Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 127 ... 175 176
ivo001

Ik zou toch echt wel Kruijswijk boven Sagan verkiezen vandaag...

Sjonge Jonge

Die gele trui punten van Alaphilippe zijn anders nog niet zo zeker hoor

dwightsel

Teampje voor vandaag:
Bernal (c)
Thomas
Kruijswijk
D. Martin
Nibali
Uran
Valverde
Van Garderen
G. Martin

Jesper-PSV

Mooie etappe vandaag! De volgende namen geselecteerd:

Bardet
Mas
Yates
Fuglsang
Bernal (c)
Kruijswijk
Nibali
Buchmann
Alaphilippe

Barguil, Poels en Dennis op het bankje gehouden.

TimCarpentier

Elke dag wel ergens twijfel aan de laatste of 2 laatste plekken.

Idem voor vandaag.

Zekere 8:

Bernal
Bardet
Fuglsang
Uran
Nibali
Valverde
Martin
Gaudu

En dan : Kwiatkowski, Alaphilippe, Lutsenko?

Idem voor de kopman.
Op het einde 24%: aankomst voor Valverde of Martin (of Alaphilippe?). Maar zijn ze er nog bij?

Zucht πŸ˜…

Jeffrey81

Harderijder: ik zou Viviani ook nog opstellen voor die geletrui punten van Alaphillipe! ;-)

mschuts

Haha 1 ding weet ik zeker. Sagan knalt er vandaag vandoor. Die punten voor de sprint wil hij zeker oprapen.

Sloddies

8 prima AK mannen opstellen vandaag (moet er een op de bank). Durf namelijk Flipje er niet uit te laten. Als ze hem niet eraf rijden kan hij namelijk op de laatste steile strook nog winnen ook met zijn superexplosiviteit. Daarbij ga ik ervan uit dat de toppers pas op PdBF zelf echt oorlog gaan maken.

Mooi ook die tussendooropmerkingen over Dennis die mogelijk zou ontsnappen:
1) volgens mij ontsnapt Dennis nooit
2) Dennis is meer dan 70 kilo zwaar en komt om die reden (net als v Garderen) niet in aanmerking om Sloddieklimmer te worden. Die eer is enkel aan Froome en Dumoulin voorbehouden, mits hij meedoet en niet te duur.

mschuts

'@Sloddies. Ik weet niet wat van Garderen in 2014 woog, maar werd die dag toch echt 6e op deze bijna zelfde etappe op 22 sec. van de winnaar (Nibali).

Gids03

Laatste twijfel is wie er nog in

Flip
Tj
Schachman ?
πŸ˜ƒ

Ajvenema

Iemand een idee of Teuns vandaag plannen heeft?:)

Cycling88

'@ajvenema ja hij heeft plannen!

https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/tour-de-france/2019/etappe-6/

Laurenesi

Met pijn in mijn hart toch Flipje thuis gelaten vandaag voor een extra Ineos mannetje. Mijn team is ook gevormd:

Bernal (c)
Kwiat
Kruijswijk
Pinot
Fuglsang
Quintana
Buchmann
D. Martin
Barguil

hartstikkebedankt

Hier vandaag:

Pinot (c) op de heimat
Bernal
Landa
Kruijswijk
Fuglsang
D. Martin
Buchmann
Úran
Alaphilippe

Ajvenema

Teuns mee ipv Ala of Schachmann. Even bidden voor een goede afloop... Het begin is in orde:)

JimKro

Ik laat Mas vandaag op de bank, met de verwachting dat hij zijn topvorm nog moet vinden en het met een plek tussen 12 en 25 moet doen in het scenario dat de favorieten voor de etappewinst strijden. Ik kon Alaphilippe en Barguil er niet uitlaten. Er is toch een behoorlijke kans dat een kopgroep voor de hoogste plekken rijdt en aangezien deze misschien pas op de klim zal ontstaan geef ik beiden een goede kans om erbij te zitten. Plus allebei goede kwaliteiten hebben om hoog te eindigen vanuit een kopgroep op dit parcours. Barguil zou eventueel nog mee kunnen met de favorieten vanuit het peloton. Van Alaphilippe verwacht ik dat eigenlijk niet. Toch heeft Ala nog wel kansen o bergtruipunten te veroveren in de kopgroep, waardoor er kans is dat hij in ieder geval geen 0 punten haalt. Dan is het verschil in gemiddelde punten die je kan verwachten tussen hem en Mas vrij klein, waarbij Ala denk ik een hoger potentieel heeft.

Uiteindelijk is er een behoorlijke kans dat de klassementsmannen voor de ritwinst gaan en dan verwacht ik INEOS in goede doen. Daarom neem ik ook Poels mee, die zelf overigens ook goed is op dit soort steile aankomsten. Als kopman kies ik voor Bernal, ik verwacht van hem de meeste zekerheid om vooraan bij de favorieten over de streep te komen. Zowel met of zonder kopgroep er nog voor.

Bernal (kopman), Pinot, Kruijswijk, D. Martin, Buchmann, A. Yates, Poels, Barguil, Alaphilippe

Laatst gewijzigd
joopie2

Gister een prima dagje, sagan captain en bijna maximale punten, alleen Ewan was een misser. Erg blij met keuze Van Aert, minder met groenewegen, die 5 mil was toch waarschijnlijk te duur als hij niet meer 3+ ettappes pakt. Had liever Trentin of Colbrelli gehad denk ik, en dan mijn AK ploeg upgraden. Maar ja achterafpraat. Vandaag voor 9 klimmers, geen alaflip of speculatie op teampunten, 8 truipunten sagan is te weinig.

EDIT:
Plaats 691 (98,0%) , gaat de geode kant op , hoop 94% van mijn eerste keer meedoen vorige giro te verbeteren

Laatst gewijzigd
Kpenty

Hoop dat ik vandaag ga scoren om nog enigszins hoog te eindigen. Niet tevreden met mijn 56,6%.

Vandaag voor de klassementsmannen met een gokje als captain.

Valverde (c)
Thomas
Bernal
Kruijswijk
Landa
Nibali
D. Martin
Uran
Kwiatkowski

Rawolf

'@Jimkro, Mas thuislaten is een heel groot risico, had je beter Poels thuis kunnen laten die pakt hoogstens een paar teampunten.

dazzler2120

Nwa @Random, Poels pakt als Bernal het geel en wit overneemt, met ritwinst erbij +- 18 punten voor poels?
Dan moet Mas redelijk goed presteren in deze etappe, weet niet of ik dat zo snel zie gebeuren. Dan had ik eerder Flipje op de bank gelaten, 0% kans dat die nog punten pakt vandaag.

Rawolf

Dus jij gaat er vanuit dat Bernal de rit wint en dan ook gelijk Geel pakt? Dat lijkt me meer risico dan Mas top 10 zien rijden haha

zeewolde

edit: wat zij zeggen dus

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Hoe dan ook, zou ik een andere keuze gemaakt hebben. In dit geval dus flip op de bank en mas mee bij mij.
Ik verwacht idd dat vandaag Γ³f Thomas, Γ³f Bernal de etappe & het geel overneemt. Beiden hebben hetzelfde effect op Poels.

JimKro

Tja natuurlijk is het nu veel gunstiger om Mas in de basis te hebben. Met een kopgroep zonder Alaphilippe die al zo ver is weggereden. Maar ik schatte van te voren de kans dat Alaphilippe erbij zou zitten toch als behoorlijk groot. Helemaal omdat ik eigenlijk had gedacht dat het langer zou duren voordat de kopgroep gemaakt zou zijn. Ook omdat er nog een tussensprint voor de eerste beklimming zit.

Voor de etappe schatte ik Mas dus maar net iets hoger in qua gemiddelde punten dan Alaphilippe, maar Ala had een veel hogere potentie in mijn ogen. En Poels of Mas zal ook niet zoveel schelen denk ik. Ik denk dat Poels beter in vorm is dan Mas op dit moment.

jelle013

De kopgroep:
A. Haalt het wel.
B. Haalt het van z'n lang zal hun leven niet.
C. Wordt gebruikt als springplank voor de klassementsmannen.
D. Vallen met zijn alle tegelijk op de grond.

Wat is jullie gedachte?

1 2 ... 127 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.