Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 140 ... 175 176
Jasperdewaal11

Ja heb ook de neiging naar Ewan. Loopt toch wel ietjes op vandaag dus timing word belangrijk en de vorige x zat Ewan er al dichtbij dus denk hij hem nu wel pakt.

Ludi

Ik denk dat een sprintert gaat winnen. Ik vind het vaak moeilijk om niet Sagan te kiezen omdat hij zich zo goed kan positioneren en eigenlijk altijd top 5 rijdt. Al verwacht ik dat een andere sprinter gaat winnen. Ewan, Viviani of Groenewegen zijn dan de logische keuzes, alle 3 kwamen er de laatste 2x goed bij.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Het niet meenemen van Degenkolb had denk ik weinig met Porte te maken, maar met een aanstaand vertrek.

@ajvenema, eens wat betreft etappe 8 en 9 qua tactiek van Bora

Ab Normaal

Sagan is meer een veilig keuze. Je weet dat ie er in alle scenarios bij gaat zijn.
Mochten Ewan, Groenewegen en Viviani er ook bij zijn zullen ze Sagan waarschijnlijk gaan verslaan.
Maar het kan ook zomaar zijn dat ze niet meesprinten om de overwinning.
Sagan is kiezen voor een zekere 7.
Kiezen voor bovengenoemd trio kan een 10 zijn maar ook een dikke 3.

ebel1999

Zal van Avermaet vandaag meesprinten? Wat denken jullie?

Hoekie13

De sprinters gaan er nog wel bij zitten en ik vind de lead-out van Viviani veruit het sterkste. Hij kon twee keer in perfecte positie aangaan (1 keer winst, 1 keer lekke band). Ewan en Groenewegen moeten er dan van achteruit overheen weten te komen. In die zin lijkt Viviani mij de meest veilige optie.

BrackenRidgeCycling

Zomaar even een vraag, wie heeft Porte nog meer in zijn team??
We zijn aan etappe 10 begonnen, wat betekent dit voor Ritchie?
Die gaat top 3 rijden met zijn sterke tijdrit, of niet?

hartstikkebedankt

We krijgen nog wel wat meer voor de kiezen dan een tijdrit geloof ik. Verder staat hij ongeveer als laatste in het klassement momenteel van de podiumkandidaten: al 1.26 achter op Pinot / 1.07 achter op Thomas / 1.03 achter op Bernal / 52 sec. op Kruijswijk en ook op de rest is de eerste halve minuut op de ITT al om de achterstand weg te werken.

Laurenesi

Hij heeft na een zwakke TTT een sterke ITT nodig om überhaupt in de buurt te komen van zijn concurrentie, dus de ITT gaat hem geen podium opleveren. Porte zal er in de bergen (en de daarbij behorende afdalingen) gewoon moeten staan net als alle andere renners.

Het is meer de vraag of iemand die nu al kort staat het in de ITT kan uitbreiden. Het is wel lekker als je in de laatste week alleen hoeft te reageren in plaats van te forceren en dan denk ik vooral aan Thomas. Thomas heeft toch een sterke eerste bergrit gereden en lijkt (helaas, ik heb hem niet) beter dan ik van te voren had verwacht.

Treenert

'@Ab, ik had v.Garderen in mijn team, wat dom onnie!

MichielH

Als er tot de tijdrit niks veranderd tussen de algemeen klassement mannen, verwacht ik na de tijdrit:
1. Thomas
2. Pinot op 1:00
3. Kruijswijk op 1:15
4. Yates op 1:30
5. Uran op 1:30
6. Buchmann op 1:30
7. Fuglsang op 1:35
8. Porte op 1:45
9. Landa op 2:20
10. Quintana op 3:00

Ik zie Porte zich dus nog niet op het podium fietsen na de tijdrit, maar tussen 3-8 heb ik hier dan ook maar een half minuutje zitten.

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

Ewan, het is je dag vandaag (denk ik). Alhoewel ik ook best wil juichen voor Dylan, met Ewan als nummer 2.

Wat jullie?

hartstikkebedankt

De tijdrit in de Dauphiné gaf een heel ander beeld overigens. Fuglsang, A. Yates, Buchmann en Kruijswijk waren daar behoorlijk sneller dan Porte en ook Pinot gaf maar 2 seconden toe. De tijdrit in de Tour is even lang en iets minder lastig, maar toch ook behoorlijk heuvelachtig in de eerste helft.

Wel verwacht ik dat Thomas behoorlijk tijd gaat pakken.

Laatst gewijzigd
Ludi

Viviani is mijn kopman, lekker treintje, geen lekke band, zou er gewoon bij moeten zitten. Dylan vind ik lastig, wanneer hij mee sprint is hij een grote favoriet, maar ik zie het best gebeuren dat hij er niet aan komt met deze etappe van vandaag.

Platje

'@MichielH is Bernal geen podiumkandidaat?

Jeffrey81

Even over Laporte nog he.... wordt nu veel als miskoop genoemd, maar in feite heeft hij maar één keer normaal kunnen meesprinten. En toen werd ie 10e, en dat is in dit veld zo ongeveer naar verwachting lijkt me.

De enige andere sprint waar hij nog bij was, was de openingsrit in Brussel. Daar werd ie 17e, maar dat was ook een wat ontregelde sprint.

Vooral pech dat ie ziek werd dus eigenlijk. Hij had best nog vijf keer rond plek 8-12 kunnen finishen, en dat was prima geweest voor zijn 1,5 miljoen. Ik vind niet dat iemand een miskoop kan genoemd worden omdat ie ziek wordt, of zelfs omdat hij is gevallen.

jlmr1990

Yates boven Uran na de tijdrit?

Platje

'@Jeffrey het ligt er aan wat je onder miskoop verstaat.. Een fout van jezelf of iemand die onder de verwachting presteert.. Ik sta nog wel achter mijn keuze voor laporte om dezelfde redenen als jij maar hij valt wel zwaar tegen en had liever een andere keuze gemaakt dus in dat opzicht toch wel een 'miskoop'

Jeffrey81

'@platje: Dat is het punt juist. Hij presteerde niet onder verwachting, en het is dus ook geen fout geweest om hem te selecteren ;-)

Het is m.i. pas een miskoop als ie wel de gelegenheid heeft gehad om zijn puntenpotentie waar te maken, maar dan dan alsnog niet doet.

Rawolf

Als je van Laporte 10-15 inschatte vraag ik me af waarom je hem hebt meegenomen, een goede Laporte rijd in een massasprint 5-10 in dit deelnemersveld.

Maar met wat onderzoek was je er al achter gekomen dat Laporte bagger reed de maanden voor de Tour.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Random
Dat zegt niet altijd alles.
Stuyven reed ook niet bepaald de stenen uit de straat voor de Tour.
En het gebeurd vaker dat iemand bagger reed de maanden voor de Tour en vervolgens daar goed presteert of vice versa.

Ludi

Stuyven werd wel al een keer 5e en 3e in RvZ, vanuit een sprint, tegen Sagan, Viviani, Kristoff, Matthews, Trentin, Avermaet terwijl ie ook gewoon heeft gewerkt voor Degenkolb in de 3e etappe.

MichielH

'@Hardstikkebedankt: Porte reed sowieso niet zo'n goede Dauphine, maar heb nog wel hoop dat hij deze week wel zijn topvorm bereikt en zijn tijdrit-kwaliteiten kan laten zien. Ik verwacht hem als tweede van de GC-mannen, net voor Yates, Kruijswijk en Bernal, en dus na Thomas.

@Platje: oops! die verwacht ik ongeveer op gelijke hoogte met Kruijswijk

@Jmlr1990: Ja, ik verwacht veel van de tijdrit van Yates, en misschien wel wat minder van Uran. Uran heeft sowieso wisselvallige prestaties in het tijdrijden.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Het is wel wat selectief om bij Laporte vooral de 10e plek te tellen en niet de 17e. Ja het was een wat ontregelde sprint, maar ook daar moet je mee kunnen dealen. Als je goed van voren zit, heb je daar weinig last van.

Verder ook hier weer een taal-discussie (net als bij Schachmann en hype). Ik zou als definitie van miskoop aanhouden: een koop die tegenvalt. Dan is Laporte dus gewoon een miskoop.

Echter zegt dat niks of hij wel/niet een goede keuze op voorhand was. Oftewel, een renner kan zowel een goede keuze op voorhand als een miskoop zijn.

Misschien handig als we wat standaard vocabulaire afspreken?

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Pietje: eens wat betreft die 17e plaats hoor. Het is niet dat ik die helemaal niet mee tel. Maar het is gewoon wel even iets om mee te wegen.

Enne...waarom zou ik jouw definitie aanhouden? Ik heb er zelf al eentje....

1 2 ... 140 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.