatst gewijzigd
Platje

Sprintersploegen nu weer aan kop.. Dit wordt een hele slechte scorito-dag

Jori

Tja, met dit tempo kan je elke dag omtoveren tot een dag voor de sprinters :p

ditisdavid

Onderbouwing: ik denk dat de aanloop te lang en te lastig is voor Moschetti om genoeg in de tank over te houden voor de laatste twee kilometer. De aanloop naar de Hattadam is makkelijker, het is een wat ander type aankomst en hij heeft het niet echt ergens anders laten zien op zo'n aankomst. Bovendien kan Trek ook nog Brambilla uitspelen en zal het Mollema van voren willen houden vanwege mogelijke breukjes aan de finish.

Laatst gewijzigd
Platje

'@ditisdavid kan je dit ook onderbouwen voor viviani, gaviria, cimolai, en ackermann? Die mis ik ook nog in mn dagopstelling 😁

Jori

Die moeten allemaal van hun lijn om langs Moschetti te komen die geparkeerd staat en worden dus stuk voor stuk gestraft ;)

Nylz

'@Platje

Mwa, zegt nog niks, als ze het gat niet dichtrijden hebben ze sowieso geen kans om te winnen. Maar als de puncheurs/klassementsmannen op 2 km van de finish besluiten om los te gaan zijn de meeste sprinters sowieso gezien.

Op Strava heb ik het segment van de laatste 2 km bekeken en het lijkt erop dat de 4.4% gemiddeld een beetje een verkeerd beeld geeft, omdat er nog een stukje naar beneden in zit. Op zo'n kort segment heeft dat natuurlijk wel veel invloed op het gemiddelde, het grootste deel van de finale is 6-7% en dat is best wel heftig voor sprinters denk ik.

ditisdavid

Plus dat er op 10 km van de meet nog 1 km aan 7% zit met een steil begin, en daarna niet echt vlak wil worden. Heb zelf alleen Ewan, Ackermann en Cimolai mee qua sprinters, ten eerste kunnen er verschillende types scoren hier en ten tweede wilde ik kansen spreiden.

ditisdavid

Senechal niet opgesteld maar goede dag voor mij geloof ik.

1 2 ... 77 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.