Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 86 ... 120 121
hartstikkebedankt

Haller kan vandaag wel op de bank Jori

Cerebral36

Jori, Tom is exit he :)

bakfiets

'@dkrikk. Ik ben het eens met je uitleg.

- De kans dat UAE een renner mee laat gaan in de vlucht die kans op het rose heeft is nihil.
- Dus de kans op een vlucht met renners die geen kans op het rose hebben is heel groot.
- De kans dat daar weer renners bij zitten die goed bergop kunnen rijden is dan weer klein.
- Dan kom je in de categorie renners die door pech al op grote achterstand staan. Renners als een izagirre bijvoorbeeld. De vraag is dan wel weer hoe goed die renners dan op dit moment zijn.
- Als dit soort renners (type izagirre) niet in de kopgroep zitten acht ik de kans dat de vlucht het tot een einde redt weer niet heel groot.

- Dus mijn conclusie is dat de kans dat een vlucht het vandaag redt niet heel groot is. Hierdoor zal de dagzege gaan om klassementsrenners en sterke renners met een goede punch (type ulissi). Daar ga ik vandaag dan ook volledig voor.

wesselvanoers

wat denken jullie van TG Hart? nog niet veel gezien van hem dus ben benieuwd hoe zijn punch is tegenover de andere klassementsmannen.

Masnada pas ik voor vandaag (gister wel opgesteld), omdat gister toch wel een zware kluif was. tenslotte nog de vraag hoe Battaglin en Madouas zullen zijn. ik denk van een Madouas wederom niet veel te gaan zien en Battaglin is maar de vraag of hij er deze keer wel bij zit

Jori

altijd vervelend als je een renner selecteert en niet weet wat hij kan :p

TimCarpentier

UAE zal wel controleren want Conti kan zelfs roze houden tot rit 12.

Kans op veel vluchters is klein wegens de tijdverschillen die ze onder controle willen houden.

Klassementsmannen + Punchers gaan wel in de punten eindigen denk ik.

Voorlopig team: Roglic, Yates, Ulissi, Jungels, Formolo, Mollema, Nibali, Vuillermoz, Conti

marconeuvel

Twijfel nog over mijn laatste mannetje; Ackermann (zekere punten), Battaglin (wat kan hij?) of heel misschien toch De Gendt of Masnada.

Laatst gewijzigd
Ludi

Ik vraag me af in hoeverre UAE een kopgroep kan en wil controleren en terughalen. Als je deze terugpakt voor de kol van 2e categorie heb je veel meer risico dat mensen de overwinning ruiken en dat sterke mannen die zeker niet in de ontsnapping van de dag mogen zitten nog heel hard aan gaan en conti eraf rijden. Een Masnada mag van UAE vandaag vast niet in de ontsnapping zitten, maar als die aangaat als de kopgroep is terug gepakt "voor de bergpunten" is dat toch een groot risico. Hetzelfde geldt voor AKmannen en alle reacties daarop. Het kost Conti vast niet meteen het roze, maar het kan wel net een paar etappes schelen dat je de trui eerder kwijt gaat zijn. Als je de kopgroep wil terugpakken na de kol heb je maar weinig speling en deze situatie vind ik niet erg realistisch.

Ik zou mooi een groepje laten gaan met mannen die al ver achter staan (Ciccone, Kangert, De Gendt, Cattaneo, Izagirre et. al.) en deze op een minuut of 5 laten rijden de hele dag, of nog beter, gewoon Ulissi/Polanc meesturen en de rest het lekker laten uitzoeken. Deze 2 staan waarschijnlijk korter op Conti dan de rest van de vluchters, zolang er niemand van gisteren weer bij zit. De meeste vluchters van gisteren zullen toch wel wat gevoeld hebben van die 240 KM glooiend vollebak gaan. Een goeie Ulissi/Polanc moet die kol makkelijk kunnen overleven, meedoen om de winst en stuivertje wisselen voor het Roze van Conti.

De enige teams die wellicht baad hebben bij de kopgroep terugpakken ookal zit er iemand van hun in de kopgroep, lijken me BORA en misschien Astana en Movistar. Die zullen ergens het verschil moeten maken op Yates en Roglic. Al vind ik dit niet echt een typische finish voor MAL, eerder voor Bilbao maar die zal niet voor zichzelf gaan lijkt me. Natuurlijk stel ik niet 100% vluchters op, dat kan niet eens met mijn team, maar 100% AKmannen gaat me ook erg ver kijkend naar gisteren, het weekend en alles wat nog moet komen. Ik ga iets daar tussenin doen, maar wie wel en wie niet, dat wordt nog even puzzelen.

Izagirre in de ontsnapping zou ik wel heel leuk vinden overigens. Maar ik heb toch het gevoel dat hij heel netjes het wagonnetje voor MAL blijft in ieder geval tot etappe 13ish.

kielabokki

https://www.marca.com/ciclismo/giro-italia/2019/05/16/5cdd95f022601d19418b45f2.html

Ik ga op basis van dit bericht hem eruit laten. Met het risico dat er een PC uit het raam gaat rond een uur of 5.

Kaassoufflé

Mijn team voor vandaag:

Ulissi (C)
Battaghlin
Conti
Yates
Roglic
Nibali
MLA
Jungels
Mollema

Rawolf

Yates (C)
Roglic
Jungels
Gallopin
Ulissi
Conti
Lopez
Mollema
Majka

Jasperdewaal11

Team Vandaag:

Ulissi (C)
Yates
Roglic
Nibali
MAL
Jungels
Formolo
Gallopin
Hart

Frans van der Molen

'@kielabokkie dank voor het delen; Izagirre eruit gehaald.

Roglic
Yates
Nibali
MAL
Hart
Ulissie
Battaglin
Masnada
Ackermann

Te steil voor top 20 Jungels

Wie wordt mijn kopman? Ulissie... Yates... Ulissie... Yates... zucht

hartstikkebedankt

Toch maar Ulissi (c) hier

Verder:
- Conti
- Roglic
- S. Yates
- Nibali
- Mollema
- Formolo
- Carapaz
- Hart

Laatst gewijzigd
Frans van der Molen

Het is Yates geworden, met het risico dat ik vanmiddag de haren uit mijn kop trek ;-)

Ajvenema

'@kielabokki: Als Izagirre iets gaat doen kom ik jouw pc het raam uit kieperen om een uur of 5.

Masterw

En ik het toetsenbord

Sloddies

Jumbo, Mitchelton en Astana (engisteren ook Bora) zijn niet geinteresseerd in de vlucht te zitten. Die houden alles in steun van de kopman. Vandaag normaliter ook weer. UAE laat geen grote kopgroep vertrekken met iemand die kans maakt op het roze. Dus ik stel mijn klassementsmannen op + Ulissi, Battaglin en Masnada. Verwacht maar een kleine kopgroep vandaag. Yates kopman. Die gaat proberen in de sprint bergop wat tijd te winnen op Roglic en MAL. Denk dat hij dan sneller is dan Ulissi, die ik niet in een kopgroep verwacht.

ditisdavid

Ulissi (C)
Battaglin
Roglic
Yates
MAL
Nibali
Majka
Formolo
Hart

Alle ballen op het teruggehaald worden van de vlucht.

Cerebral36

'@David Wordt leuk tussen ons vandaag :) Nibali en Batta vs Mollema en Conti :)

Dit loopt spaak

Nu ben ik toch wel benieuwd wie Jori uiteindelijk als captain heeft gekozen...

Jori

Als captain was het altijd Ulissi, simpelweg omdat hij de meeste kans had om de vlucht te halen. Want een grote vlucht, die gaat gewoon de eerste 15 plekken vullen was mijn inschatting.

Verder ben ik kamikaze gegaan met Ion, zelfs nadat ik gister het bericht van Marca had gelezen.
Goede manier om tijd terug te pakken, en eventueel tijdspelletjes later te kunnen spelen, en andere serieuze kans op punten zag ik niet.

Conti voor de truipunten, Roglic, yates, Mollema, Hart voor toch nog de eventuele punch.
Ook nog Ackermann en Formolo erin, voornamelijk vanwege de truipunten van Ackermann en Formolo heeft natuurlijk ook punch.

basis: Ulissi (c), Izagirre, Conti, Roglic, Yates, Mollema, Hart, Formolo, Ackermann
Op de bank oa Nibali, Jungels, MAL, Madouas en de verdere sprinters

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Nibali en MAL op de bank laten voor Ackermann zou nog wel pijnlijker kunnen worden dan het opstellen van Ion, jij speelt wel echt all in op de vlucht :P

Jori

Zeker waar, maar met het idee dat Bora ook zelf een mannetje in de vlucht wil steken (waren gisteren teleurgesteld dat het niet was gelukt), leek het me nog een zeker 8 punten en een extra mogelijkheidje (klein, maar toch) op 10 puntjes via McCarthy, zou de gok helemaal afmaken :p

Nibali en MAL kunnen zeker duur worden, maar in een rit, die niemand wil kort wilt controleren, uitgaan van een kleine of zelfs geen ontsnapping dat leek me pas echt gokken.

hartstikkebedankt

Je kunt altijd speculeren op minder dan 8 vluchters natuurlijk waardoor je klassementsmannen alsnog in de punten gaan rijden

1 2 ... 86 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.