Even terugkomend op het budget en de selectie. Jaren terug kon je gewoon kiezen hoeveel renners je meenam. Volgens mij minimaal 16 en maximaal 20. Dat zorgde wel voor meer verschil in de teams. Ik zou dat nu ook graag terug zien. De een kiest dan voor 16 renners (waarbij je bijvoorbeeld ook nog 500K renners kan kiezen en de rest duurder kan maken) andere kiezen dan voor 20 renners om zo hun kansen te spreiden. Dat vond ik wel leuk zelf!
Verder denk ik dat de budgets altijd wat aan de hoge kant zijn; als je gewoon 5miljoen minder hebt kan je gewoonweg geen roglic, Yates, TD, Nibali, MAL etc. allemaal pakken. Maarja ik vind het niet zo erg, iedereen faalt ook wel eens met een opstelling maken of de kopman kiezen.
Ik vond 16 renners eigenlijk helemaal niks.
Een groot deel van de mensen vult hun poule dusdanig dat zij altijd behoorlijk hoog eindigen. En zodoende een goede kans maken om hun vriendenpoule te winnen, of hoog in de Wieler-Index te komen, of hoog in de Scorito-Index, etc. Die mensen pakken vrijwel altijd 19 of 20 renners en zullen daarmee zelden écht hoog eindigen bij een individueel spel.
Bij die individuele spellen eindigden daarom altijd de waaghalzen (met 16 dure renners) hoog die toevallig geluk hadden dat ze weinig tegenslag hadden. Die lui eindigden bijvoorbeeld de Giro en Tour op 50% om dan bijvoorbeeld in de Vuelta bovenaan te eindigen. Of omgekeerd natuurlijk. En zodoende stonden er wel erg vaak waaghalzen bovenaan bij de individuele spellen.
Zo naar dat de mensen die eigenlijk de foute keuze maken met Viviani als captain toch beloond worden. Iig als je Ackermann hebt had je hem moeten opstellen, was tot nu toe in alle sprints gelijkwaardig en misschien wel beter en van hem weet je zeker dat hij doorsprint voor plek 3/4/5. Viviani sprint alleen nog maar om te winnen en is dus eigenlijk een matige captain keuze.
That having said. Morgen wel een probleem. Demare is normaal gezien te traag voor top-3 maar wel een zekerheidje voor top-6 (en zal altijd ook doorsprinten voor de de ereplaatsen). Viviani sprint zoals gezegd alleen maar door bij kans op winst. En Ackermann is toch wel wat gehavend, hoe goed is zijn sprint dan na 200+ kilometer.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.