Vandaag een lastige etappe en had van te voren nagedacht wie ik op ga stellen. De gele trui van Jumbo en de val van Fuglsang maken het nu echter wel lastig voor de laatste stoeltjes.
De volgende 6 gaan sowieso mee vandaag:
1. Alaphilippe (c)
2. Sagan
3. Matthews
4. Ewan
5. Van Avermaet
6. Dan Martin
En dan heb ik nog 3 plekken voor de volgende:
1. Kruijswijk (waarschijnlijk 11 teampunten, misschien nog wat gele truipunten). Verwacht geen dagpunten.
2. Groenewegen (waarschijnlijk 11 teampunten).
3. Fuglsang (normaal gesproken had ik hem erin gezet, maar gevallen).
4. Bernal (kan ook top-16 eindigen, zie vorig jaar in Quimper).
5. Stuyven (sterke sprinter natuurlijk, zie aankomst etappe 5 Zwitserland).
6. Viviani (kan zie ook Zwitserland, maar denk dat hij eraf ligt in deze finale).
7. Pasqualon (vorig jaar in Quimper 9e).
8. Kristoff (wordt lastig denk ik).
9. Pinot
10. Uran
Lastig kiezen..
Ai ai wat moeten we..
Sagan, Trentin, WvA, Flip, Kwiat, d. Martin, Kruisie, pasqualon, Kristoff, Lutsenko, Ewan, Stuyven
Al deze mannen in mn selectie.. En nu strepen..
Sagan (c)
Flip, trentin, kruisie(teamptn), WvA, d. Martin, Ewan
Deze gaan mee.
Dilemma:
Stuyven, Lutsenko, Pasqualon (welke 2 mee?)
Afvaller:
Kristoff, kwiat
'@jasperdewaal Kittel en Degenkolb wisten ook die Hatta Dam op te knallen. Zouden die hier ook mee kunnen sprinten? Die 100 meter van de Hatta Dam vind ik een beetje slecht vergelijkingsmateriaal.
Zulke twijfel aankomsten in de grote rondes hebben mij geleerd dat alleen Matthews, Sagan, Van Avermaet sprinten met de klassements- en heuvelrenners. De sprinters kwamen altijd te kort behalve als het om Demare ging, die er nog wel eens bij zat. Ewan zou dit daarom misschien aankunnen, maar weet niet precies of Demare deze cijfers overleefd heerft. In de rit die Carapaz won in de Giro waren er meer klimmers dan sprinters aanwezig. Weet niet meer precies de statistieken van die finish, maar ga daarom niet voor sprinters als Kristoff en Pasqualon (deze nog iets twijfel).
Ik ga nu voor
Matthews (c)
Sagan
Van Avermaet
Valverde
D. Martin
Kwiatkowski
Benoot
Groenewegen
Kruijswijk
Met Pasqualon en de Ineos mannen nog op de bank die eventueel voor de zekere teampunten van jumbo erin komen.
In mijn ogen heeft Pasqualon dit jaar niet echt vorm getoond in heuvelachtig terrein. Vorig jaar was hij daar inderdaad sterk, maar zijn voorjaar viel nu gewoon tegen en waar hij vorig jaar in Luxemburg iedereen naar huis reed, moest hij het dit jaar steeds net afleggen.
Ik heb meer vertrouwen in Kristoff en Trentin.
Kristoff, Pasqualon en Ewan blijven mijn grootste twijfelpunten. Quimper lijkt mij de grootste richtlijn want die etappe is volgens mij erg vergelijkbaar. Kristoff deed daar niet mee maar als je bijvoorbeeld kijkt naar zn prestaties in de ronde van Vlaanderen mag je m hier wel verwachten. Ewan kwam toen bij die etappe die carapaz won ook vrij sterk dat bergje op. Ik denk dat we de klassementsmannen vanaf plek 10-25 zullen vinden, dus die zijn ook een klein aantal punten waard.
Flipje (c)
Sagan
Bling
D. Martin
WvA
Kruijswijk (team punten)
Lutsenko
Kwiatkovski
Ewan
Dit moeten hem voor wij worden en dan laat ik Groenewegen (teampunten), Pasqualon en Moscon thuis. Twijfel erg tussen Kwiat en Moscon. Moscon heeft meer om voor te rijden, Kwiat is de betere renner met dit soort aankomsten.
Etappe 4 van de Giro dit jaar was 2 kilometer a 4% met een stukje 7%, de rit dat Carapaz voor Ewan won.. Lijkt mij een stuk minder dan de 900m a 10,5% / 1,8km a 6,6% / 900m a 12,2%. Natuurlijk moet er dan nog 15 kilometer gereden om daarna nog 1,1 a 5,5% te rijden en de laatste 500 a 8%, maar als het een harde koers wordt zijn o.a. Ewan er allang afgereden toch? Wat een lastige etappe, blij als het 12.20 is
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.