Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 94 ... 120 121
Ab Normaal

'@Starlynk
Als Ulissi ook 750k was dan was ik toch niet overtuigd, weet nog wel dat ik hem geen seconde overwogen heb in ieder geval.

rkmmr

'@Ab: Was al benieuwd of je Majka in de proloog had opgesteld idd, maar gelukkig was dat zelfs voor een echte wielerkenner een verrassing ;) Zoals starlynk ook al zei, waren/zijn Battaglin en Ulissi inderdaad allebei 750k.. Kangert ook wel overwogen, maar zoveel budget dat ik niet zoveel 500k renners nodig had, raar excuus altijd natuurlijk, maar voelt toch raar om budget over te houden..

@starlynk: Dat ondervond ik inderdaad in de Tour vorig jaar, toen ik dacht dat hij wat minder zou zijn na zijn Giro.. Dus deze keer (helaas) een no-brainer.

ivo001

Wat betreft de klimtijden:
https://www.procyclingstats.com/race.php?id=209958&p=today&s=itt-start-order-and-livetiming&sortby=part2_time&filter=Filter

Alstublieft.

ivo001

Ik heb zelf wel een goede eerste week achter de rug, sta 446e (98.0%).
Ik heb 2 uitvallers in mijn team: Dumoulin en Gaviria, maar er zijn er veel die dat hebben, dus niet perse een groot nadeel.

Wel veel missers in mijn dagselecties, Etappe 7 Bilbao niet opgesteld (1e), Etappe 5 Viviani kopman (19e, terwijl ackerman won), Etappe 4 Ackerman niet opgesteld (4e). etappe 3 kopman viviani gedeclasseerd (terecht imo), wat veel punten kost.

Masnada en Conti overtreffen mijn verwachtingen al, Jungels valt me tegen. Minder gepresteerd in de tijdritten dan verwacht, en nu ook amper teampunten van Viviani. Hij reed gisteren wel de 10e tijd op die slotklim, dus misschien dat hij nog aardig mee kan komen in het vervolg van de Giro.
Izagirre valt ronduit tegen, had hem eigenlijk meer als 2e klassementsman verwacht, en had hem tot aan etappe 13 wel bovenin het klassement verwacht. Ook heel blij met de keuze voor Mollema, die pas als laatste in mijn selectie is gekomen na het wegvallen van enkele renners.

Ajvenema

Ulissi was sowieso een must have. Heeft gewoon pech dat Conti de roze trui pakt, precies in de periode dat zijn ritten eraan kwamen. Levert alsnog prima zn punten op voor de prijs.

joern00

Bedankt @ivo
Bob deed het dus inderdaad niet slecht.

canard de toilette

'@arjenzsoa begin je nu op mensen af te geven? Dat zijn we niet van jou gewend. Normaal vertel je zelf hoe goed je bent en hoe ontzettend hoog je in de rankings staat. Daarvoor hoefde je nooit naar beneden te trappen op mensen als Kevin. Mmmm schijnbaar iets verandert zodat dt nu wel nodig is, of zou het soms jaloezie zijn dat Kevin beter is dan jij. Goed jij weet dat het beste. Hoop dat we snel weer kunnen genieten van de oude egocentrische jij.

Rawolf

Ik heb Ulissi wel maar zou niet zeggen dat het een must have was, heeft al 2 jaar zowat niks gepresteerd. En achteraf goedkopere mannen als Carthy en Masnada het ook erg goed.

Jeffrey81

Carapaz blijkt nu natuurlijk ook geen outsider te zijn, maar vooraf (en daar gaat het om) werd hij door Scorito gelijk geschakeld aan mannen als Pozzovivo en Zakarin, en lager dan Landa en Valverde. En dan Jungels en Nibali. Zo vanzelfsprekend was het vooraf niet dat hij nu inderdaad wel eens top 5 zou kunnen gaan eindigen. Als ik hem nu een mindere god noem, is het vooral omdat hij de helft kostte van de echte toppers, die je normaal gesproken budgettechnisch niet allemaal in je team kunt hebben. Maar ja... Die Bernal he?

Rawolf

Hoezo bombardeert je Carapaz opeens tot favoriet? We hebben nog geen berg gezien, in mijn ogen nog steeds een outsider

canard de toilette

Precies zo, wacht eerst de bergjes maar eens af en dan kijken we wel weer

Laatst gewijzigd
Jori

We gaan helemaal geen bergjes doen, overal ligt sneeuw...

ivo001

Sneeuw is alleen maar in het voordeel van onze schansspringer

Jeffrey81

Wie bombardeert Carapaz tot favoriet? Ik niet hoor... Ik reageerde eigenlijk vooral op Tompot.

arjenzvob

Oké mensen. Je ongelijk durven toegeven is soms nodig. Ik had mijn frustratie niet moeten uiten. Laten we het op een slechte dag houden. Mensen als Canard en Black neem ik al totaal niet serieus, dus wat zij van me vinden... so be it. Ik heb buiten Kevin nooit iemand naar beneden getrapt... wat ik niet eens naar beneden trappen vind.
Wel leuk om te merken dat het niveau van discussiëren omhoog gegaan is sindsdien. Sommige mensen wellicht wakker geschud haha.

kielabokki

Enige waar rekening mee dient te worden gehouden, is de vraag of we hen enkel een vis moeten geven of juist hen moeten leren vissen

Confuciaanse wijsheid.

rkmmr

Denk dat Scorito er toch ook vanuit ging dat Carapaz een knecht zou zijn, er was in eerste instantie natuurlijk ook sprake van dat ook Valverde zou gaan rijden. Voor een knecht is hij best prijzig, wat dan weer te maken heeft met resultaat van vorig jaar. En zelfs als je hem zou bekijken als kopman, vind ik zijn prijs niet heel gek, dat hij nu al zoveel punten pakt was ook niet echt verwacht. Sosa opwaarderen was een fout van Scorito. En Mollema was natuurlijk schandalig goedkoop :)

Frans van der Molen

'@ivo001 dank voor het delen van de link! Wat is pcs toch onmisbaar qua statistieken en wat zijn de mogelijkheden legio. Deze mogelijkheid kende ik nog niet :-)

Frans van der Molen

Wat betreft de discussie rond Kevin o.a. @arjenzvob, @valvuillerdemoz, @WCEendT, @canard de toilet, @jelle013 en @wielerfan80 (helemaal mee eens: zandstrooiers zijn irritanter dan alle Kevins van deze wereld). Ik vermoed dat Kevin zich 'dommer' en/ of 'afhankelijker' opstelt dan dat hij is. Hij is wel meester in het uitlokken van een reactie; bovenstaande zegt meer dan voldoende. Ik kan niet anders dan daar bewondering voor hebben. Uiteindelijk kiest hij natuurlijk zelf en met zijn keuzes behaalt hij een veel beter resultaat dan ik. Ik heb dus geen enkele grond om kritiek op hem te uiten.

vuelta2k17

'@rkmmr Achteraf blijkt de prijs van Mollema te goedkoop maar als je hem 2 miljoen maakt concurreert ie met mannen als Formolo en Majka die ik van tevoren toch veel hoger inschat qua scoritopunten. Dus de prijs van Mollema is zo gek nog niet als je kijkt naar wat ie gedaan heeft in de afgelopen twee grote rondes

ben_pronk

De winnaar heeft altijd gelijk. Kevin staat op 97% en dat is geweldig, iemand hoger dan 99,4%? Die mag mij namelijk gaan adviseren, ik kom er niet meer uit....... Wat baal ik van 'geen Nibali' hebben.. domdomdomdom. Tja ik vrees dat de daling en het zakken zeker per vrijdag ingezet zal gaan worden. Conti hebben is wel leuk natuurlijk, sinds zijn vorm in Turkije wist je gewoon dat hij als redelijke attractieve klimmer kansen had in die twee tussenetappes:). Ik geniet van hem. Van welke coureur genieten jullie? Kom laten we het gesprek voortzetten ;)

Pietje Precies

Mollema is achteraf inderdaad wat te goedkoop. Maar goed, de eerste berg-etappe moet nog komen...!

Vooraf was Mollema denk ik goed geprijsd, 1.750.000 was misschien de correcte prijs? Gisteren is Mollema door (slechts) 44% van de deelnemers opgesteld. Dat is denk ik een keurig percentage.

Als dit spel écht goed in elkaar zou steken zou de top-10 meest gekozen renners (in algemene selecties) tussen de 40-55% gekozen zijn denk ik.

Die 90+ percentages van Roglic & Dumoulin en die ruim 80+ percentages van Yates & Viviani illustreren hoe absurd hoog het budget dit spel was / dat de toppers te goedkoop zijn.

Helaas geldt dit wel vaker voor de grote-ronde-wielerspellen. Terwijl bijvoorbeeld bij Topcoach dit veel beter is. Ik heb een screenshot van (volgens mij) seizoen 2017/2018. Toen was Lozano de meest gekozen speler met 51%. Gevolgd door van de Beek 39%. Op plek 10 van Ginkel met 32%. En de nummer 20 was volgens mij slechts door 22% gekozen.

Terwijl bij het darts van Gerwen door 100% werd gekozen. En bij het (mannen-)tennis de toppers vaak ook (ruim) boven de 90%.

Zonde dat men bij Scorito wegkijkt voor deze 'ellende'.

Rawolf

Nou ja ellende, bij wielrennen werkt het gewoon anders als bij voetbal. Je hebt niet zo'n brede top die echt kan winnen, normaal moet je nog wel een paar favorieten thuislaten.

Ikzelf heb Nibali en Carapaz niet, daar heb ik geen spijt van want ik sta achter mijn afweging vooraf. Door het onverwachte van Carapaz zullen de meeste deelnemers nog geen 150 punten met hem hebben verdiend, hij is zijn geld nog lang niet waard en datzelfde geldt voor Nibali.

rkmmr

Budget was inderdaad te hoog voor deze Giro, zeker na het wegvallen van Bernal en in mindere mate Valverde. Op het moment dat die wegvielen was het spel echter al gestart. Maar zelfs met hen erbij was het wat aan de hoge kant denk ik.

Wat betreft Mollema, ik denk dat die niet zo slecht geprijsd was hoor, misschien had ik een knipoog moeten gebruiken in plaats van een smile ;)

Frans van der Molen

Toch afzien, zo'n eerste rustdag ;-). Tijd voor een evaluatie van mijn selectie in de eerste week:

Pijnpunten:
1) Uitvallen van Dumoulin. Dat is voor de Giro een aderlating. Scorito-wise had bijna iedereen hem dus die pijn doet zich minder voelen. En van degenen die hem niet gekozen hebben, verwacht ik niet al te veel concurrentie ;-).
2) Uitvallen van De Plus. Weg meesterknecht, weg teampunten.
3) Keuze voor Nizzolo en Modolo. Die laatste is natuurlijk een regelrechte miskoop. Met Nizzolo hoop ik toch nog wat puntjes te sprokkelen morgen en overmorgen en wie weet in etappe 18.
4) Keuze voor Izagirre ipv Bilbao. Izagirre leverde net iets betere ITT resultaten dan Bilbao dit seizoen. Bovendien won hij een etappe in Parijs-Nice en won hij de ronde van Baskenland (ok, ok hier kwam ook veel geluk bij kijken). Logische keuze dus, maar maakt hem niet minder pijnlijk.
5) MAL niet opstellen in de proloog en wel in etappe 9 ten koste van De Gendt.
6) Diskwalificatie van Viviani in etappe 3. Wellicht een sleutelmoment! Hierdoor verlies ik ook teampunten voor Jungels. En erger: het maakt Viviani kansloos voor de puntentrui. Hij heeft daardoor buiten winst geen enkele ambitie voor een top 5 notering (zie etappe 5 waar hij mijn kopman was). Bovendien is de kans dat hij donderdag of vrijdag gaat afstappen een heel stuk groter geworden. Dit maakt het tekort aan topsprinters in mijn selectie (geen Gaviria, geen Ewan, geen Démare) extra pijnlijk.
7) 'Vergeten' Roglic op te stellen in etappe 2. Ik koos wel voor Jungels en De Gendt voor teampunten bij winst Viviani of Ewan. Een (late) vluchtpoging was ook niet geheel uit te sluiten. Toch had ik voor zekere punten moeten kiezen, zeker omdat Roglic ook berg- en puntenklassementspunten sprokkelde.
8) Rose trui Conti waardoor een in goede vorm stekende Ulissi zich uit de naad moest werken. Hierdoor ging de winst in de op zijn maat gemaakte etappe 7 in rook op. Gelukkig zag ik dat aankomen en koos ik hem uiteindelijk niet als kopman.
9) Val van Hart en Battaglin. Hierdoor 1,5 minuut tijdsverlies van Hart en kansarmer geworden in jongerenklassement. De vraag is natuurlijk of en in welke mate dit hun prestaties heeft beïnvloed en nog zal beïnvloeden.
10) Prestaties Hart, Yates en MAL (maar die had ik al genoemd) in de tijdrit.
11) Prestatie van Campenaerts in etappe 9. Ik heb hem overwogen in mijn selectie, maar gekozen voor Battaglin. Ik had hem alleen in de laatste tijdrit verwacht en twijfelde erg (en nog steeds) of hij de bergen overkomt.

Lichtpunten:
1) Goede prestaties van Hart en De Plus in de proloog.
2) Uitvallen van Gaviria. Dit is natuurlijk alleen Scorito-wise. Als sprinter en vooral als mens heb ik hem heel hoog zitten.
3) Ulissi zat voor de val in etappe 4 en was met zijn derde plaats geen slechte kopman (zeker omdat ik geen Ewan in mijn selectie heb).
4) Selecteren van Ackermann ipv bijvoorbeeld Ewan of Démare. Bovendien had ik hem ook keurig in etappe 4 opgesteld. Viviani deze etappe geheel terecht niet opgesteld.
5) Etappewinst Masnada. Helaas had ik niet het lef om hem kopman te maken.
6) Presteren van Moschetti en dat voor slechts 500.000.
7) Presteren van Nibali in proloog en tijdrit.
8) Presteren van Mollema en dit is vooral als Hollandse wierfan, want hij zit niet in mijn selectie ;-).

Punten van hoop en vrees:
1) Ik hoop op topprestaties van Roglic, Yates, MAL en Nibali in de bergen en eindklassement. Ik vrees het meest voor Carapaz, Mollema en Majka.
2) Ik hoop met De Gendt, Hart, Masnada, Ulissi en Battaglin een winnende aanvaller in de gelederen te hebben. Ik vrees het meest voor Gallopin en Cattaneo.
3) Ik hoop op een top 5 notering van Jungels in etappes en eindklassering. Ik vrees dat ik spijt ga krijgen dat ik hem op het laatst geselecteerd heb en hierdoor Formolo heb uitgeselecteerd (o.a. voor teampunten Viviani), waardoor ik Démare 'moest' ruilen voor Modolo.
4) Ik hoop met De Gendt en Masnada renners te hebben die voor een bergklassement gaan. Ik vrees het meest voor Cicconne en Landa.
5) Ik hoop met Hart (en MAL) op punten in het Jongerenklassement. Ik vrees het meest voor Carthy, Sivakov en O'Connor.
6) Ik hoop op afstappen Ewan en Démare (dat laatste verwacht ik eerlijk gezegd niet). Ik vrees het meest voor afstappen Viviani en mijn andere sprinters (Nizzolo, Moschetti en Cimolai).
7) Ik vrees dat Campenaerts de bergen overkomt.

Op naar week 2 :-)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 94 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.