Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 95 ... 120 121
Pietje Precies

'@random, bij het wielrennen is de top juist breder dan bij het voetbal (enkel Ajax en PSV). Dus ik snap de vergelijking niet.

Wederom lijken de (goede) selecties ontzettend op elkaar bij dit spel. Hier en daar een subtiel verschil, maar dan vooral in de subtop en bij de jokertjes. De toppers kon je immers vrijwel allemaal klakkeloos pakken.

@rkmmr, het wegvallen van Bernal en Valverde heeft inderdaad best fors impact. Echter hadden ze daar ook simpel op in kunnen spelen door het budget vervolgens met een paar miljoen te verlagen. Aanpassingen van die trant hebben ze bij Sosa, Tao en Sivakov wel gemaakt.

rkmmr

'@Pietje, hadden ze inderdaad kunnen (en misschien wel moeten) doen, maar denk dat ze dat niet aangedurfd hebben. De reacties op de prijsverhogingen waren al niet zo positief en denk dat dit nog wel een tandje heftiger was geweest. Je moet het misschien ook vanuit het commerciële oogpunt van Scorito zien, misschien hadden ze dan teveel spelers weggejaagd. Hoewel een lager budget het wat mij betreft leuker had gemaakt en me had verplicht me meer te richten op "koopjes" als Kangert en Carthy..

pirazzi

Hoe moet Landa bergetappes gaan winnen als hij pas de 17de tijd had bij de klim van tweede categorie gisteren?

hartstikkebedankt

Goede 3e week rijden misschien (op terrein zonder olijfbomen)? (fingers crossed hier)

Sloddies

De Sloddies hebben het in de tijdrit zoals gevreesd voor de kiezen gekregen. Enige lichtpuntjes waren Nibali en Ulissi.
MAL, Formolo en Landa gaven zoals gevreesd niet thuis. Tao evenmin. En Yates ook zero points, maar daar had iedereen last van. Ion ook in de tijdrit mis, en nu definitief tot waterdragen in de bergen veroordeeld voor MAL EN Bilbao. Had ik voor dat geld dan toch maar voor Bilbao (wat onlogisch leek) of Mollema (maar die zakt in de regel in week 3 weg???) gekozen.
Rest nu nog te hopen op een wondertje van Landa, Formolo, Masnada en Tao in de bergen, anders blijven de Sloddies onder de 90%. En wat een strop dat Ulissi sinds etappe 6 gevangen zit in het web het roze van zijn makker Conti. Dat kostte punten in etappe 7 en gaat ook in etappe 13 opbreken. Het is niet anders.

kooltje

100% bij de rustdag is natuurlijk prachtig. Het uitvallen van Dumoulin is prima scorito technisch. Zelf helaas ook al twee uitvallers met de plus en gaviria.

Ook mis ik teveel renners voor de eindzege ben ik bang. Geen carapaz, mollema, nibali en majka wordt nog wel afgestraft denk ik.

Daar kan ik wel erkende klimmers als lopez en landa tegenover zetten.

Tevens tevreden met keuzes als kangert, bilbao
Minder tevreden met izagirre, hart en jungels, waar ik gezien de tijdritten al meer punten van had verwacht. Wellicht verrassen ze in de bergen. Dan wordt het erg leuk anders circa plaats 100

iLLan

'@ben_pronk, ik zit op 99,7%. En ook geen Nibali, dus ik ben bang dat ik nog wel ga dalen in de komende weken...
Het blijft altijd een frustrerend spelletje. Achteraf is het altijd makkelijk en heb ik altijd het gevoel: "Had ik toch die maar niet er uit gedaan".

wielerfan80

Ik vind het budget nooit zo heel erg belangrijk. Een laag budget zorgt misschien wel voor meer dezelfde renners dan een hoog budget. De toppers zullen natuurlijk minder vaak worden geselecteerd, maar ook nu was er de mogelijkheid om de toppers niet te selecteren. Die happy few die Dumoulin niet hebben geselecteerd, zullen alsnog de goeie keuzes moeten maken. Voor hetzelfde geld had je voor Sosa en Landa kunnen kiezen, dan kom je alsnog van een koude kermis thuis.

Mr10B

Ik ben het er wel mee eens dat er weinig variatie in de teams zit. Als iemand door 95% van de deelnemers gekozen wordt dan was zijn prijs te laag. Bij de Rondespellen is de duurte ook altijd max 5 miljoen euro, terwijl ze bij Topcoach wel gewoon Tadic en Ziyech duurder durven maken. Dat had hier imo met Dumoulin, Roglic en Yates ook gemogen. En het zou tof zijn als er meer variatie zou zijn in de prijzen. Bv Mollema voor 1.750.000 miljoen. Of andere renners voor 1.250.000 miljoen. Evt absolute knechten naar 250k. Etc

joern00

'@Mr10B En wat dan met de types als Moschetti en Lonardi? Als je de absolute knechten (ik veronderstel dat je dan types bedoeld als Guarnieri, Pedrero en Marcato bv) 250k maakt. Ga je dan Moschetti en Lonardi 500k laten omdat ze kunnen meesprinten? Want op die manier gaan die nog meer opvallen dan.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Het probleem met het budget is een beetje dat er bijna 100 man was voor 500k, 50 van 750, en dan vervolgens een stuk of 7 van 1 miljoen, en ook zoiets van 1.5. Die bakken van 500k en 750k zijn gewoon helemaal niet goed uitgezocht, daar had je er minstens 10-20 van kunnen promoveren, wat ook al voor veel meer gevarieerde selecties had gezorgd.

Rawolf

'@Joern als je de prijzen echt gaat omhogen gaan nog mindere namen ook weer interessant worden

ronvisser

Wat een onzin om nu te gaan roepen dat Mollema te goedkoop was in het spel. Toen je nog de teams kon samenstellen, hoorde ik vrijwel niemand daarover. En nu doet ie het bovenverwachting goed en dan
was ie ineens te goedkoop. Achteraf kun je een koe in z'n kont kijken, is wat dat betreft een treffend gezegde.

Nishimura, Dumoulin en De Plus vond ik overigens veel te duur.

Mr10B

Nee Mollema was niet te goedkoop, hooguit 250k. Niet voor niks dat meer dan 50% vd deelnemers hem niet heeft. Zoals hij nu rijdt was 1.5 mln natuurlijk wel een koopje. (heb hem zelf niet)

@Joern00
Lonardi had ook 750k moeten zijn, en mosscheti 1 miljoen a 1.250 miljoen. Simion ook 750k. Maar buiten dat ben ik voor meer variatie. De renners van 1 miljoen waren op 1 a 2 na niet interessant. En het is gewoon vervelend dat je een even aantal 750k mannen moet nemen. Dus het is leuker puzzelen als je ook 1.250 miljoen en 1.750 miljoen in het spel hebt.

joern00

Moschetti leek inderdaad veel te goedkoop. Al is die daardoor ook meer onder de radar gebleven en minder gekozen door de spelers die het allemaal niet zo hard volgen. Als je die 1M maakt en onder de categorie sprinter zet word die ook veel meer gekozen denk ik. Het is ook maar zijn eerste grote ronde. Gibbons 2 jaar geleden was ook zo'n koopje toen die zijn eerste ronde reed.

Laatst gewijzigd
Jun Allrich

Zijn er hier nog spelers die Sivakov in hun team hebben? ik heb het gevoel dat die de eerste week wel heel vlot is doorgekomen....

Jori

Sivakov lijkt inderdaad de gelukkigere keuze, gaf aan dat hij goed ging en tijdrit erg meeviel.
Hart lijkt juist te sukkelen door de 2 valpartijen en moet eigenlijk nog wonderwel herstellen om nog beetje te kunnen beginnen aan het echte werk. De rustdag en 2 vlakke aanloop etappes lijken wat dat betreft wel een zegen voor Hart, maar het commentaar erbij lijkt alsnog niet veel goeds te voorspellen.

Laatst gewijzigd
Starlynk

haha "tsjongejonge snap echt niet dat zoveel mensen 1,5m hebben uitgegeven aan Mollema zeg! Die zakt er altijd doorheen in de 3e week.. Was m.i. nog geen 750k waard.. echt een no-brainer met zo'n hoge prijs"

wielerfan80

Toch nog iets over de etappe van morgen. Ik zie op het kaartje dat de laatste 2km rechtdoor zijn, terwijl Scorito het in de voorbeschouwing heeft over 2 scherpe bochten in de laatste honderden meters. Niet dat het iets uitmaakt voor mijn opstelling, maar ik vraag me toch af hoe Scorito hier bij komt. Iemand een idee?

Blaagstra

Mollema was zeker een no brainer voor die prijs. Is al jaren zekere toptien en heeft afgelopen jaar enorm aan (klim)tijdrit (ism schemas team dumoulin) gewerkt. Net als nibali trouwens, maar die had wel juiste prijs obv verleden en potentie denk ik. Beide no brainers als absolute kopmannen met beschrmde status. Begrijp ook niet waarom die ineoskinderen ineens duurder dan mollema moesten zijn. Nog niets bewezen in een grote ronde en dus een veel grotere gok. Die eerdere 750000 voor hart en sivakov en sosa was toch prima? Nu hopen er een heleboel dat deze gasten nog komen maar de enige die in bergen het vol zou kunnen houden is sosa. En wrslk ook alleen maar voor 1 ritje en dan gaat ie zn moeder bellen, want wel erg koud od gavia.

Meneer

https://sportnieuws.nl/wielrennen/grote-zorgen-sneeuwval-op-belangrijke-giro-bergen/

Als dit gaat gebeuren dan gaan de echte klimmers minder punten opleveren.

Hier werd eerder trouwens gevraagd wie Sivakov heeft in zijn Scorito. Wel, ik dus. Ik hoop echt nog dat hij, samen met Hart en Masnada punten gaat binnen harken. Ik zit met een soort gevoel dat Sivakov ons nog wat gaat laten zien..

Mr10B

Lol Blaagstra, mollema's grote rondes vorig jaar waren echt niet goed. Tbf, had hem wel genomen als ik een krapper budget had gehad. Maar hij was in mijn team nu niet nodig, omdat ik Jungels heb die in de heuvel etappes en de TT kan opstellen, en ik had verwacht dat Jungels het beter zou doen dan mollema + als jungels top 5 op de openingsdag had gereden was dat een leuke opvuller voor de vlakke dagen + evt trui bonus aangezien viviani leek uit te rijden. Nu "achteraf" had ik uiteraard liever Mollema gehad en dan die 1.5 miljoen gestoken in het upgraden van Ion Izzagire naar Carapaz oid.

Ook heb ik Mollema op de plek van Ion overwogen, maar had Ion beter in de TT verwacht + die gaat elke bergetappe trui punten van MAL hebben.

Als ik nu mijn team opnieuw zou mogen samenstellen dan is Mollema een "no brainer" maar afgaande op zijn laatste paar grote rondes zeer zeker niet.

Blaagstra

Sivakov lijkt de betere keuze? Want sivakov gaat derde week flamkuchen? Waarop is dat toch gebaseerd? T kereltje is 21 en slaapt nog onder een dekbedje met peter saganprint. Die gaat steaks zo finaal uit zn luiertje scheuren op de mortirolo. Nee, die 2m besteden aan majka, carapaz, mollema of formolo gaat je veel meer opleveren.

M@thijs

'@ mater dan heb je het beter gedaan als mij heb tom er 2 dagen voor tijd eruit geklikt maar vlak ervoor weer in.
heb nu mijn (de plus tom en oomen tegen jou carapaz, jungles & Maijka) ziet er niet goed uit.

nasibal

Persoonlijk denk ik ook niet dat Sivakov persé meer punten gaat halen dan prijsgelijke alternatieven, wat wil zeggen dat hij prima misbaar is. Wel zou het natuurlijk goed kunnen dat hij z'n prijs waard gaat zijn.

Zelf heb ik voor Hart gekozen omdat ik dacht dat hij een soort jungels jr. kon zijn in de eerste 2 weken Had ook prima gekund denk ik, maar is er door pech en omstandigheden helaas niet van gekomen. Als Sivakov straks gewoon prima presteert (leet plekje 6-12) dan kan dat als nog de betere keuze gaan blijken achteraf.

1 2 ... 95 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.