Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 124 ... 175 176
KV

Moeten we morgen Alaphilippe wel opstellen? Hij krijgt sterren op wielerflits en zal zeker wel zijn best doen, maar dit wordt toch te zwaar voor hem?

Treenert

'@KV dat lijkt mij dus ook, maar hij verbaast me continu dus wat dat betreft …………………..

Laatst gewijzigd
KV

Aan de andere kant: als hij trui toch zou houden morgen, kan hij hem zomaar behouden tot rit 14. Hij zal dus wel wel alles geven denk ik...

Pantano

Herrada, Uran of Alaphilippe weglaten morgen, lastige keuze! Wie kan mij overtuigen?

Ludi

De klim is wel relatief kort en laag voor een "reuze klim", dar super stijle ligt hem wel en de aanloop is ook niet echt extreem moeilijk zonder hele lange klimmen. Ik zie alaphilippe dit nog best wel overleven eigenlijk. Ik heb meer moeite om de mensen die zeggen dat kruijswijk hier gaat winnen of in mindere maat het geel gaat pakken serieus te nemen. Dit is wel iets anders dan derde week lange klim. Dit is mega lastig en stijl klimmen.

arjenzvob

Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat Kruijswijk morgen gaat winnen en het geel gaat pakken... Alleen sprintgeit zei dat hij het hoopt.

Jeffrey81

Stuyven vind ik ook vrij verrassend. Goede renner natuurlijk die ik best had willen overwegen, maar nadat ze Degenkolb niet meenamen met als argument dat alles moest wijken voor een goed klassement van Porte, verbaast het me dat Stuyven nu wél de vrijheid krijgt. Misschien een politiek spelletje? Is Degenkolb einde contract?

Ook weer een baal-dingetje in ieder geval.... heb me aardig om de tuin laten leiden door de persberichten deze keer. Daardoor geen Van Aert, geen Matthews, geen Stuyven. Breekt me aardig op.

Ludi

Hier inderdaad niet of weinig :)

Kpenty

'@ajvenema ik vind niet zozeer de renner Schachmann een hype, maar ik vind het wel een hype om hem op te stellen voor deze tour. Een renner van 1,5 die je opstelt in de ritten waar Sagan goed is had je ook een Greg voor kunnen halen die in die ritten zelf sprint. Mij lijkt het gewoon voor je verdeling in je team niet goed om een heuvelrenner te kiezen die Sagan in zijn eigen team boven hem in de pikorde heeft staan en altijd beter is. En ik snap heus wel dat er mensen zijn die de gok met hem wagen, maar hij werd hier door bijna iedereen verkocht als een must-have terwijl ik hem juist een hele onzekere puntenpakker vind, waar veel meer alternatieven voor zijn. Ik vond Van Aert al zekerder al was het alleen om de ttt en itt punten bij hem.

Ik veroordeel niemand om deze keuze btw. Ik heb ook zo’n soort iemand die in potentie kan scoren en die ik voor de teampunten heb. Kwiatkowski en Moscon. Maar in tegenstelling tot Schachmann hadden zij de ttt en ik gokte daar vol op geel en wit van Ineos. Als dat het geval was dan had ik ondertussen al 3 keer 14 teampunten kunnen hebben.

Laatst gewijzigd
marconeuvel

Voor morgen vooralsnog Flip, Kwiat en Herrada op de bank..
Kan toch haast niet anders dan dat Flip zijn trui kwijtraakt? Kwiat heb ik vooral mee voor teamtruipunten, maar dat vind ik een flinke gok voor morgen. Al kan Bernal natuurlijk wel zomaar de etappe winnen, maar of hij dan ook een trui pakt??
Verder verwacht ik eigenlijk wel dat de klassementsmannen het gaan uitvechten, wat Herrada dus niet interessant maakt. In de Giro heb ik me helaas wel een keer voor mijn kop kunnen slaan, omdat ik winnende (of bijna winnende) aanvallers niet had opgesteld.

Iemand heel andere gedachtes of toevoegingen hierop?

Kpenty

'@marcoo Bernal gaat, lijkt me, sowieso de witte trui overnemen van Van Aert, niet dat dat veel punten zijn maargoed. Toch 6

Laatst gewijzigd
Laurenesi

Mijn twijfelpunt is Kwiat voor teampunten of de gok dat Flipje zijn trui verdedigd. Neig naar Kwiat op dit moment met twee ijzers in het vuur voor Ineos om de etappe te winnen.

Verwacht daarnaast veel van de renners die tijd zijn verloren in de TTT, aangezien ze dat waarschijnlijk in de ITT ook weer gaan doen. Zij moeten dus elke kans aangrijpen.

Mardy BumBum

Graag jullie gedachten...Zal Rohan Dennis met zijn kennelijke geweldige nieuwe klimkwaliteit morgen weg proberen te rijden?

Jeffrey81

Oh, ik heb wel goede hoop dat Kruijswijk het geel pakt morgen eigenlijk. Heb nog even overwogen om Groenewegen op te stellen voor de teampunten zelfs. Niet gedaan uiteindelijk, maar dat is alleen omdat ik acht AK mannen en één klimmer heb die ik gewoon op wil stellen voor deze ronde. Zelfs Sagan voor vrijwel zeker 8 punten gaat niet mee.

hartstikkebedankt

Laatste stoeltje voor Alaphilippe, Sagan of Van Baarle, dat is het. Morgen trouwens toch maar Bernal captain denk ik. Gun het Pinot wel in zijn thuisstreek maar die percentages zijn haast misselijkmakend.

Woods als outsider voor de winst morgen, heb hem niet overigens.

Rawolf

'@Kpenty nu onderschat je Schachmann heeeel erg, kan veel zwaardere ritten aan als Sagan.

Bijvoorbeeld vandaag stel ik Sagan en Schachmann op, ze rijden getemporiseerd de klim op nou prima heb ik teampunten van Schachmann. Als in scenario 2 een vlucht had gewonnen of er iemand vuurwerk had gemaakt op de klim had Schachmann in de punten kunnen rijden, ideale renner om in zon rit op te stellen dus en zo komen er nog ritten.

Bovendien kan ik Schachmann opstellen in de tijdrit voor een plek tussen de 5-15 waarschijnlijk. Denk ook dat er later in de Tour nog wel wat lastige etappes komen die Schachmann goed moeten liggen Bora is dan echt geen ploeg waar hij voor de top 10 plek van Buchmann moet knechten.

Van Aert en GvA heb ik ook allebei

Laatst gewijzigd
marconeuvel

'@kpenty, ik stel Bernal ook wel op, natuurlijk. Het ging me om Kwiat; die pakt bij een witte trui voor Bernal maar 3 punten en dat vind ik weer niet de moeite.

Kpenty

'@randomliefhebber ik onderschat hem niet hoor, maar denk dat er meer zekere aanvallers/klimmers zijn dan Schachmann op het zwaardere werk die vanut de vlucht scoren. Tuurlijk kan hij scoren, maar mij gaat het om dat die gewoon door veel mensen hier als nobrainer werd gezien en dat vind ik gewoon zwaar overdreven. Tuurlijk kan hij nog scoren, maar ik denk dat die hype onterecht is aan het einde van de rit.

B101

Landa of Buchman?

hartstikkebedankt

'@Banjo, voor wat?

B101

Morgen, laatste plekkie

LdR

Ben normaal niet zo van het naamdroppen, maar zit toch met een hoofdbreker; morgen Herrada, Alaphillipe of Buchmann op de bank laten?

Herrada, gaat alleen vanuit een vroege vlucht punten pakken. Is dus veel / alles of helemaal niets.
Alaphillipe, heeft ie vleugels en behoudt hij zijn trui? Zo ja, dan is het de moeite. Zakt hij er door dan is het 0 punten voor hem.
Buchmann. Teampunten Sagan en kans op top 20, maar niet de beste klimmer uit de groep.

Wat denken jullie?

snoek1974

Ik verwacht klassement renners aangezien de aanvallers nog op een te kleine afstand in het klassement staan zoals Bijv Mollema , Teuns en Herrada

kevinraar

269 punten gescoord dat met alaphlippe als kopman
ben gezakt van 1945 naar 1947

mij team voor morgen
bardet
mas
fuglsang
bernal
kruiswijk
pinot
martin
buchmann

1 plek over keuze uit deze renners
wellens
kwaitkovski
van aert
sagan truipunten
alaphlippe
van avemaet

BrackenRidgeCycling

dan zou ik voor Wellens gaan

1 2 ... 124 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.