Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 123 ... 175 176
kielabokki

Platje, onthoud dat de volgende Scorito.

Dit forum is idd. net zo goed flink misleidend als evt. hulp. Zo had ik me bijna om laten praten naar TJ, Uran en nog eentje voor de TTT. Maar dan ga je er eens logisch over nadenken en dan denk je nee. Gewoon zelf naar je eigen gevoel luisteren. Heb je achteraf het minste spijt.

Rawolf

Ik heb het nog gezegd he dat je niet op EF moet rekenen voor de ttt :p.

Vandaag valt wel tegen, ging voor de veilige kopman Alaphillipe en dan loop je een hoop punten mis tov degene met Sagan kopman. Ik heb Colbrelli en Trentin ook niet in de ploeg dus dan zijn de punten niet geweldig. Must haves van Aert en van Avermaet redden de dag.

Zal ik Schachmann morgen op de bank laten of Alaphillipe?

Laatst gewijzigd
MrWallie

Mooie overwinning van Sagan - zonde voor Sunweb na al dat kopwerk.

Toch wel een tegenvaller dat ik Schachmann boven van Aert heb gekozen, die pakt nog niet echt uit tot nu toe. Gelukkig maken van Avermaet en Trentin het goed vandaag.

kielabokki

Random, idd.

Probleem is dat je gretig op zoek bent naar informatie in de dagen vooraf aan de start. En als iemand dan een beetje overtuigend zegt dat bijv. een ploeg zich serieus op de TTT heeft gericht dan neem je dat onderbewust toch mee. Het plant een zaadje dat anders nooit gegroeid was.

Jasperdewaal11

Had met Wout v Aert als kopman net geen max score, dan had ik Sagan de captain moeten maken maar al met al geen verkeerde mensen opgesteld. Alleen idd Trentin, Colbrelli, Stuyven en Matthews voorlopig wel beter aan het scoren dan kristoff en ewan.

Kpenty

'@mrwallie neem aan dat je toch vantevoren wel berekend had dat Schachmann in geen van deze etappes echt punten zou halen vanwege Sagan, en Van Aert een stuk grotere kans had? Zijn tijd moet nog komen in de moeilijkere ritten. Die hype van Schachmann zijn wel veel mensen ingetrapt.

Sjas Patatje

Niet de maximale score uit mijn team gehaald, maar toch wel tevreden met 277 punten. Matthews (kopman) viel een beetje tegen, maar met Sagan, Flip, WvA, GvA, Schachmann en Viviani toch behoorlijk wat punten gepakt. Benoot en Dennis vielen helaas niet aan, maar ik heb er geen spijt van.

Morgen gaan we echt klimmen! Wie gaat morgen vlammen? De echte AK mannen moet nu wel los gaan. Maar er is natuurlijk ook de kans dat er een kopgroep veel voorsprong krijgt en wint.

Ragnar Lolbroek

Vandaag echt VOL voor aanvallers gegaan met Mohoric Dennis Gva en Flipje + team en truipunten. Slechte keus. WVA en Matthews heb ik niet. Trentin gebankt. De 10% die ik gisteren terug win, ben ik vandaag weer kwijt. Dus we staan weer op 59%. De 98% van vorig gaat het nu niet meer worden. Mja Que sera, sera zeker.

Gladiool

Sja, Sunweb verkloot het weer mooi zeg. Veel te vroeg op kop rijden, oproken, en dan Matthews die ideaal zit, maar zich weg laat drummen. Was één van de snelleren in de sprint, maar moest van veel te ver komen.

Van Aert ook weer sterk, zeg. Heb toch wel onderschat hoe vaak hij voor eigen kans mag gaan.

Wat betreft dit forum en info inwinnen, alles wat ik hier lees en interessant vind check ik. Zo zei Cees Bol dat ie gewoon de standaard lead-out voor alle sprints van Matthews was. Die zei dus verkapt dat Matthews gewoon overal meesprint. Zelfde voor Schachmann die zelf aangeeft dat ie moe is en dat ze voor Buchmann, Konrad en Sagan rijden.

Van de andere kant: Mitchelton liet doorschemeren dat Trentin voor een dagzege mocht gaan in de zwaardere etappes, maar die rijdt ook overal vrolijk - en goed - mee. Soms is het gewoon op je gevoel afgaan wat een uitspraak betekent. Dan zit 't soms mee en soms tegen.

sprintgeit

Op basis van zn interviews van te voren dacht ik op te maken dat Stuyven in ieder geval in etappe 1 wel zou gaan sprinten. Keuze voor hem als sprinter 8 pakt echter nog veel beter uit dan verwacht. Plekje 800 en kan morgen 9 2mln+ klimmers opstellen (ok incl Poels die ik eigenlijk pas in week 3 verwacht).

Morgen verwacht ik een sterke Thomas. Mijn idee is dat hij tot aan de tijdrit zo agressief mogelijk moet rijden om het geel te pakken. Op die manier kan Bernal ‘m moeilijk gaan aanvallen als hij meer kwetsbaar blijkt in de bergen in week 3. Vanwege dat scenario had ik ‘m ook graag in mijn team opgenomen. Hopelijk valt ie toch tegen en pakt Kruijswijk morgen het geel! Persoonlijke favoriet (niet in mn team) lo squalo leek vandaag trouwens ook behoorlijk attent te koersen. Ben erg benieuwd!

Ajvenema

Ik vind niet dat je Schachmann een hype kunt noemen hoor... sowieso niet meer als een van aert. Heeft ook alleen aangegeven dat ie vanwege zn drukke voorjaar rust heeft gepakt om fit aan de tour te beginnen. Verder pech voor hem dat sagan sterk genoeg is voor de heuvels, maar hij krijgt vast nog wel kansen. Door truipunten sagan gaat ie sowieso nog wel het eenenander sprokkelen.

nasibal

Die hype van Schachmann zijn wel veel mensen ingetrapt.

We hebben een B, we hebben een A, we hebben een R, we hebben een B......

arjenzvob

'@kielabokki: Zo slecht deed EF het niet in de TTT, al hoopte ik op hoger dan 6. En Uran en Bettiol ben ik blij mee als keuze. Bettiol sprokkelt wat punten mee en zie ik nog punten pakken in soortgelijke etappes als vandaag. Uran gaat in de bergen meedoen, mijns inziens. En beide kun je ook opstellen in de ITT.

En nee nasibal: De Barbero-award is nog te vroeg om uit te delen. Schachmann pakt ook gewoon teampunten en zie ik nog wel knallen. Ook in de ITT.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Arjen

Wat teampunten betreft: Hoeveel mensen met Schachmann zouden géén Konrad of Buchmann in hun team hebben?

kielabokki

Arjen nee, wellicht alsnog een goede keuze die EF-mannen. Maar het scenario waar jij denk ik op hoopte is nu met Jumbo gebeurd.

Schachmann nog maar even aankijken. Want idd. hoe dan ook teampunten voor Sagan.

Nasibal: ik.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Dan moeten ze ze ook opstellen. Op een dag als vandaag (en eergisteren) verwacht ik dat niet, heel misschien Konrad.

Rawolf

Ik heb naast Sagan alleen Schachmann en voor dagen als vandaag is Schachmann een zekerheidje, toch weer 16 punten nu. Als het wat zwaarder blijkt kan Schachmann zelf voor de winst rijden.

Abdoe

Bernal krijgt morgen maar één sterretje van Wielerflits, dus die kan je net zo goed skippen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Als je naast Sagan alleen Schachmann hebt dan spreken de teampunten voor hem uiteraard. Als je op een dag als vandaag echter bijvoorbeeld wél schachmann opstelt, maar Buchmann op het bankje laat, dan pak je dus met de ene de teampunten terwijl je ze ook met de andere had kunnen pakken (die ontzeg je deze nu). Per saldo win je dan evenveel punten als dat je misloopt. If that makes any sense. Stel je ze alle twee op vandaag dan is er een dikke kans dat je het aflegt tegen iemand die op een van die 2 plekken gewoon een zelfscorende renner heeft.

Kom je op het aloude adagium dat rekening houden met teampunten alleen van belang is bij zelfscorende renners, wat ons weer terugbrengt bij de begindiscussie: Gaat Schachmann een zelfscorende renner zijn?

Hij zal vast nog een keer top 20 rijden.

Abdoe

Schachmann zou ik voor deze Tour ook niet overwegen. In veel van 'zijn' etappes heeft hij Sagan voor zich, dus moet het gaan gebeuren in de tijdrit en misschien een vlucht in een etappe die te zwaar is voor Sagan, maar niet voor hemzelf. Lijkt me niet makkelijk om hem op een effectieve manier in te passen :)

Bijv Konrad pakt dezelfde teampunten, is goedkoper en kan in de bergetappes zelf nog wat top 20's sprokkelen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Schachmann heeft in heuveletappes veel meer kans om punten te scoren dan Konrad, naar mijn idee een ideaal duo met Sagan.

En ik ga hem opstellen in de tijdrit.

IMaat

Schachmann zal na deze overwinning van Sagan zaterdag meer ruimte krijgen in de rit naar Saint Etienne met 5x 2e cat en 1x 3e cat. Deze etappe past hem beter dan Sagan.

jlmr1990

Morgen toch wel twijfel of je dan voor de zekere teampunten gaat voor Sagan, of dat je Konrad opstelt.

Verder:
Thomas
Bernal
Fuglsang
Kruijswijk
Pinot
Martin
Uran
Buchmann

ebel1999

Opstelling voor morgen vrij gemakkelijk.

- Poels
-Bernal
-Fuglsang
-Pinot
-Buchman
- Kruiswijk
- Barguil
-Alaflip
- Dan Martin

sprintgeit

Oef. Stukje 24% zie ik, hopen dat Kruijswijk het een beetje bijhoudt. Lijkt me een springveren klim met die percentages.

Twijfel op plek 9 zelf nog over alaphilippe die ongetwijfeld via de aanval zn gele trui gaat proberen te behouden of Poels die ik toch vooral in de 3e week zie schitteren. Lastig, lastig.

@abdoe, Bernal 1 ster in de wielerflits voorbeschouwing, inderdaad vs Pinot 4 en Valverde 2 (kopmannen Landa en Quintana worden niet eens genoemd). Wat moet je daar nog van zeggen.

1 2 ... 123 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.