Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 96 ... 120 121
Rawolf

Mollema was bij mij een zekerheidje in mn team omdat ik wel fan ben en omdat Mollema de goedkoopste zekere klassementsman was. Maar Lobato was bij mij ook een zekerheidje en dat heeft heel anders uitgepakt hahaha

Martinho237

'@Nasibal exact dezelfde redenatie hiero

Mr10B

'@ Nasibal, ik had een beetje hetzelfde. Ik had Hart eigenlijk in de jongerentrui verwacht na de openingstijdrit, en dan met een goede punch paar keer top 10 misschien zelfs top 5 in die 2 etappes die nu naar vluchters gingen. Maar het mocht niet zo zijn. Sivakov lijkt me wel de betere klimmer van de 2, dus die gaat normaal gezien vanaf nu meer punten pakken dan Hart.

Over No brainers gesproken. Dat waren voor mij Ulissi, Battaglin en Carthy (en Roglic). En vooral met Carthy ben ik tot op heden erg tevreden voor 500k.

Blaagstra

Hehe Mr10b, ion i. is wel de miskoop tot nu toe inderdaad. Maar let wel: MAL is kopman. En ion is geen schaduwkopman die ook mag gaan. Dus die kerel krijgt knechtorders. En in kazachstan hou je je daar dan aan, want de stokslagen zijn nog niet verboden daar. Onze spanjool gaat dus pas gas geven als het mag van vino. Mijn punt is: ion kiezen verliest het dan altijd van kopman mollema kiezen. Ook met die paar dagen jongerentrui voor MAL gaat ion je geen warm spaans puntenfiestatje bezorgen tov mollema die (nog)zeker 5x toptien gaat binnenharken.

Blaagstra

Hehe random wielerliefhebber. Lobato zie je dan spartelen als een oud juffertje zonder power en je denkt; die 1mln had ik toch voor een andere italiaan moeten aftikken. Ik vond de plus ook een no brainer. En haga van sunweb. Maar goed: de echte verassing gaat zich vermoedelijk nog aandienen straks.

Blaagstra

'@Nasibal: Hart ineens een toptijdrijder jr.? sivakov top 15? Hoe dan? Je hebt vermoedelijk skytrainemos. Dit zijn gehypte rookies, maar kunnen alleen ruiken aan t grote werk. Ze gaan vooral op jacht naar grote rit...winnaars hun handtekeningen.

nasibal

'@Blaagstra

Met het risico te happen: Kijk even de reactie van Mr108. Die verwoord het perfect. Hart had deze giro die renner kunnen zijn die Majka nu is en Jungels normaal is: Een renner die in de bergen mogelijk nog gaat scoren, maar óók voordat deze bergen echt beginnen al flink de team/trui/eigen-puntjes kan opstapelen.

"Junior" geeft daarin vervolgens een prima nuance denk ik ;)

Jori

Haha, Blaagstra staat aan, die heeft duidelijk de juiste maandagspirit gevonden, al sluit ik een heerlijk borreltje ook niet uit ;)

Vooral niet te veel inhoudelijk gaan Nasibal, dat doen we morgen wel weer. Ik denk dat we vooral elke naam van het peloton af moeten gaan, de uitspraken van Blaagstra bundelen en dan kunnen we mooi op de 2e rustdag een stukje proza lezen!

Edit: Insturen naar het olijke eurosport duo sluit ik ook niet uit

Laatst gewijzigd
Blaagstra

'@nasibal, haha hap...zou eventueel wellicht kunnen...heerlijk. Maar vooruit, ik ga deels mee mbt Hart: die is al wat ouder, het blijft wel teamsky en die maken renners doorgaans niet slechter. Maar als spriet sivakov echt serieus 3weken gas kan blijven geven in een eerste grote ronde dan vreet ik mn puffertje op.

Mr10B

Sivakov reed ook al (een beetje) vuelta, en is een supertalent en rijd voor ineos inderdaad. En echt een supertalent. Hij was in de Tour of Alps minstens gelijkwaardig aan Nibali en Majka berg op. Dus het zou mij niet verbazen als hij deze ronde rond plek 10 eindigt. De stap tussen de beloftes en senioren lijkt ook minder groot dan het ooit geweest is. Kijk ook naar Pogacar in Californië (man wat had ik hem graag voor 500k? In mijn team gehad deze giro, jammer genoeg was dat een foutje van scorito)

Mr10B

Ion Izzagire lijkt inderdaad een behoorlijke mispeer, maar had van hem 3 keer top 10 in de tijdritten verwacht, en dan de top 10 in rijden zoals Bilbao vorig jaar door meerdere keren mee in de vlucht te gaan. + teampunten. MAL is dan wel de kopman bij Astana, maar dat was hij vorig jaar in de Giro ook en toen reed Bilbao een sloot punten bij elkaar, en gezien Ion dit jaar beter in vorm leek dan Bilbao, leek hij op dat moment de goede keuze voor die rol. Maarja zoals al eerder gezegd had ik met de kennis van nu hem wel ingewisseld ja.

Ik heb trouwens Esteban Chaves nog in mijn team zitten. Draait in de luwte soepeltjes mee, dus ik ben erg benieuwd wat hij kan als we echt gaan klimmen.
(heb hem genomen ook weer voor teampunten omdat Simon Yates me de beste klimmer leek, en hij in die ritten waar Yates de favoriet was heel goed op te stellen is, en ik miste nog een echte klimmer want ik heb Carapaz (tegenvallend begin vh seizoen) en Landa (veel twijfels over) niet. Ben voornamelijk gegaan voor tijdrijdende klimmers liefst met nog een beetje punch ipv lichtgewichten gezien het parcours.

Nog een no brainer voor mij trouwens was Formolo, hoorde vorig jaar al bij de beste klimmers 6 a 7 klimmers, en had een beter klassement kunnen rijden zonder die etappe naar de etna. En lijkt dit jaar weer een stap gezet te hebben. Denk dat hij een beter klassement dan Majka gaat rijden.

Mr10B

Ja Yates moet of de beste berg op zijn of er finaal doorheen zakken. Als Yates de 6de of 8ste klimmer ofzo is, dan is Chaves ook meteen een stuk minder waard.

TheStrikers

Mijn 9 renners voor vandaag

P. Roglic. Vanwege de truipunten
Klassementsrenner

E. Battaglin. Gebrek aan keus Battaglin opgesteld hopen op het beste
Aanvaller

T. De Gendt. Hopen op teampunten Ewan.
Aanvaller

E. Viviani (C) 2x 2e geworden zal gebrand zijn om te winnen.
Sprinter

P. Ackermann 2x 1e nu al geslaagde giro voor hem.
Sprinter

G. Nizzolo. Top 10 Plek moet kunnen
Sprinter

M. Belletti. Zal nooit winne maar 1x 5e dus hopen op weer top 10 plek
Sprinter

S. Consonni. Nu Gaviria Abandon is mag hij voor ze kansen gaan hopen op 1e top 10 plek.
Sprinter

J. Lobato. Is meer van heuvel op Sprinten maar stel hem gwn op hopen op het beste.
Sprinter

Kijken hoe het uitpakt vandaag.

hartstikkebedankt

Er waren voor mij een stuk of wat die ik er meteen heb ingeklikt (om even van de term no-brainer af te blijven) en er nooit meer uit zijn gegaan:

- Roglic: leek me sowieso nodig gezien de tijdrit en hoogvorm
- Yates: eindigt altijd hoog in allerlei etappes
- Démare: omdat ik verwachtte dat hij uit zou rijden i.t.t. Ewan en Gaviria die voor mij afvielen en ook in de lastiger etappes kon meesprinten
- Formolo: vond ik eigenlijk 2,5 miljoen waard, leek goed in vorm en heeft een goede punch + top-10
- Mollema: gaf aan weer eens voor een AK te gaan, als rittenkaper had ik hem niet genomen voor 1,5 maar als opvulling voor top-10 AK met een goede tijdrit en aardig rap aankomen was het een goede optie
- Cimolai: sprintkopman bij zijn ploeg en recent goede resultaten, bovendien was de keuze bij de sprinters niet heel groot
- Battaglin: zijn verleden in de Giro is meer waard dan 750K en je weet in een normale situatie in welke etappes je hem moet opstellen
- Ulissi: zijn verleden in de Giro is meer waard dan 750K en je weet in een normale situatie in welke etappes je hem moet opstellen en potentiële teampunten Gaviria
- Moschetti: het sprintgokje voor 500K met vorig jaar al leuke resultaten

kevinraar

Mij team voor vandaag
Roglic
Ulissi
Battaglin
Masnada
Ackerman
Viviani
Ewan
Beletti
Moschetti

Jasperdewaal11

Team voor vandaag:

Roglic : opvuller
Battaglin: Doet soms wel mee, soms niet
Cimolai: Top 8 ??
Ackerman: zit er lekker in
Viviani (c) : moet toch echt is een etappe gaan pakken
Ewan: zit er lekker in
Gavazzi: Hopen dat Beletti pech heeft in de laatste 10K
Moschetti: Als ie goed geplaatst zit gaat hij punten pakken
Simion: in een vlakke rit moet ie toch top 20 kunnen rijden

Rawolf

Mijn sprintploeg is te klein nu Lobato en Battaglin vaak niet meesprinten, word bij mij flink opvullen met Roglic, Majka, Conti en Ulissi

Jun Allrich

Je hoopt toch altijd dat ze het niet doen maar bij deze lijkt het wel definitief:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190521_04414419

Viviani en Ewan stappen af na de rit van morgen...

Jori

Er wordt nergens een bron gegeven, puur de aanname die iedereen al had gedaan.

Maar was al eerder aannemelijk dat Ewan zou afstappen, die wil zo graag de tour doen.
Viviani had volgens mij al eruit gewild nadat hij werd teruggezet. Zonde, want Viviani zou wel hebben uitgereden zonder straf. Jungels is zo ook direct veel minder waard

@mr10B: Ik help het je hopen, Chaves is zo'n geweldig leuke renner. Maar Epstein-Bar virus is wel echt een killer, Cavendish is ook nog steeds slechts een schim. Ik durfde hem niet aan,

Laatst gewijzigd
Gerardv

Weet je zeker dat Viviani had uitgereden als hij er nu beter voor stond in het puntenklassement? Hij wilde zelf graag uitrijden, maar uiteindelijk bepaalt de ploeg nog altijd.

Jori

Zeker weet je het natuurlijk niet, maar uit alles bleek dat DQS een handreiking deed en het Viviani gunde om de Giro te voltooien in Verona. Viviani was ook echt verbolgen over het feit dat hij de puntenstraf kreeg en de paarse trui niet meer haalbaar was, wat niks uitmaakt als je toch enkel voor de vorm en wat ritzeges komt.

Poeksel

Ik heb als sprinters Viviani, Ackermann, Demare, Cimolai en Mosschetti. Ik wilde alleen renners die van plan waren uit te rijden en die goed zijn. Over Viviani twijfelde ik (want Ackermann leek me net zo goed als kopman op te stellen) maar toen duidelijk werd dat hij uit wilde rijden niet meer, want DQS is altijd goed voor wat etappeoverwinningen in grote rondes, en hij was favoriet voor de paarse trui.

Dus ja, die deklassering is wel balen, want op zich had ik goed gekozen met de sprinters. En ik heb Jungels ook nog :(

Maar goed, met mij balen veel anderen.

Ik sta overigens op 95.3%, een beetje door pech, maar vooral ook door foute keuzes bij de dagopstellingen (de keuzes bij mijn teamselectie ben ik nog steeds tevreden over, ook al heeft het niet altijd uitgepakt zoals gehoopt).

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Jori, daarentegen bemoeide Viviani zich voor zijn DQ al niet met tussensprints.

Vermoedelijk was het plan dus op voorhand al dat hij enkel zou uitrijden wanneer het winnen van het puntenklassement realistisch zou zijn.

Jori

'@pietje: Viviani gaf aan dat hij etappewinst belangrijk vond om direct het goede gevoel te krijgen. En met Gaviria en Ewan die toch zouden afstappen, zou etappewinst en dan nog Gaviria en Ewan die een leeuwendeel van de punten daarachter weghalen voor de echte concurrenten meer dan voldoende zijn om een groot gat te slaan naar de concurrentie.
Ik maakte me zelf in ieder geval totaal niet druk om dat Viviani de tussensprints liet liggen, was er zelf eigenlijk wel blij mee.

Daarnaast is het niet helemaal waar, Viviani heeft de hele makkelijke punten wel opgehaald, maar heeft er niet voor gesprint of een lead-out treintje voor opgezet zoals Demare en later ook Ackermann

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Welke etappe heeft Viviani punten gepakt bij de tussensprint?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 96 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.