'@Random vind dat de captainfactor juist prima. Gaat in dit spel voornamelijk om de teamselectie vind ik, zeker in de bergen als je captain niet 4e maar 10e wordt met dezelfde tijd. Als je dan een hogere captainfactor doet kan je verliezen van iemand met een veel minder team.. klassiekerspel (en ook tennis) vind ik de factor juist veel te groot
Edit: wellicht doel je alleen op de nummer 1 vs nummer 2: daar zou inderdaad nog wat meer punten tussen kunnen zitten dan de 6 nu, mee eens
Om nog even terug te komen op wat zaken op deze en vorige pagina:
Ik heb Bardet ook nooit overwogen, scoorde de afgelopen jaar steeds maar 150-250 punten. En dan ontbreken nu ook nog etappes als Longwy, waar hij steevast nog als 13e ofzo over de streep rolde. Voor 3,5 miljoen krijg je bij Bardet dit jaar nooit waar voor je geld. En z'n vorm was ook nog crap.
Wat betreft INEOS: Ik denk dat heel makkelijk vergeten wordt dat Thomas gewoon de kopman is hier, en dat heeft ie gisteren wel bevestigd. Ze komen niet alleen te zitten, omdat ze met zijn tweeën zijn... Bernal mag dan gewoon voor Thomas gaan rijden. Die zal overigens wel het wit pakken, want Mas zag er me ook een partij slecht uit gisteren.
'@Jack: Ik had het al voor de deadline kunnen zeggen, maar dan zou ik mijn eigen ruiten ingooien voor mijn gevoel.
Van alle renners van 2M en hoger zijn Simon Yates, Porte en Bardet de enige 3 die ik meteen heb weggestreept en nooit heb overwogen. Simon Yates zou ik dan nog als eerste overwegen, aangezien ik geen MTS renner heb op dit moment, maar Poels voelde toch zekerder. Alle andere heb ik gewoon gewogen en of daarna gestreept omdat er betere alternatieven waren of niet passend bevonden (soms helaas, zoals Thomas).
'@Materw
Ik denk het ook. Drie sprintetappes van te voren, die worden door de sprinters gecontroleerd, blijven nog twee heuveletappes over die niet zwaar genoeg zijn om Ciccone te lossen, dus zal Trek wel zorgen dat het tijdverschil klein blijft met vluchters.
Slechts etappewinst of boni van Alaflip kan roet in het eten gooien.
Na de tijdrit hebben we Thomas in het geel tot het eind.
'@Jeffrey: Bij mijn teamkeuzes gaf ik al aan dat ik na zekerheden qua klimmen voor mijn team:
Bernal
Pinot
Buchmann
Martin
Uran
Fuglsang
Poels
deze wilde aanvullen met 2 van Konrad, Landa, Kruijswijk en Yates. Dit zijn uiteindelijk Konrad en Kruijswijk geworden. En dat ik Porte en Bardet niet wil. Dit zijn de enige 2 renners die ik heb genoemd als niet willen. Dat lijkt me vrij duidelijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.