Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 108 ... 175 176
jlmr1990

Hmm. Ik heb een sterker bergteam, maar gister en vandaag leg ik het flink af. Hopelijk morgen wat meer punten.

Kunnen Ewan en Viviani een beetje mee morgen als het een sprint zou worden? Of eerder inzetten op een Flip en Schachmann?

Mardai

Hoe werkt de puntentelling scorito met team tijdrit? Ik doe het zelf in excelbestand maar geen idee?

kevinraar

Ik ben gestegen van 84.6 naar 96.3 had meer punten kunnen krijgen als ik van avermaet had opgesteld inplaats van sagan

Gladiool

Tsja, you win some you lose some. Aan de andere kant heeft Groenewegen al bijna 100 punten gepakt, terwijl hij geen reet heeft gedaan. Zo kun je het ook zien.

Zelf wel redelijk gescoord. Kruijssie, 3x INEOS (c) en 4x DSQ. Yates die niet scoort is dan kleingeld in vergelijking wat ik anders kon kiezen. Echt niet gerekend op zo'n overmacht van Jumbo.

Pietje Precies

'@Random, ik had het wat slordig geformuleerd. Ik bedoelde juist dat ik van Aert als enige misser in mijn selectie beschouwde (terwijl ik ook geen Thomas heb). Maar hem erin krijgen leek continu een minder totaalplaatje op te leveren.

Enkel de optie die ik net postte (Yates eruit kegelen) vond/vind ik decent. Maar de 'upgrade' van Pasqualon naar Laporte/Nizzolo stond me niet echt aan. En de etappes waarin Groenewegen kansloos is en van Aert wel kans maakt, zie ik veelvuldig naar de kopgroep gaan. En daar mag van Aert denk ik niet in gaan zitten.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@ Random Amen maat precies hetzelfde hier! Dat MS viel lelijk tegen !

Jeffrey81

Je weet dat we pas twee dagen onderweg zijn? Dat Van Aert per vandaag veel punten heeft opgeleverd is toch totaal geen verrassing? Parijs is nog ver....

Anatra del Gabinedto

Vandaag toch wel een lekkere etappe. Had de top drie goed voorspeld, al dacht ik dat Ineos zou gaan winnen. 4x TJV, 2x Ineos en 3x DQS dus.
Ook in het klassement goed gestegen, had gisteren 99.8%, nu goed gestegen naar 100%. Ook in de verschillende pouletjes gaat het lekker. Sta nu eerste in m'n vrienden poule, en ook in die van wielerflits forum, wielerflits algemeen, de rode lantaarn en 5e algemeen van Scorito.
Morgen consolideren. 4x Jumbo opstellen, 3x Bora (etappe en groen) aangevuld met Matthews en Ewan.

Gerardv

Alleen van Aert gaat ook nog genoeg punten binnenhalen. Sowieso de truipunten de komende dagen, mogelijk voor eigen kans rijden in de heuveletappes (morgen bijvoorbeeld) en de ITT is er nog. En dan ook nog kans op teampunten voor een ritzege. Je kan nu al wel concluderen: van Aert is het waard.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik kijk juist alvast verder @Jeffrey.

Daarnaast is het geen verrassing, maar wel ver boven het realistische scenario. Er was gisteren een 35% kans op 24 teamgenootpunten. En vandaag had ie ook prima een puntenaantal kunnen pakken zoals Ineos en QS renners doen.

Al met al dus al wel 45 punten boven verwachting en daar gaan er waarschijnlijk de komende dagen nog verdomd veel bij komen.

Plus het zijn voorspelbare punten qua hem op het juiste moment opstellen. De mensen die van Aert in hun algemene selectie hebben, hebben hem zeer waarschijnlijk ook in deze etappes opgesteld (in de hoop dat het zo uit zou pakken als dat het nu doet).

Waar alternatieven hun punten elders gaan pakken. Mogelijk op dagen dat je ze niet had verwacht. Maakt van Aert nu al onmisbaar.

Laatst gewijzigd
Platje

'@anatra diegene die 5e algemeen staat had gisteren geen 333 punten, zie je post gisteren.. Hoe lang doe je al mee met scorito? Omdat je nu ineens gaat posten op dit forum.. wil je horen dat je het erg goed doet? 😁

Henk

Gaat Ewan morgen die heuvels overleven? Zijn wel steil hoor.

Jeffrey81

Ik vind het echt een beetje gezeur achteraf. Groenewegen en LJV waren gewoon favorieten voor gisteren en vandaag. En nu is het ineens "ver boven het realistische scenario" dat Van Aert op beide dagen goed gescoord heeft en de komende dagen zou kunnen blijven scoren? Hele vreemde redenering.

Ik heb m overigens niet. En geen spijt van. Ik heb namelijk vertrouwen in mijn alternatieven. Jij blijkbaar nu al niet meer?

Pietje Precies

Je kan ook favoriet zijn voor het winnen van een etappe met een quotering van 10. Is het dan wel boven verwachting als je vervolgens die etappe wint?

Het is simpelweg kansberekening. Vervolgens kom je tot een verwacht aantal punten (hoef je niet eens uit te rekenen, gezond verstand is voldoende). En uiteindelijk haalt Jantje meer punten dan verwacht en Klaasje minder. Soms door eigen vorm, soms door een valpartij, soms door mazzel, etc, etc. Heel vreemd juist dat je daar niet over zou mogen spreken.

Het punt is niet dat ik geen vertrouwen heb in mijn renners (ook al is het vertrouwen in bijvoorbeeld Yates niet al te groot), maar Wout is nu al onmisbaar. Whether you like it or not. En ik had hem verdomd graag gehad, maar das wederom een open deur.

Laatst gewijzigd
Anatra del Gabinedto

'@Platje: Ik zie dat ik tegen je heb gelogen. Gisteren kennelijk nog wat jongerenpuntjes, dus 335 totaal uiteindelijk. Vandaag door de jongerenpuntjes weer in de luren gelegd. Geen 5e, maar 6e plek algemeen.
Met dit account nog weinig op het forum gepost, maar met m'n vorige was ik (bijvoorbeeld ten tijde van giro en tour vorig jaar) relatief actief.
Sinds ik in de whatsapp groep van Eendt en z'n vriendjes zit lees ik hier echter steeds minder, al denk ik dat het meeste nog wel gevolgd heb. :)

Jori

Nja, moet natuurlijk 1 kritische noot worden geplaatst:
Groenewegen was favoriet gister, maar de odds gaven aan dat de kans groter was dat groenewegen niet zou winnen dan wel. Dat TJV wel wint is dus gewoon al een fijne meevaller, hoewel je ook wel kan zeggen dat het nog in redelijk lijn ligt (er moet immers iemand winnen).

Vandaag was TJV 1 van de favorieten, maar opnieuw was de kans dus groter dat iemand anders het resultaat zou boeken. Dat Van Aert vervolgens nog op de beste plekken staat (2e in ak, die krijg dus 8 van zichzelf, 6 punten voor wit en 14 voor de teampunten), tikt natuurlijk extra aan.

Verder moet ik ook zelf hand in eigen boezem steken, ik ben met slechts 1 TJV'er gestart omdat ik altijd het gevoel had dat de kansen van Van Aert werden overdreven en toch altijd het gevoel had dat ik Kruijswijk nog wel in mijn team zou puzzelen, naast groenewegen dus. Met 8 sprinters en Kruijswijk als opvuller was Van Aert ook eigenlijk een overdreven optie, al was dat mijn gekozen tactiek en op de tactiek zelf kan je ook meer dan kritisch zijn. Mijn afwegingen en vooral mijn fout om niet Matthews en Moscon tegen Kruijswijk en Stuyven te ruilen, gaat zich met deze machtsontplooiing van TJV nog flink tegenwerken.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als Quickstep etappe 1 en 2 had gewonnen had ik ook niet vreemd opgekeken, tuurlijk van tevoren kon dit maar het kon voor meer rijders.

Wat is morgen een veilige kopman? Zit te denken aan Alaphillipe want als het heel hard gaat kan Sagan er weleens afgekletst worden

En zal ik Groenewegen morgen opstellen voor de veilige teampunten of Kristoff met kans op meesprinten?

Laatst gewijzigd
kevinraar

Heb nu 10 renners die ik morgen wil opstellen wie eruit doen
Van aert
Kruiswijk
Groenewegen
Sagan
Laporte
Ewan
Matthews
Kristoff
Van avermaet
Alaphlippe

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Wie denk je zelf, Kevin?

Jasperdewaal11

Haha die kevin :p je maakt een grapje.......toch ?

Gladiool

Ach, achteraf lullen over bv Van Aert is makkelijk. Had het nog wel eens willen zien als Groenewegen mee had gesprint. Meeste 'vlakke' sprinters waren toch hard aan het bluffen dat de finish hen zo goed paste. Het was toch aan de jongens die ook heel goed een heuvel over kunnen.

Heb hem zelf ook niet mee, omdat ik er niet van uit ging dat Groenewegen zou winnen én ze ook nog eens de ploegentijdrit gingen winnen. Dat leek me voor Sagan of Ewan, en aan INEOS of DCQ. Steeds de nummers 2 en 3. En dan werd het moeilijk voor Van Aert om te overscoren.

Da's het vervelende én het mooie van deze Tour. Het is totaal onvoorspelbaar, omdat er veel jongens op hetzelfde niveau zitten en er veel vraagtekens waren. Vooraf een bak zelfvertrouwen tonen (Ik heb miljoenen budget over!) of na twee etappes je gelijk halen vind ik dan ook een beetje ongepast. Kennis is essentieel, maar geluk is elk jaar - en zeker dit jaar - onontbeerlijk.

Jeffrey81

Laat ik zeggen dat ik alle argumentatie met kansberekening, quoteringen en expected points gewoon echt BS vind. Het is gewoon allemaal gokken, en achteraf mooi praten. Of niet natuurlijk, als het tegenvalt... 😉

danusz1986

Captain is de vraag voor morgen.

WvA, Alaphillipe of Sagan.

pirazzi

Groenewegen!

foqu1ta

Kevin, ik zou Kruijswijk Laporte en Kristoff alle 3 niet doen

1 2 ... 108 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.