Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 125 ... 175 176
Kpenty

Kwiatkowski. Sowieso witte trui Bernal en eventueel een gele trui erbij. Deze klim is explosief en daar kan Kruijswijk helaas wel 20 sec verliezen. Hopelijk kan hij de schade beperken.

kevinraar

Ok gaat ineos voor Thomas Bernal of voor allebei?

Neig om Bernal kopman te maken

Laatst gewijzigd
marconeuvel

'@Kevin, ik denk dat ze voor Kwiat gaan. Of Van Baarle, net wie de beste benen heeft.

IMaat

Ik voorzie dat Bernal morgen in iedergeval tijd gaat pakken op z’n teamgenoot Thomas. Het laatste deel van de slotklim is op zn lijf geschreven en is lastiger voor Thomas.

Alaphilipe gaat breken op de slotklim (klim is te lang en steil) en verliest daarmee zijn trui aan Bernal/Kruijswijk/pinot. Ik laat hem op de bank.

Pinot rijdt in zn eigen regio. Zie hem wel rijden voor de overwinning met Yates en Bernal.

Pietje Precies

'@Jeffrey, is van Aert inmiddels al wel onmisbaar of nog steeds niet?

Gids03

Moeilijke laatste keuze ga ik voor flipje of schachman of poels

bart1e

Vandaag mogen onderstaande mannen het doen:

Bernal (c)
Valverde
Landa
Uran
Yates
Pinot
Fuglsang
Kruiswijk
Barguil

Hopelijk ga ik nu wat meer punten scoren, toch het gevoel dat ik in de sprints wat tekort kom. Nu rond de 90 procent blijven hangen.

Iedereen veel kijk plezier vandaag!

Jeffrey81

'@pp; volgens mij heb ik nooit gezegd weet dat niet zo was, of ging zijn. Enkel dat het achteraf mooi wonen is :)

JurvSchijndel

Verwachten jullie iets van Tejay vandaag?
Ik twijfel een beetje om hem te vervangen voor een Kwiat of van Baarle vandaag.

master-pieter

Laatste plek: twijfel tussen Gaudu, Buchmann, Alaphilippe of Benoot..

Voor allen valt iets te zeggen, wie helpt me een beetje?

Jeffrey81

'@WF: Kwiat en Van Baarle hebben een aardige kans op 18, misschien zelfs 24 teampunten. TJ zou dus top 11, resp 9, moeten rijden om een betere keus te blijken.

@MP: Ik neem aan dat je Gaudu en Buchman mee hebt voor dit soort etappes omdat je ze voorin verwacht? Zou sowieso één van hen verkiezen boven de andere twee.

IMaat

Dan zou ik voor Buchmann gaan. Zie hem hoger eindigen. Die rijdt vandaag ook nog voor eigen succes waar Gaudu toch voor Pinot moet knechten.

Daarnaast pak je met Buchmann ook nog teampunten voor Sagan.

FabioC

'@Wielerfanaat, hier hetzelfde dilemma. Het kiezen van TJ lijkt weer op hetzelfde uit te draaien als elk ander jaar, een compleet fiasco. Hij mag me zeker het tegendeel bewijzen maar voor deze etappe neem ik Kwiat mee voor de teampunten van etappewinnaar en geletruidrager Bernal.

TJ staat te kort om op avontuur te mogen en zie hem niet met de besten omhoog gaan vandaag. Maar het kan zijn dat ik het geloof in hem te snel ben verloren (en dat na z'n 2e plek in het Criterium).

Ludi

24 punten? Hoe dan? 10 van winst + 8 van gele teammaat + 3 van witte teammaat lijkt me toch het meest haalbare. Of haal je op deze laatste finish zoveel punten voor het bergklassement dat je meteen eerste staat wat er verder ook gebeurd is?

Voor Poels is X + eigenplek misschien nog wat meer. Al verwacht ik Poels meer in week 3.

Kwiat en Van Baarle hebben ook een redelijk grote kans op maar 3 punten overigens, als Pinot bijvoorbeeld wint, Alaphilippe er niet wordt afgereden of Bernal en Thomas niet voor Kruijswijk eindigen.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Die voorbeschouwing van WF met sterrenverdeling is echt een lachertje :P

Jeffrey81

'@KJ: Niet op de finish nee, maar er zijn nog meer bergen ;-)

Die 3 puntjes voor wit komen er inderdaad ook nog bij, dus ik had moeten zeggen "redelijke kans op 18, mogelijk 21, of misschien zelfs 27".

Verandert verder niets aan de boodschap, haha.

Laatst gewijzigd
pb

Flip of herrada?

Ludi

Misschien zelfs 24 bedoel je, wit en bergtrui teamgenoot geven beide 3, groen 6. Maar ik snap je punt.

Voor mijn laatste 2 plekjes komen nog 3 renners in aanmerking:
Poels 3 + kans op 10 + kans op 8 + kans op 3 (?) + kans op top 20 (dat zijn een hoop kansen..)
Alaphilippe kans op 10 + kans op top 20 (dat zijn er minder...?)
Konrad 6 + kans op top 20 (dat is maar 1 "kans".. maarja)

Even kijken wat ik het liefste wil. Voor alle 3 is iets te zeggen naar mijn mening.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Even voor de mensen die twijfelen of Alaphilippe eraan blijft hangen. Nee dat zal niet gebeuren. Mijn verwachting is wel dat hij voor de aanval gaat. Dat is de enige manier om zijn trui te verdedigen. Mocht INEOS dan zo iets hebben van, laat die gele trui nog maar even bij Quick Step, en andere ploegen maken ook geen aanstalten om het gat klein te houden, dan zit je gebakken. Zelf kies ik vooralsnog toch voor Buchmann en Poels als renner 8 en 9, maar het is een close call denk ik.

Treenert

Zie wat berichten over knechten voorbij komen maar op een helling zoals deze is van knechten echt geen sprake meer.
Ieder voor zich, God voor ons allen, de dood of de gladiolen, etc. etc.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ineos gaat schroeien vandaag.. doen ze altijd in de eerste bergetappe om een statement te maken. Check ook de tweet van Kwiatkowski: https://twitter.com/kwiato/status/1148996663098449921

Dus voor mij blijven de notoire aanvalstypes vandaag op het bankje: Barguil, Flipje, Herrada, Benoot.. Die krijgen later wel hun kans. Wij gaan vandaag full Ineos, aangevuld met wat volgers:

Bernal (c)
Thomas
Poels
Kwiatkowski
Fuglsang
Yates
Mas
Gaudu
Konrad

Sjas Patatje

'@Starlynk mooie alles of niets strategie!
Kom ik aan met 1 Ineos man, haha. Ik start vandaag met 7 AK mannen en twee aanvallers. Die balans voelt goed.

TrEb

'@ Starlink, is Konrad weer in goede doen na zijn kneuzingen in de 4e etappe?

hartstikkebedankt

Twijfel of ik ook maar Van Baarle moet spelen in plaats van Alaphilippe. Ik zie hem de gele trui eigenlijk niet vasthouden en top-15 vandaag wordt ook lastig. Aan de andere kant is een scenario toch ook denkbaar waar hij in de aanval trekt en nog kort eindigt, puntenpotentieel is dan wel hoger, zeker als de dagwinst niet naar INEOS gaat.

Starlynk

'@TrEb: Volgens mij viel het uberhaupt wel mee met die kneuzingen bij Konrad. Zat er gisteren prima bij. En zo niet, dan haalt ie toch nog 6 punten voor de groene trui van Sagan. Het is voor alle renners nog redelijk koffiedik kijken hoe ze het vandaag gaan doen..

1 2 ... 125 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.