Vandaag redelijk op safe gespeeld, benieuwd hoe dit zal uitpakken.
De mannen:
Groenewegen
Van Aert
Viviani
Ewan (c)
Matthews
Kristof
Sagan
Alaphilippe
Bernal
Op de bank; Pasqualon (koopje, maar valt best tegen tot nu toe)en Van Avermaet. De laatste kan verrassen, maar ik ga voor de zekerheidjes Bernal en Alaphilippe. En van Aert deze keer maar wel..
Hier vandaag met:
Viviani (C)
Groenewegen
Sagan
Ewan
Kristoff
Pasqualon
Matthews
Alaphilippe
Bernal
Viviani kopman omdat hij een goede trein heeft en steeds heel kort zit, en dat kleine hupje rond de 5km, stuk 5% gemiddeld met stukje bijna 7%, misschien genoeg is om Groenewegen weer een te slechte positie te geven voor een optimale sprint. Niet genoeg reden om WvA op te stellen in plaats van Pasqualon, zo net na de rustdag. Buchmann ook overwogen, maar geef mijn goedkope sprinter liever nog een kansje.
Cees Bol mag vandaag sprinten
Twee dagen geleden trok hij nog de sprint aan voor kopman Michael Matthews, maar vandaag is Tourdebutant Cees Bol de aangewezen man voor Sunweb om te sprinten in Albi. "Deze aankomst ligt beter voor mij dan voor Matthews", verklaart Bol de keuze van zijn ploeg. Is hij een kanshebber? "Ik denk dat het kan, maar ik kan ook twintigste worden."
Bron NOS.nl
Op zich kan het zo zijn dat Cees Bol sneller is dan Matthews op het vlakke, maar blijft wel raar dat Matthews nu al de handdoek lijkt te gooien wat betreft de groene trui. Of zullen ze samen gaan sprinten? Of gaat hij mee in ontsnappingen voor punten? Je weet nooit wat Sagan nog kan overkomen...
(Ja ik heb Matthews)
Ik snap dat sunweb echt niet, eerst zeggen dat ze geen trein hebben, terwijl ze duidelijk 4-5 man hebben die daarvoor gebruikt kunnen worden, vervolgens pakken ze alsnog de strijd om de puntentrui goed op met Matthews op een keurige 2de plek en nog enigszins in de buurt van Sagan. Krijg je vandaag te horen dat ie een snipperdag neemt en Bol het zal proberen, t is toch niet te bevatten. Is die 2de plek zo weinig waard? Als het zo binnen die ploeg gaat kan ik begrijpen dat Tom er klaar mee is.
Zou het niet kunnen zijn dat ze de voorsprong van Sagan wat groter willen laten worden (Matthews sprintte net ook niet mee bij de tussensprint)?
Dan kan Matthews in een overgangsetappe mee in de vlucht, zonder dat Bora de boel gaat controleren / dicht rijden.
Wellicht de grootste kans op een overwinning voor Matthews......
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.