Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 93 ... 120 121
arjenzvob

Laat ik verstandig zijn . Iedereen mag een mening hebben maar hou je wel bij de feiten mensen.
Terug naar de koers. Daar draait het om.

Dank voor de bijval VVCEendt

Laatst gewijzigd
Papa Bart

Ik heb EN Kevin nooit geholpen, EN ik erger me niet aan zijn gejuich, EN ik erger me niet aan hen die zich wel ergeren.

Ik erger me wel aan mezelf. Tot mijn eeuwig durende schande en ernstig gebrek aan trouw en chauvinisme heb ik Mollema geen plek in mijn team gegeven. Bij elk SCORITO spel waar wij samen nog eens aan deelnemen Bauke, jij wordt gewoon als eerste aangeklikt. PUNTO!

Want uiteindelijk ben je niet alleen de renner die veruit het lelijkst fietst, de meest afgrijselijke stijl bergop hanteert, maar ook degene die iedereen laat weten dat als jij je tong poogt af te bijten terwijl het puntje over je buizen gedrapeerd ligt, je hele lichaam zich dan weer ten oosten van je fiets bevind, dan weer ten westen, je benen de trappers pogen te verwoesten, jij wéér niet loslaat, weer blijft klampen, en ons weer verbaast.

ik wordt graag allerlaatste Bauke, wanneer jij deze Giro het podium haalt, prachtig mooi!

Laatst gewijzigd
kielabokki

Zo krijg je een haat/liefde verhouding met renners door een spelletje. Iedereen heeft zo zijn renners die hij of zij altijd in precies de verkeerde grote ronde meeneemt. Of hem bij heeft en niet opstelt. Zo brengen Ulissi en de Gendt mij meestal weinig geluk. Ook Ion Izagirre mag in dat rijtje na een 2e ongelukkige selectie.

wielerfan80

Ik heb liever een kevinraar die ons dagelijks vertelt hoe het met z'n teampje gaat dan mensen die doelbewust proberen anderen op het verkeerde been te zetten. Ineens zou Viviani afgelopen zaterdag de etappe niet aankunnen omdat ie lang was en bochten had, blijkbaar zijn daar nog mensen ingetrapt ook.
Zo ben ik ook weer 'in Mollema getrapt'. Geen moment heb ik hem overwogen te selecteren, terwijl hij toch behoorlijk goedkoop was. Nu zit ik toch weer met gemengde gevoelens uit te kijken naar de komende weken. Aan de ene kant hoop ik dat hij het Roglic nog moeilijk gaat maken, aan de andere kant zou dat misschien betekenen dat ik uit de top 100 val.
De komende 2 dagen in ieder geval geen twijfel en gedoe, gewoon alle sprinters opstellen en lekker achterover leunen.

pirazzi

Het niet hebben van Bauke Mollema komt misschien juist wel door zijn prijs. Dan hou je een paar miljoen over en dan koop je daar Tom Dumoulin of Simon Yates voor.

Ludi

'@bartje, als hij dit jaar ook echt de tour gaat rijden neem ik aan dat jij em gewoon meeneemt he? ;)

@pirazzi, komende dagen geen ewan opstellen he, er zijn geen bergen dus dan verliest hij al zijn voordelen tov de andere sprinters ! ;)

rkmmr

Als trouwe lezer van dit forum, maar zelden een bijdrage leverend, meng ik me toch even in de discussie. Ik denk dat veel mensen, zo niet iedereen, net als Kevin dit forum gebruikt om hun laatste twijfels te delen en keuzes bevestigd te krijgen. Dat Kevin het nu goed doet schiet bij een aantal in het verkeerde keelgat, misschien doordat hij het deelt, maar ik zie veel meer mensen dat doen. Ik zou zijn post dan ook meer zien als een bedankje naar de trouwe bijdragers van dit forum.

En om daar maar een schepje bovenop te doen: Bedankt, mede door jullie hulp ben ik ook niet ontevreden over mijn positie!

Jori

Ik heb het gevoel dat het aantal pouletjes-mensen gewoon steeds groter werd. Het normale TdF-volk heeft nu ook de giro ontdekt en dat is voor het wielrennen enkel leuk, simpelweg meer belangstelling. Maar ik snap ook de frustratie, omdat dat ook betekent dat de mensen die enkel vragen om renner A of B zonder onderbouwing toe te nemen. Vervolgens hoor je mensen die nooit wat posten, dan ook nog opscheppen over hoe goed de score is, waarvan je je niet aan de indruk kan onttrekken dat zonder het forum de selectie er grotendeels anders uit had gezien.

Lees wel, dit is ook enorm suggestief, want dit stukje wordt hier ook door zo'n zelfde soort internetheld getypt die paar jaar terug ook nog nooit van Sagan had gehoord, maar middels de pouletjes ook finaal het wielrennen is ingezogen en inmiddels zijn de pouletjes ook bijzaak, zolang er maar een mooie koers wordt voorgeschoteld.

In mijn ogen is de koerswijziging op het forum een meer dan logische verandering en moeten we er ook niet te veel drama van maken. Er zijn immers nog meer dan genoeg andere kanalen om poule-dingetjes te bespreken, die veel verder gaan dan wat momenteel op het forum wordt besproken. Er is inmiddels een actieve app-groep en heb ik nog nooit zoveel pb's ontvangen voor een grote ronde. Kortom, genoeg middelen die niet enkel worden doorgepluisd door pouletjesjager en waar ook de simpele ruis van de lijn is.

Enige waar rekening mee dient te worden gehouden, is de vraag of we hen enkel een vis moeten geven of juist hen moeten leren vissen

Laatst gewijzigd
pirazzi

'@KJ Daarom heb ik ook geen renner van Lotto Soudal omdat ik niet weet waar ze op te stellen.

Starlynk

Zo, weer terug van vakantie! Heb me ook aangemeld voor de Forum poule, maar ik vermoed dat iemand me nog moet accepteren?

Al met al niet ontevreden met het verloop tot nu toe. Ben wel Dumoulin en De Plus kwijt en wat foutjes in de dagopstelling (bijv. geen Carapaz bij zijn etappewinst), maar zal niet de enige zijn. Voor de rest is Viviani zijn euro's nog niet waard en had ik toch beter Bilbao ipv Izagirre moeten nemen, maar goed. Sta nu 518e (97,7%) dus dat is zelfs nog boven Kevin, dus ik kan tevreden zijn! Hoop dat we het vast kunnen houden in de bergen straks, maar met Roglic, Nibali, Mollema, Carapaz, MAL en Yates (en Masnada, Jungels, O'Connor, Ulissi, Izagirre voor de opvulling) in mijn team heb ik goede hoop!

joern00

Iemand een idee waar je de tijden van de beklimming van gisteren kan terug vinden? Heb net even gezocht maar kan het niet meteen vinden.

Jori

Bah, weer zo'n opschepper :p
Jungels lijkt me ook lastig om zijn waarde te halen, gezien ik daar zelf 3x top 8 tijdrit rekende, na rit 11 sowieso Viviani in het paars wat nog 10 etappes a 6 punten = 60 punten rekende en nog qua eindpunten 18 punten voor puntenklassement. Nu moet hij wel heel bizar hard die berg op gaan kletsen, wat ik niet echt zie gebeuren.

Eigenlijk wel jaloers op de mensen met Majka, die namelijk precies de Jungels rol vervuld. Tijdritten vergelijkbare resultaten met Jungels en straks de puntjes via Ackermann extra in de bergen. En dan ook in principe nog beter zou moeten klimmen. Al heb ik zelf ook nog Formolo, maar had ze achteraf liefst beiden.

Izagirre heeft echt in elke koers, elke etappe in de voorbereiding een beter resultaat gehaald dan Bilbao, op geloof ik 1 etappe na waar Bilbao 12e werd en Izagirre 13e. ITT ook normaal gesproken dus beter, maar mocht deze giro (tot nog toe) dus niet zo zijn.

Hartstikkebedankt runt de forumpoule in jouw afwezigheid, denk dat een pb'tje het snelste werkt?

Edit: @Joern00, is volgens mij niet direct lijstje van, maar je zou totaaltijd itt minus tijd bij meetpunt 2 kunnen doen.
Qua bergopknallen heb ik zelf even naar de berpunten wijzigingen gekeken.
1. Roglic 2. Mollema 3. Carapaz 4. Nibali 5. Carthy 6. Kangert

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Mag ik mij dan ook even mengen in het opscheppen over mijn heerlijk 62% :P

Ik sluit mij wat dat betreft aan bij Bartje, ik eindig graag laag als ik zo'n Mollema een wereld resultaat zie neerzetten na 3 weken. We zullen zien wat de bergen brengen en hopelijk met 9 goeie klimmers de score nog iets dragelijker te maken.

Hou er vooral lol in mannen ;)

joern00

Heb de tussentijden al gevonden trouwens! kan op basis daarvan wel berekenen wat ik wou weten
Jungels heeft trouwens wel een verdienstelijke beklimming gereden. Niet zo gek veel verloren ten opzichte van Roglic en Nibali.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jori
Majka was natuurlijk een no brainer ;)
Elke wielerkenner had die natuurlijk genomen 😝

rkmmr

Goh, @Starlynk, ik dacht even dat ik het verhaal van mijn eigen Giro aan het lezen was.. Tot je met 97,7% aan kwam, daar zit ik toch nog wat onder. Blijkbaar toch wat andere tweede rij keuzes, die dan net dat verschil maken (de mensen tussen haakjes). Met name de Bilbao/Izagirre keuze is jammer, leek vooraf wat mij betreft toch andersom te zijn qua vorm.

Starlynk

haha Jori, thanks! Zal hartstikkebedankt even een PBtje sturen. En tot nu toe lijkt Jungels idd geen goede keuze. Twijfelde vooraf ook ernstig over hem, maar toch maar genomen. Majka vind ik eigenlijk te veel een brokkenpiloot. Was in de Alpen al gevallen en in de Giro lag ie er ook weer ergens bij. Maar zo lang ie op zijn fiets blijft zitten is het (tot nu toe) idd een no brainer ;) Formolo had ik wel gewild maar dat paste budgettair niet meer. Achteraf gezien was Majka + Formolo ipv Jungels + De Plus iig een stuk betere keuze geweest, maar achteraf is alles makkelijk :)

rkmmr

Haha lekker Ab, een wielerkenner ben ik dus duidelijk niet ;) Voor mij ging de keuze tussen Formolo en Majka, allebei lukte mij niet en dan vond ik Formolo wat voorspelbaarder om in te zetten..

Atapumafanclub

Het is altijd weer slikken, zo'n rustdag in een grote ronde. Dan maar eens de werkuren volmaken, morgen weer vlot naar huis.

Jeffrey81

Ik ben vooral benieuwd hoe de kaarten na vrijdag en zaterdag liggen. Alle percentages zeggen maar vrij weinig zolang we nog niet weten wie (en met name welke goedkopere renners) er in de bergen goed gaan zijn.

Het wel of niet hebben van de tweede rangsmannen als Formolo, Mollema, Majka en Zakarin. Plus welke cheapo's als O'Connor en Vuillermoz.

De verschillen in het Scorito klassement gaan bijzonder klein zijn, en in grote mate afhangen van de mindere goden, de dagopstellingen en de kopmankeuzes.

Mijn eigen 'mindere' goden zijn Ciccone, Chaves, Izagirre, Mollema, Carapaz en Gallopin. Met name op hen zal ik gaan letten. En minder op Yates, Mal en Roglic, want die heeft toch iedereen.

Jori

'@Ab: Nou, als ik zo je selectie bekijk, zie ik toch wel veel dingetjes in mijn eigen selectie die ik achteraf toch graag wat anders had gedaan.
Jij hebt je niet gestoten aan Izagirre, waar ik extra puntjes zocht via Hart heb jij juist Majka. Jij hebt Landa voor de bergen, waar hier dus Jungels staat. Ik dacht dat Italië en Nizzolo wel weer zou werken, maar verschil met Demare is al veels te groot. Wel weer grappig dat je Polanc hebt, waar ik juist Ulissi en Conti heb :p
Echt leuke selectie, waar ook O'Connor en Kangert leuke aanvullingen lijken

@Starlynk: En de ploegentijdrit Tirreno waar geloof ik alle Bora renners een kamikaze toeschouwer kunnen ontwijken, behalve..... Bovendien was ik ook nog misleid door het algemene idee dat Majka helemaal niet kan tijdrijden (net als Carapaz).

@Tompot: Carapaz was vooraf wel meer gokje in mijn ogen omdat:
1) hij absoluut niet kan tijdrijden, toch? he? hoe dan? wat is er mis met hem!!!!
2) Resultaten vooraf niet indrukwekkend waren. Tuurlijk had hij dat vorig jaar ook niet echt, was hij nergens de nummer 1 in de selectie van movistar en wint hij wel Asturië, maar als je Neilands niet kan verslaan...
3) Terugkomend op dat hij nergens de nummer 1 van movistar was, Landa werd vooraf ook nog ietsje hoger aangeslagen. Hoeft nog niks te zeggen, maar helemaal 100% was ik er niet gerust op.

Laatst gewijzigd
jelle013

Jammer om te lezen dat mensen zo scherp reageren op elkaar. Doe eens een lief is de slogan waar de overheid nu reclame mee maakt. Laten we dat hier ook doen! Misschien dat de wedstrijd in de wedstrijd (het giro spel) mensen toch wat meer raakt dan verwacht.

Allereerst @Kevinraar Puike prestatie pik! Vasthouden nu en doorpakken naar de absolute top!

Ik vond de eerste Giro week best lastig te voorspellen, er is ook weer veel gebeurd in 9 dagen! Dumo uitgevallen (wat ik vooral voor de wedstrijd zelf heel jammer vind). Nibali die sterk oogt, Roglic die zijn verwachting waarmaakt, Ackermann die sterk aan het sprinten is, Gaviria die de brui eraan heeft gegeven! En wat te denken van Ewan, die rijdt behoorlijke leuke uitslagen! Leuke verrassingen in etappes (vind ik zelf), mannen als Masnada en Conti die gewoon goed presteren! Voor mij als liefhebber is het uitkijken naar de komende week waarin er weer lekker gespurt mag worden, maar ook de echte bergen op het program staan! #ZININ!

Met het poultje gaat het hier redelijk, al heb ik, zoals iedereen ook wel wat foutjes gemaakt. Niet alleen in de teamselectie maar ook met het kiezen van captains en opstellingen maken. Ik merk dat ik sommige etappes gewoon zeer lastig te voorspellen vind, de etappe die Carapaz won bijvoorbeeld. Ik blijf zelf lekker schommelen rond plek 500 algemeen, dat zegt nog helemaal niets, het is nog erg lang!

Eens met @jeffrey81 ook erg benieuwd hoe de renners, en wij als spelers, gaan presteren in week 2! Bovenal geniet ik wederom van een zeer mooie koers! De Giro is toch wel mijn favorieten Koers.

Allemaal een prettige rustdag, op tijd naar bed vanavond en zorgen voor fitte beentjes in week 2!

master-pieter

Volgens mij gaat de winnaar van Scorito diegene zijn die Tom Dumoulin niet heeft genomen. Daar kun je mooi twee andere dure klimmers voor pakken.

Ik heb Dumoulin niet’ maar ik sta overall rond plek 400 en dat is al een iets te grote achterstand denk ik.
Viviani niet nemen is ook een goede keuze gebleken, Jungels heb ik wel en die gaan ze er niet zo makkelijk afrijden vermoed ik.
Mollema heb ik geluk mee want pas op het laatst erin geklikt. Carapaz en Landa moest ik nemen maar ook niet verwacht dat Carapaz nu al veel punten ging opleveren.

Ik zie de tweede en derde week met vertrouwen tegemoet: Roglic, Yates, Lopez, Landa, Carapaz, Mollema, Hart, Majka, Jungels en nog mannen die tegenvallen met Zalarin, Izagirre en cadeautje O Connor, Massada zal nog wel aanvallen.

Nu maar hopen dat Ackerman, Demare, Ewan, Moschetti en Cimoulai genoeg puntjes gaan opleveren in de komende vlakke sprints

Ab Normaal

'@Jori
Ook veel geluk. Jungels heb ik er ook in gehad, Izagirre nooit.
De enige echte opoffering die ik heb moeten maken was Carapaz. Die wilde ik graag, maar had ik geen geld meer voor.
Ulissi nooit over getwijfeld omdat Battaglin goedkoper was.
Kan me niet meer herinneren hoeveel Polanc kostte maar dacht 750k en die had ik dan nog één nodig, daarom denk ik hem.
Ik wilde wel een UAE renner, sowieso mogelijke teampuntjes Gaviria maar ook omdat die geen kopman voor het klassement hebben. Polanc was in het verleden goed maar eigenlijk had ik Conti moeten nemen.Polanc is meer voor het hooggebergte en daar heb ik al genoeg renners. Conti is juist meer voor de aanvallersritten, dus dat was een fout.

Kangert heeft er vanaf het begin in gestaan, goede tijdrit, leek me in vorm.Zal geen vreselijke puntenpakker worden maar voor 500k een leuke opvuller. Ik had al besloten veel500k renners te nemen omdat er én interessante bijstonden én ik daardoor veel toppers kon meenemen.

Maar je moet ook geluk hebben.De openingstijdrit van Majka was onverwacht, had hem toen ook niet opgesteld.
Landa heb ik juist bewust meegenomen als mogelijke kopman in de bergetappes.
Ik had verwacht dat hij op de nodige afstand sou staan en dus in de bergen in de laatste kilometers weg mocht springen van de anderen die dan mooi naar elkaar kunnen kijken als Landa de zege opraapt.

Starlynk

'@Ab: Ulissi en Battaglin waren/zijn allebei 750k? Polanc idd ook 750k. Conti stond ook op mijn shortlist, maar uiteindelijk niet gedaan omdat ie net niet meer voor de witte trui rijdt dit jaar en er voor 500k voldoende interessante alternatieven waren.

@master-pieter: Ben het met je eens dat de winnaar hoogstwaarschijnlijk een team zonder Dumoulin zal zijn. Wel een flinke gok die je daar hebt genomen hoor. Tot nu toe was Dumoulin elke ronde die hij uitreed een must-have, zelfs als de voorbereiding wat minder was, dus heb geen seconde getwijfeld om hem te nemen.

1 2 ... 93 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.