Het kan ook heel mooi zijn, hoe een topfavoriet faalt op zowat alle vlakken. En met de kennis van nu hebben wij nog even terug gerekend met ons poolmodel. En het blijkt toch echt dat de fout niet bij ons ligt. De keuzes blijken stuk voor stuk prima in elkaar te zitten. Echter, het zijn de renners die hun afspraken niet nakomen, plus hier en daar wat onfortuin.
Tsja... daar valt niet tegen aan te poolen. Wij strijden momenteel rond de 50% en dat is natuurlijk veel te min voor een contender als team Zadelpen.
Gelukkig komen er ook nog berg etappes waar u nog veel van ons zult horen. Elke liefhebber kijkt er naar uit. Deze bittere zwanenzang zou wel eens kunnen uitgroeien tot de verrassing van week 3.
Mooi hoor!
——
Zit Jacco ook hier? Fantastische stukjes man! Echt genieten, kijk er elke dag naar uit. Thanks en ga zo door!
Battaglin echt een doorn in mijn ploeg geworden zeg. Ik had ook gewoon met mijn onderbuik gevoel moeten gaan en hem toch niet mee moeten nemen. Maar goed, achteraf is mooi wonen. Kans redelijk aanwezig dat hij morgen de rit wint, maar kans ook aanwezig dat het helemaal niks is. Ik laat hem er lekker buiten denk ik. Te veel andere keus.
Lastige dag vandaag met de tactieken. UAE wil natuurlijk zo lang mogelijk die roze trui behouden. Ik vraag me af in hoeverre dit ten koste gaat van de kansen van Ulissi. In het begin zal het een flink gevecht worden om een juiste kopgroep te vormen, zonder daarbij gevaarlijke namen voor het klassement van Conti. Gezien de vlakke beginfase is het ook aannemelijk dat niet de 'beste' klimmende aanvallers de vlucht halen. Mocht er dan een kopgroep wegrijden met mannen op meer dan 5 minuten van Conti, wat gaat UAE dan doen? Wie gaat ze helpen de vlucht terug te halen?
- Katusha is goed aangeslagen, dus hebben die de krachten wel voor Battaglin?
- Ploegen met topfavorieten zien hun kansen later wel komen (TJV, MS, BM, Astana, Movistar).
- Bora, Ineos, Trek, DQS hebben op zich mannen die deze finish moeten kunnen, maar vraag me af of ze zich hier aan wagen.
- LS, Bardiani, Androni, Sunweb, CCC, ICA, TDD en Nippo Vini Fantini zijn allen zeer gebaad bij een vlucht.
- FDJ heeft Madouas, maar die zal wel moe zijn.
- Wat doen AG2R en EF?
Ben benieuwd hoe andere hier naar kijken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.