Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 11 ... 175 176
jelle013

Wat is het weer genieten, een nieuw team maken voor een nieuwe ronde!
Na een spannende, en iets teleurstellende Giro gaan we weer met volle positieve moed naar de Tour. De selecties zijn nog niet rond, de keuzes nog niet gemaakt maar oh wat zie ik weer uit naar de twijfel tussen verschillende renners.

Ik ben zelf echt nog aan het kijken naar de hoeveelheid AK, sprint, klimmers etc. Dat wordt toch een lastige dit jaar, ik vind de sprinters moeilijker dan de AK mannen dit jaar. (twijfel zelfs hoeveel sprintetappes het worden). Iemand daar al goed naar gekeken? Aanvallers ben ik eigenlijk mee gestopt in de Tour, als het een beetje een vlakkere heuveletappe is merk je toch vaak dat de sprintploegen het kort houden zodat hun mannen ook voor een overwinning kunnen strijden.

Een van de moeilijkere vragen deze ronde; wat doen we met Peter de Grote? Ondanks zijn mindere jaar (minder voor Sagan) heeft hij toch alweer een aantal mooie resultaten neergezet (veel top 5 plekken). Wellicht wint hij minder, maar punten pakken zal hij altijd doen. Of dat de 5 miljoen waard is? Dat weet gelukkig niemand vooraf!

Mee eens dat er veel pareltjes in de categorie 1m - 2,5m zitten, maar wat kunnen we van deze mannen verwachten?

Iedereen weer dolle pret gegund met het vullen van jullie selecties! Laten we hopen op een open koers, waarin Ineos niet teveel gaat controleren (persoonlijk vind ik dat wel wat spannender namelijk). Laten we elkaar helpen, zodat de winnaar van het algemeen klassement tussen de leden van de discussie gaat!!

Cerebral36

Wat ik ook puzzel de conclusie blijft bij mij hetzelfde. Wil ik een evenwichtig team hebben met ook leuke sprinters dan kan Thomas gewoon niet mee. Van Aert blijft ook zo'n pijnpunt. Zit serieus te overwegen om TJ mee te nemen voor 500k minder. Ook redelijke TTT, goede ITT, kan klimmen en EF is gewoon leuk team :)

Sjonge Jonge

Jelle, zoals ik het heb beoordeeld op basis van parcours 6 etappes waarbij er gesprint kan / gaat worden door alle sprinters en dan nog zo'n 4 a 5 etappes voor de sterke sprinters (Ewan, Trentin, Sagan, Matthews, Kristoff) / snelle heuvelrenners (Alaphilippe, v Avermaet, Gilbert, Schachmann, Van Aert?).

Aanvallers is bij mij in het verleden in de Tour ook nog meestal geen succes gebleken.....

Jasperdewaal11

Ak debacle:

TD: kniepijntjes, mij te onzeker of hij moet die hoogtestage zonder pijn of reactie doorkomen (neemt niet weg dat ik hoop dat hij het red)

GT: Was te dik in de winter en leed wat onder de extra aandacht van zijn winst vorig jaar. Zal de kopman zijn maar kan hij het waarmaken voor die prijs ?

Bardet/ Pinot: Franse hoop maar beide vrij zwak voor de beide tijdritten. Houden beide wel van aanvallen dus neem 1 van de 2 denk ik.

Kruijswijk: top 5 kandidaat, werkt naar 1 doel toe en vind hem gefocussed. Heeft een goede ploeg en de vergelijkbare tijdrit in de dauphine met verve afgewerkt. De 3e week is altijd zijn kracht.

Fuglsang: weergaloos seizoen en lijkt in vorm. Heeft mij echter wel altijd teleurgesteld in de grote rondes --> zit op de wip.

Yates: lijkt stappen te hebben gemaakt in de tijdrit en heeft een goede ploeg. Zie hem toch wel als outsider, wil altijd sprinten voor de ereplaatsen.

Quintana / Uran / Landa / Mas: rijtje met gevaarlijke renners maar heb geen idee of de vorm en of taakverdeling in de ploeg duidelijk zijn. Nog even afwachten....

Buchmann: Top 10 lijkt mij wel mogelijk maar pakt hij genoeg punten in etappes ??

Bernal: pakt het jongeren klassement en zal laatste wagon voor GT zijn en mag zelf mocht deze er doorheen zakken, gaat mee.

Heerlijke tijden :-)

Wienk33

Ik probeer er ook telkens aan te denken niet te veel aanvallers mee te nemen. Zitten alleen zo veel interessante namen tussen. Wat verwachten we bijvoorbeeld van Bahrain Merida? Waar waarschijnlijk niet al te veel geknecht hoeft te worden voor Nibali, met renners als Teuns, Mohoric, Dennis en Caruso ..

MichielH

Dennis vind ik ook een lastige, zou hij stiekem toch voor een AK gaan? Ook weer afhankelijk of Nibali stiekem voor een AK gaat.

CasS

Ik heb in de Tour vorig jaar en de afgelopen Giro de fout gemaakt om niemand van Bora mee te nemen, terwijl die in die rondes garant stonden voor heel wat teampunten. Die fout wil ik dus niet meer maken, maar er zijn er teveel nu die ik mee wil nemen.
Sagan gaat er natuurlijk staan, die zal zijn geld gegarandeerd waard zijn. Buchmann lijkt in goede vorm te zijn, zie de Dauphiné maar. Konrad was in de Giro vorig jaar toch een van mijn pareltjes en daar heb ik toch altijd wel vertrouwen in. Schachmann kun je niet omheen vind ik, die zal goud waard zijn. En dan heb je ook nog Mühlberger, waarvan ik denk dat die zomaar een etappe kan winnen.

Cerebral36

'@Cass Ik heb nu zelfs 4 x Bora :)

RemcovanderMaas

Ik zit nu ook op 4 x Bora, heb wel vertrouwen in die mannen

Kpenty

'@steefje9 ook gaat hij niet slle heuveletappes kunnen scoren. Die in een sprint eindigen zou die misschien volr eigen kans kunnen gaan, maar zie hem van Ineos niet mogen meegaan met een vlucht waar dan bijvoorbeeld Van Avermaet, Sagan en Alaphillippe bij zitten.

Ab Normaal

Wat zal Schachmann mogen dan?
Sprints, ook heuvelop, zijn voor Sagan of zal hij daarnaast mogen sprinten voor eigen succes?

Stuff

Gaat Schachmann überhaupt wel naar de tour? Rijdt geen enkele voorbereidingskoers, laatste wedstrijd was Californië.

hartstikkebedankt

In principe heeft Sagan geen knecht of aantrekker nodig dus in theorie zou Schachmann voor eigen kans kunnen gaan op dat soort aankomsten

Aadjenr11

Na een zeer teleurstellende Giro hoop ik deze tour beter te scoren!

Leuk om alle berichten weer door te nemen en te zien wie waar tegen aan loopt. Zelf vorig jaar met van Avermaet een hoop punten gepakt i.v.m. de gele trui. Dit jaar daarom de vraag wie pakt etappe 3 en heeft een goede ttt gereden. Flipje, Kwiatkowski, Van Aert, Trentin of misschien Matthews wel? Wil zelf niet te veel aanvallers meenemen dus wordt weer lekker puzzelen.

Iedereen veel succes met vogelen!

Brillenpoetser

Heren ga eens werken!!! Dan kan ik ook ff van mn vrije dag genieten ipv iedere keer hier op t forum nieuw posts lezen.

Dit loopt spaak

'@IL PirAadta inderdaad leuk te lezen hoe anderen denken en waar ze tegenaan lopen!

Ik heb hier voor het eerst gekeken voor aanvang van de Giro en mede dankzij de handige tips die ik hier las had ik voor het eerst een geweldige score op Scorito haha! (Beter dan 96,5%)
Leuk en handig dus.

Weet iemand trouwens of Louis Meintjes meegaat?

Rawolf

'@Stuff, Schachmann zal wel Slovenië rijden.

Louis Meintjes lijkt me niet echt relevant voor Scorito, zomaar een tip :p

Dit loopt spaak

'@Random Nee, waarom niet? Ik ben gek op tips haha dus dank je.

Frans van der Molen

Volgens mij was het @poeksel die opmerkte dat Thomas niet gelijk te stellen is aan bijvoorbeeld Kruijswijk + Pinot. Geheel terechte opmerking. Ik heb daarom een alternatief team rond Thomas gebouwd. Puntje bij paaltje kom ik dan tot de keuze tussen:

Thomas + King of Quintana + Matthews

Thomas is natuurlijk een steengoede renner. Vorig jaar by far de beste klimmer. Hij heeft alleen geen optimale winter gehad (te dik) en bovendien twijfel ik of hij de koers 'dragen' kan. Vorig jaar kan hij lekker in de schaduw van Froome zijn ding doen. King is in mijn ogen de meest interessante 500k man.

Quintana heeft mij tijdens de Dauphiné niet echt overtuigd. Parcours is wel een kolfje naar zijn hand en hij is in mijn ogen top 5 en zelfs podiumkandidaat. Matthews bewijst dat hij in goede doen is tijdens de RvZ. Bovendien zou Sunweb door de kniemalaise van TD en opnieuw een val van Kelderman wel eens vol voor Matthews kunnen gaan...

Rawolf

Je kan ook zeggen Thomas + Lutsenko/Wellens vs Quintana + Matthews, dan word het weer een heel ander verhaal. De 500k categorie is weinig soeps.

Het een sluit het ander ook niet uit, je kan Thomas én Matthews meenemen. Dan moet je wel ergens anders budget vandaan hebben natuurlijk

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Frans van der Molen
Alleen wat wil Matthews? Vorig jaar gaf hij aan niet mee te sprinten in de vlakke sprints.
Als hij dat dit jaar ook niet van plan is, zijn er wel betere alternatieven.

Overigens heb ik Zwitserland niet gezien, alleen de uitslag, en daar zat ie niet bij de eersten.
Was hij in koers wel goed dan?

hartstikkebedankt

'@Dit loopt spaak. Bekijk de etappe-uitslagen van Meintjes in historische Tours (zelfs de goede) en kijk waar je bij Scorito punten voor krijgt.

Stuff

'@Ab Normaal

Matthews was 3e in de ITT en 6e in de etappe gisteren. Prima toch?

Poeksel

Op deze keuze heb ik ook al wat aan te merken Frans :P

Quintana en Thomas zal je over het algemeen in dezelfde etappes opstellen, maar dat lijkt me niet voor Matthews en King te gelden. Het is wel weer zo dat je in sprintetappes Thomas in plaats van Matthews zou kunnen opstellen voor klassements- en teampunten, afhankelijk van hoe de koers zich ontwikkelt.

Ab Normaal

'@Stuff
In de sprint nog na Asgreen en Avermaet met nauwelijks sprinters aan het vertrek.
Vind jij dat prima?
De ITT was zeker goed, maar is wel een andere discipline.
Als ik ‘m meeneem is het voor de sprints. Tuurlijk zegt het wel iets, maar ik vind de etappe van vandaag toch belangrijker als graadmeter.

1 2 ... 11 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.