Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 117 ... 175 176
Sjas Patatje

'@hartstikkebedankt Het is een rijtje, maar wel met veelal tweede rangs renners.

Ewan zegt: "DEZE ETAPPE ZOU ME MOETEN LIGGEN". Favoriet?
Hij refereert ook nog even naar de klim. Kan daar nog iets geks gebeuren waardoor sprinters afhaken?

Pom titcock

'@Jack Sws gaat bora volle bak pompen op die klim om wat sprinters eraf te rijden

Kpenty

'@dekenner01 ik snap het geklaag wel hoor. Kevin Raar is een personage zonder enige karakterontwikkeling en dat kan gewoon frustrerend werken.

@wielerliefhebbervandeweek als die 14 zou zijn dan zou die 11 zijn geweest toen die begonnen was met scorito. Lijkt me onrealistisch. Als die al 14 was toen die begonnen was zou die nu onderhand wel 17 geweest zijn. Nou dan stel je je toch echt anders op.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@Mindless, ik heb mezelf een dienst bewezen en Sagan gewoon kopman gemaakt

Sjas Patatje

Laatste moment toch Ewan gekozen als kopman. Waarom? Iets meer "zekerheid" op een top 3 positie wat mij betreft. Groenewegen wint of hij valt buiten de top 20 denk ik. Viviani is lastig te peilen en Sagan kan gezien de aankomst niet winnen van een van bovenstaande renners.

Ik juich voor Dylan, maar voor Scorito hoop ik op Ewan haha.

Platje

Zelf voor sagan gekozen, geen ewan in het team en verwacht hem in beide scenario's in de top 5

Kpenty

'@Jackbuijnster wel benieuwd waarom Sagan van bovenstaande niet kan winnen. Ik schat persoonlijk Ewan op een vlakke aankomt echt niet onder het rijtje Groenewegen, Viviani en Gaviria. Denk dat die 2 aardig gelijkwaardig zijn op zo’n aankomst. Ik heb btw voor Sagan als captain gekozen. Na de 1e sprint heb ik toch wat behoefte aan zekerheid en twijfel ik over de schade bij Dylan. Al juich ik natuurlijk voor Dylan!

Sjas Patatje

'@Kpenty Na de ("lastige") klim is de aankomst vrij vlak en ik denk dat Ewan, Dylan en Viviani dan sneller zijn. Sagan zal wel weer top 3 eindigen, zo stabiel is hij dan weer wel. Maar ... Wie weet zit ik er naast !

Kpenty

'@jackbuijnster ja oke maar hoe jij het zei zei je echt dat hij niet kan winnen van bovenstaande en dat is natuurlijk niet waar want dat heeft die vaak genoeg laten zien. Maar ik snap dat je dat denkt ja.

Ludi

'@Jasper: Matthews. Die stel ik waarschijnlijk letterlijk iedere etappe op tot etappe 11, behalve etappe 6.

Helemaal vergeten mijn team plus onderbouwing te posten. De regels: Geen Porte en geen Girorenners.

Ik heb het deze keer zo bekeken. Ik moest 189 plekjes vullen en 21 kopman keren, en ik wilde 15 man zeker.

Ik begon met:
6:
Bernal (6 keer kopman optie en alle bergen en tijdritten opstellen, wellicht extra opstellen als hij in een trui rijdt in de overgangsetappes na etappe 6)
Pinot (gaat iedere bergetappe mee)
Fuglsang (gaat iedere bergetappe mee en ook de punchy finishes)
Uran (gaat iedere bergetappe mee, TTT mee, kans op truipunten na etappe 2, staat vast hoog na etappe 2 en hoeft alleen maar aan te blijven hangen, lekker)
D Martin (gaat iedere bergetappe mee en ook punchy finishes)
Buchmann (gaat iedere bergetappe mee, +6 van sagan vanaf etappe 3 en punten op het einde, lekker)

3:
Flip (gaat tot en met etappe 13 iedere dag mee, 2 keer kopman, daarna nog wel een paar keer)
Schachmann (voor in de overgangsetappes, +6 vanaf etappe 3, lekker)
van Aert (gaat tot en met etappe 13 iedere dag mee behalve etappe 12, daarna nog wel een paar keer)

6:
Sagan (kan je 12 keer opstellen, paar keer captain, +8 vanaf etappe 3, lekker!)
Viviani (top sprinter, waarschijlijk truipunten van ala, mas, paar keer kopman, zekerder dan Groenewegen in etappe 1, 4, 16 etc)
Ewan (top sprinter, waarschijnlijk witte trui eerste etappe)
Matthews (gaat vaak mee, gaat vaak punten pakken, kans op geel na etappe 1, 2, 3 of 5, lekker!)
Kristoff (geen gaviria en kristoff 2M, kristoff pakte vorig jaar 400+ punten? MEE!)
Pasqualon (750k voor iemand die 150 punten kan pakken in 7 keer opstellen? Mee!)

Deze 15 hebben er eigenlijk altijd ingestaan. Ook wilde ik nog minimaal 1 Ineos erbij, Poels of een 1M man. Poels zie ik in week 3 eigenlijk als hele goede klimmer en best een aantal top 10 rijden, zoals Bernal vorig jaar. Het is vaak dat de laatste 2 skybots fatsoenlijke uitslagen rijdt in de derde week. Met 2 kopmannen zie ik Poels heel vaak de slechtste kopman naar boven rijden in de derde week en daarmee gewoon top 10 rijden. Plus 11 punten van de trui van Bernal. Zie Bernal vorig jaar, Landa het jaar daarvoor, Poels in de Giro, Vuelta en tour 2016, Porte. Poels zou ik dus prima willen opstellen opzichzelf in die etappes, en het is een bonus als hij iets zinnigs doet voor de bergen. Andere Ineos mensen zie ik veel minder als zinnige opvulling. Alleen Moscon overwogen gezien hij in principe in etappe 2 nog voor het jongere klassement iets zou kunnen pakken. Dus dat is 16 en maakt mijn team 6+1 - 3 -6 . Deze 16 man konden al heel veel plekjes vullen. Alle bergetappes zo al 7 man, alle sprints 7 en in de overgang al een stuk of 6. Ook in principe iedere dag al een kopman.

Ik wilde hier sowieso nog 1 sprinter bij, dit ging tussen Groenewegen, Nizzolo, Laporte (of combinatie van de laatste 2) en sowieso nog 2 klimmers, dit ging tussen Yates, Kruijswijk, Landa (enige Girorenner die ik heb overwogen), Konrad. Bardet en Porte wil ik niet. De laatste man moest of iemand van MTS worden als ik yates niet zou kiezen, of iemand van BAH worden aangezien die in theorie de TTT kunnen winnen en een redelijk vrije rol hebben of nog een sprinter. Uiteindelijk wilde ik liever 7 sprinters dan 8 want dat maakt mijn team veel flexibeler, zorgde ervoor dat ik reeds gekozen renners vaker ging gebruiken en zorgde ervoor dat ik meer plekken kan opvullen in de bergen. Een AK man kan best in een sprint op het einde toevallig top 20 rijden, maar een sprinter niet in de bergen (meestal..).

Yates + Konrad + Groenewegen ging net niet (250k te weinig). Yates + Nizzolo + Kruijswijk kon maar dan hield ik een onhandig bedrag over rond de 1.75M en ik wilde eigenlijk niemand van rond de 1.5M. Ookal weet ik dat Groenewegen geen 100 punten per 1M gaat pakken en dat ik hem waarschijnlijk nooit kopman ga maken verwacht ik door de daguitslagen, maar ook mede door de TTT, veel meer punten bij Groenewegen dan bij Nizzolo. Ik weet of Yates dit verschil in punten goed kan maken ten opzichte van Konrad, die ook nog de zeker +6 iedere dag pakt dat hij mee gaat. Uiteindelijk dus gegaan voor Groenewegen, Kruijswijk en Konrad, met Teuns als 750k renner.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Voor mijn gevoel gaat het vandaag tussen Viviani en Ewan, en omdat het de meest risicovolle optie is heb ik voor Ewan als kopman gekozen. Na dramatische etappes 1 en 3 sta ik op 41,5% en alle hulp is welkom. Dus hup Caleb!

Off topic: deze week ook oom geworden van mijn neefje Cayleb (of eigenlijk nonkel, want Cayleb is een Vlaming) dus hopelijk brengt dat me geluk :-)

Ik denk dat Groenewegen nog net iets meer tijd nodig heeft, maar wel top 6/7 zal rijden. En Sagan inderdaad weer ergens top 3/4. Wel heb ik beide ook in de opstelling.

Verder nog Pasqualon, Laporte en Kristoff voor (hopelijk) top10 plekken, en Kruijssie en Flip voor de trui/team-punten,

Laatst gewijzigd
Drossard Kudus

Nog niet de gewenste droomstart gehad. Daarom gok ik vandaag wat op het herstel van Groenewegen. Captain en Kruijswijk en WvA mee dus. Voor de rest Sagan, Viviani, Trentin, Kristoff, Matthews en Lampaert

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@Kj, we hebben behoorlijk veel dezelfde keuzes gemaakt, grappig om eens te kijken waar we uiteindelijk op uit zullen komen.

Jij hebt: Poels + Schachmann + Van Aert + Konrad + Teuns

en ik: Landa + GvA + Stuyven + Van Baarle + Asgreen

De rest, dus zo'n beetje alle dure renners, is hetzelfde.

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

Met een beetje zoekwerk kom je erachter dat kevin er niet veel aan kan doen

canard de toilette

Ik kreeg een pushbericht met daarin ArjenSoa...

Wienk33

Na in de voorbereiding vooral meegelezen te hebben, toch maar even mijn team posten hier:

Bernal: INEOS, witte trui, in vorm. No -brainer.
A.Yates: Goede vorm in het voorjaar, sterk team in de bergen en gaat in tijdritten weinig verliezen.
Fuglsang: Zowel Astana en Fuglsang zijn on fire dit jaar. Geen goede resultaten in het verleden maar FOMO.
Kruijswijk: Eventueel teampunten en ploegentijdrit, derde week gaat die mee met de besten.
Pinot: Aanvallende klimmer. Gaat met ritwinsten en klassement punten pakken.
Porte: Drie keer is scheepsrecht, hij blijft de negende etappe op z’n fiets zitten en kan uiteraard prima klimmen.
D. Martin: Hoop dat hij zich laat zien in de punchetappes in het middengebergte, stabiele renner.
Buchmann: Verwacht ik veel van, evt. teampunten. Kijken of hij in de derde week mee kan met de besten.
Dennis: Kopman voor de ITT en kan in de heuvels en middengebergte misschien mee.
Alaphillipe: Als eerste aangeklikt. Kan zowat elke etappe in de selectie.
Kwiatkowski: Behoefte aan extra INEOS en goede tijdrit. Goede resultaten in de heuvels is bonus.
Van Avermaet: Veel klassieke etappes op zijn maat. Kan voor eigen succes gaan als kopman.
Benoot: Twijfel tussen de andere 750k Belgische aanvallers. Eventuele witte trui punten gaf doorslag.

Groenewegen: Haalbaar door ontbreken van Thomas. Sprintkopman nummer 1.
Sagan: Ondertussen zijn vorm weer teruggevonden, veel etappes op zijn lijf geschreven.
Viviani: Altijd de sprinter van Quickstep meenemen.
Ewan: Twijfelachtige Matthews gaf doorslag voor Caleb in mijn team.
Kristoff: underpriced vanwege ontbreken Gaviria.
Laporte: In mijn ogen beste sprinter van de B-garnituur.
Pasqualon: underpriced, sprint altijd mee voor de punten.

Ajvenema

Kevin is een juweel voor de sport!

Treenert

Ik ben zo langzamerhand de klagers veel meer zat dan Kevin.
Gewoon blijven vragen Kev, de rest moet er maar gewoon overheen lezen.

Jeffrey81

Ik heb niet echt de indruk dat het geklaag Kevin ook maar één bal kan schelen eigenlijk Treenert ;-)

Zadelpen

Wij bieden Kevin een dagje in onze volgauto aan. Misschien leuk om eens rond te kijken hoe het bij zo een topteam er aan toe gaat. Zal wel een lange zit worden want team Zadelpen rijdt he-le-maal achteraan. Het is niet te harden wat wij hier ten toon spreiden. Het is als vrouwen die voetballen, niet om aan te zien.

Gelukkig scoren wij vandaag erg sterk, en wie weet geeft dat weer wat hoop en lucht.

Laatst gewijzigd
Sloddies

Sagan vandaag de kopman. Statistisch eindigt hij over de hele tour gemeten de meeste top 5 posities in sprints. En heb me voorafgaand aan de tour voorgenomen dit elke (semi-) sprintetappe te doen muv steile aankomsten. Daar kies ik steeds voor Flipje. Maakt het Scoritoleven zoveel overzichtelijker.
Biedt dan wel tijd om te piekeren over de keus Pasqualon of Flipje in dit soort vlakke aankomsten met 11 zekere en 21 mogelijke punten voor laatstgenoemde. Daar heb ik dit keer voor gekozen, net als voor veiligheidspunten van WvA.

Denk overigens niet dat Groenewegen vandaag wint, heeft volgens de mannen van In het wiel schouderklachten. Zou mij goed uitkomen; is zoals eerder vermeld om budgettaire redenen geen onderdeel van de Sloddies-formatie.

Laatst gewijzigd
Dit loopt spaak

'@Hangtieniedanstaattie Oh ja? Heb net uit nieuwsgierigheid 10 paginas terug gekeken in 2017 maar daar staat niets.

Dit loopt spaak

'@Hangtienietdanstaattie En niet omdat ik me erger, ik kan het wel negeren. Was alleen nieuwsgierig of het nu een 12 jarige is of iemand met o.a. dyslexie.

Mas Nada

Sagan is wel een veilige captain ja. Zal vandaag wel weer voor 23e keer voor plek nummer 2 gaan. Daar heeft ie een patent op.

Dit loopt spaak

Top 10 teken ik voor, heb Ewan als captain vandaag :)

1 2 ... 117 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.