Begin me zo langzamerhand wel een beetje zorgen te maken over Barguil. Hij is goed, maar rijdt wel een erg rare Tour; nog nauwelijks tijd verloren, energie verspillen in massasprints, etc. Benieuwd of ze hem morgen laten rijden, het is toch bij uitstek een etappe voor een aanvallertje als hem. Met de punch zit het in ieder geval wel goed.
Lekker bezig die Barguil haha. Hij maakt toch wel een goede indruk op me. Ben benieuwd wat ‘ie gaat doen op zijn geliefde terrein.
Verder kom ik goed weg deze etappe, met Matthews en zonder Ewan. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik met 6 sprinters toch nog aan de 300 punten ben gekomen. Bernal 13e is wel een leuke meevaller in ieder geval.
Jaa jongens die Matthews! Geloof je toch niet. Eerst boehoehoe, wat moet ik nu in de Tour zonder Tom?! Dan gaat ie toch blij met zijn vrijheid, er toch maar met een positief gemoed aan beginnen. Rijdt alle etappes, behalve de Belles Filles, top 10. Keurig tweede in de puntentrui. Gaat ie na de eerste rustdag opgeven! Cees Bol mag een keer sprinten voor plek 8-12. Of het is nog steeds onderdeel van een briljant tactisch plan, óf ze zijn volledig in de labiel hysterische paniek geraakt daar bij Sunweb!
'@MasNada Ik snap het ook niet, maar het lijkt erop dat hij zich richt op etappewinst in een lastige heuvel/bergrit. Een sprint in een kleine kopgroep is ideaal voor hem.
Scorito wijs heeft hij overigens al genoeg punten opgeleverd en wie weet wat nog komen gaat.
Wat verwachten we van morgen? Twee dikke beklimmingen, echter wel vrij laat in de etappe. Daarna ook nog een stuk dalen. Ziet er uit als een mooie kans voor aanvallers met goede klimbenen. En je als een baksteen naar beneden laten vallen in de afdaling. Of houdt het peloton onder aanvoering van Ineos (?) de aanvallers kort om daarna te kunnen toeslaan?
Voor Matthews normaal te zwaar. Maar om zo dramatisch je sprint op te geven omdat je te dicht staat in puntenklassement en Bora hem daardoor niet meer in een vlucht laat, geeft toch te denken. Ook omdat na deze etappe enkel etappe 17 nog over blijft als mogelijke Matthews vlucht etappe. Vandaag en etappe 16 tussensprint laten gaan zou bijv. logischer zijn als je enkel etappe 17 in je hoofd zou hebben. Daarnaast nog zijn claim dat hij zo goed heeft getraind op klimmen dat hij niet meer zou kunnen sprinten en dat hij bijv. in etappe 8 ook niet in de problemen kwam. Ik ga hem zeker niet kopman maken, maar neig er momenteel wel naar om hem mee te nemen.
Valverde staat nog te dicht, die mag normaalgesproken niet in de aanval. Nibali lijkt me extra geschikt, heeft vandaag ook nog weer bewust tijd verloren om ruimte te krijgen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.