Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 110 ... 175 176
Gerardv

Ik heb mijn twijfels bij Kristoff. Etappe 1 was voor hem wel een ideale aankomst en eindigt buiten de top 10. Nu is het nog zwaarder van te voren en de finish is ook steiler.

Rawolf

Kristoff was natuurlijk wel slecht gepositioneerd in etappe 1, Philipsen werd in de hekken gereden... Dat hielp ook niet echt

Gerardv

Dat heb ik dan niet meegekregen, maar positioneren hoort ook bij sprinten. Maar ik denk dat het te zwaar voor hem is, is de aanloop niet te zwaar, dan wel de finish.

tvm

Ik zal jullie vast helpen met de top 10 van morgen (in willekeurige volgorde)

Sagan
Teunissen
Van Aert
Van Avermaet
Colbrelli
Trentin
Matthews
Ewan
Alaphilippe
JOKER: EB Hagen, Naesen, Stuyven, oid.

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Ook wel lastig met Kristoff. Vorig jaar etappe 5 was hij onderweg al kwijt, maar denk dat deze etappe iets makkelijker is en een sprintje van 8% kan die wel lijkt me. Maar als de koers hard gemaakt word ligt hij er wel rap af denk ik. Dus misschien toch maar voor de 11 puntjes gaan.

Pietje Precies

'@Jeffrey, ach die 35% moet je niet te letterlijk nemen. Maak er van mijn part tussen de 30% en 40% van als je dat liever hebt. Het gaat hier om de denkwijze/methodiek, niet om de exacte cijfers.

En ja wel degelijk op basis van de betting market. Je hebt bijvoorbeeld ook betfair exchange, daar speel je niet tegen een bookmaker, maar tegen andere spelers. Waarbij iedereen continu kan switchen tussen de rol van aanbieder of aanvrager.

Daar liggen de quoteringen dan ook een stuk hoger (maar betaal je wel een belasting over je winst) dan bij een bookmaker.

Jeromb

Ik vind het lastig om mn team neer te zetten voor deze etappe. Is dit voor de sprinters die een heuvel aankunnen (zoals sagan, kristoff) of eventueel voor de klimmers die kunnen sprinten (zoals bv Yates). Ik heb nu:

Sagan (c)
Alaphillipe
Stuyven
Ewan
Kristoff
Martin
Fuglsang
Yates
Kruijswijk

Waarvan kruijswijk voor de potentiële teampunten. Heb eventueel nog Teuns op de bank maar ik twijfel of hij het waard gaat zijn. Zouden jullie Teuns voor iemand anders erin doen?

Rawolf

Teuns ipv klassementsman. Ik zit ook nog te twijfelen om Mas erin te zetten maar Fuglsang, Yates en Pinot laat ik sowieso op de bank

Laatst gewijzigd
Mardy BumBum

Denken jullie dat Rohan Dennis morgen iets gaat proberen? Hij zei voor etappezeges te gaan. Hij heeft op Scorito twee sterren bij heuvels en punchen...

danusz1986

Moet je Groenewegen meenemen voor standpunten of is dat een domme vraag?

danusz1986

*teampunten.. maar dat geldt alleen als je 1e wordt toch? Of heb ik het verkeerd?

Zadelpen

Ik verwacht morgen een vluchter, of mannen als valverde, martin, flip, barguil, kwiat misschien. Sagan en Matthews wellicht nog in de buurt. En wat ak mannen.

Verder zie ik niet 1 heuvelsprinter top 10 fietsen daar. Tenzij er een grote vlucht is.

kevinraar

Twijfel tussen kristoff en dan Martin we zouden jullie doen ?

daannnnn

Wat verwachten jullie van pasqualon? Deed vorig jaar ook aardig mee in quimper.
En fuglsang zie ik weinig voorbij komen, heeft zich toch aardig bewezen in de klassiekers.

Moterss

'@kevin Lekker gaan slapen en morgen de vraag voor de derde keer stellen, misschien dat je dan een beslissing kunt nemen.

danusz1986

Twijfel alleen nog tussen Trentin en Barguil. Is deze etappe niet te zwaar voor Trentin.

Treenert

Valverde, punt!

Phoenix0000

EQS gaat lekker laatste 25km aan de boom schudden om al die zogenaamde heuvelsprinters de verzuring in te rijden. Want wat moeten ze anders met Flip. Movistar zal ook wel handje toesteken trouwens voor Valverde.

Er zijn ook nog eens 18 bonusseconden te verdelen in laatste stuk,dus Flip heeft niet zo gek veel nodig om richting geel te gaan. Het is toch ongeveer 4x de Cauberg in 25km en dan nog een finish heuvelop 600m aan 8% ofzo.

Succes Ewan, Stuiven, Kristoff etc...

Laatst gewijzigd
Kpenty

2 dagen later dan gepland maar ik zal mijn team er ook eens opgooien. Bij de verdeling wou ik vooraf graag een sterke sprintteam en ook wou ik graag een sterke ttt team. Ik wil het liefst minimaal 7 sprinters omdat dit toch de meest zekere punten zijn en er (vooraf gedacht) sowieso 7 kansen waren voor hun. Ook kunnen een aantal sprinters bij andere soort ritten scoren zoals de ttt of de heuvels en hierdoor moest ik voor mijn gevoel een flink deel van mijn budget in de sprinters stoppen. Dit zijn ze geworden.
- Groenewegen } sterkste sprinter en Nederlands.
- Sagan } spreekt voor zich neem ik aan? Genoeg ritten voor hem.
- Viviani } Heb in de sprints meer vertrouwen in Viviani dan Ewan. Dit is meer ook een gevoelsmatig dingetje. Ben geen fan van Ewan.
- Matthews } Wou de gok gewoon wagen dat hij alle ritten ging sprinten en dat hij voor het groen wou gaan. Kan goed klimmen dus zie hem ook in overgangsritten scoren en in het middengebergte.
- Kristoff } 2 miljoen voor iemand die altijd mee wilt sprinten. Spreekt voor zich.
- Greipel } dit is puur een gokje om anders te zijn en omdat ik fan ben.
- Pasqualon } behoeft geen uitleg.

Het parcour vraagt ook om meer dan 2 aanvallers te kiezen. Het liefst kies ik dan iemand met een sprint waarvan ik weet dat die in een groep hoog kan eindigen. Een De Gendt is een leuke aanvaller maar dat is veel moeilijker te voorspellen. Alaphilippe is uiteindelijk toch uit mijn team gegaan voor Valverde. Ik wou in de bergen toch wat sterker zijn en Alaphilippe wordt door veel mensen gekozen. Valverde lijkt in vorm te geraken en Movistar laat hun renners ook gewoon in de aanval gaan. Ik durf hierdoor de gok wel aan. Ook omdat ik vind dat ik Matthews, Sagan of eventueel Van Avermaet kopman kan maken in de ritten waar ik Alaphillippe kopman zou maken. Ook Valverde zelf zou dat eventueel kunnen. Ook heb ik voor Benoot gekozen. Hij stond er al vanaf het begin in mijn team en ik baalde ook een beetje wat hij in Zwitserland liet zien. Bang dat veel mensen hem zouden meenemen hierdoor maar heb hem er toch ingelaten. Heeft laten zien te kunnen meesprinten als het parcour wat moeilijker is en kan ook goed klimmen. Eventueel nog witte trui punten bonus, maar veel zou dit niet worden. Ook heb ik Kwiatkowski. Voor de itt als kopman eventueel, ttt en mb dat hij nog meesprint als hij hoog staat en daardoor de gele trui kan pakken. Heb sowieso voor een Ineos trein gekozen omdat ik vol op hun ging gokken voor de gele trui na de ttt en Ineos houdt dit graag vast.
- Kwiatkowski
- Van Avermaet
- Benoot

Bij de klassementsrenners/klimmers heb ik eigenlijk gewoon gegokt.Gekozen voor een aantal high risk / high reward renners. Heel lang had ik geen Ineos klassementsrenners, maar toen ik zag dat veel mensen twijfelde over Thomas heb ik het gewoon gedaan. Ook Bernal heb ik gekozen. Verwacht toch dat Ineos weer aan het langste eind trekt en de gele en witte trui gewoon binnenhalen. Ook heb ik renners gekozen die de giro gereden hebben en ben ik natuurlijk voor Kruijswijk gegaan. Fuglsang heb ik eruit gelaten omdat die na vorig jaar zelf al twijfelde of die niet beter voor ritten kon gaan dan een klassement in de grote rondes en weer de reden met anders willen zijn dan anderen. Hier zijn mijn klimmers met nog wat onderbouwing:
- Thomas } zie hierboven
- Bernal } zie hierboven
- Kruijswijk } fan, nederlander, goed parcour voor hem, veel vertrouwen
- Landa } heeft al laten zien dat hij de giro en tour kan combineren. Een van de beste klimmers. Plus zie Quintana het niet doen.
- Nibali } zoals mensen het al gezegd hebben: de haai ruikt bloed.
- Uran } nog versterking van ttt team omdat ef zo gehyped werd en je weet wat die kan.
- D.Martin } normaal gesproken een puntenpakker
- Valverde } ook een puntenpakker en hierboven al wat meer toegelicht.
- Bilbao } mistte nog een aanvaller in de bergen erbij. Iedereen weet dat hij 1 of 2 ritten kan winnen. Versterking itt team.

Knecht:
- Moscon
Lang wilde ik vol gokken op Jumbo Visma als degene die het geel gaat pakken en veel punten krijgt door Groenewegen. Teunissen en Tony Martin hebben in mijn team gestaan. Uiteindelijk zie ik ze hooguit tot de eerste bergetappe (etappe 6 of 7) de gele trui houden en vond ik de teampunten te onzeker of ze het geld waard zouden zijn. Teunissen zou ten kosten zijn gegaan van Pasqualon of Moscon en had het idee dat ik niet minder dan 7 sprinters kon hebben en zie Moscon belangrijker voor mij zijn vanwege de teampunten in de bergen omdat mijn bergteam toch wel wat schaars was. Zag Teunissen wel kunnen scoren in de wat moeilijkere ritten maar het was eventueel ook nog de vraag wie de voorkeur kreeg Wout of Mike. Ook was mijn heuvelteam al sterk genoeg vandaar de niet selectie van Mike. Ik heb hier geen spijt van. Al baal ik wel een klein beetje. Ik zie Moscon btw ook eventueel in de itt scoren en hij heeft de potentie om een keer top 10 voor zichzelf te kunnen rijden al zou dit puur een bonus zijn.

Na de eerste 2 dagen ben ik redelijk tevreden. Sowieso is het super mooi wat Jumbo Visma laat zien en dit gaat toch wel boven Scorito. Met 4 Ineos, 2 Jumbo, 1 Quick Step, 1 Sunweb en 1 EF ben ik heel tevreden met mijn score vandaag van 357. De eerstedag zat ik met 224 9 punten boven het gemiddelde. Helaas met Groenewegen als Kopman maar met Van Avermaet en Kruijswijk als aanvullingen super tevreden. Het kon erger en veel mensen hadden last van de val van Dylan. Al met al heb ik er veel zin in en ben ik benieuwd waar dit eindigt. Succes allen.

Laatst gewijzigd
Derailleurtje

Zou Kwiat nog wat mogen morgen? Ik ben bang van niet...

Papa Bart

Papa Bartje's team voor vandaag:
Sagan (c)
WvA
Valverde
GvA
Groenewegen
Woods
Schachmann
Ewan
Flipje.
Eerste reserve: Kwiato en dat gaat denk ik stuivertje wisselen met Woods..er in, er uit, er in, er uit, net zo lang tot het niet meer mag..

Gids03

Laatste overweging is
Punten groenewegen
Pasqualon
Kristoff
Laporte ???

Platje

Als ik alle voorbeschouwingen zo lees wordt het voor de pure sprinters kansloos en verwacht ik persoonlijk dat kristoff, laporte en ook ewan het niet redden.. Lastig om naast mijn zekere 6 renners er nog 3 te kiezen.. d. Martin, buchmann, Groenewegen en Kruijswijk (van aert zou toch het geel en wit kunnen behouden voor jumbo, sloot aan teampunten), bettiol, kwiat, herrada, fuglsang

Laatst gewijzigd
jlmr1990

Ik verwacht D. Martin wel voorin en eigenlijk Pasqualon ook wel. Die kan dit prima. Kristoff en Ewan twijfel ik over.

Jasperdewaal11

Alleen Sagan en Matthews kunnen dit en heeeel heeeel misschien Ewan aangezien hij ook die Hata Dam wist op te knallen.

1 2 ... 110 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.