Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 157 ... 175 176
mentsjov

'@Pirazzi:

Typisch gevalletje risicomanagement. Ga je op safe of ga je voor risico. Viviani levert je waarschijnlijk meer punten op dan Konrad, maar de amplitude bij Konrad ligt natuurlijk hoger omdat hij nog een kleine kans heeft dat hij een uitschieter gaat maken in de etappe. Ergo, heb je een dure plek op scorito te verdedigen of sta je er toch al niet al te best voor? Dat zou in mijn geval de doorslag geven.

skylimit

'@zadelpen redden wat er nog te redden valt. Als alles verkeerd valt, dan komt dat vaak niet meer goed. Gisteren ook
weer een dramatische dag. Verwacht je punten te scoren met Van Aert en Schachmann gaan die de rol van o.a. Porte
overnemen en onverwacht in een tijdrit het asfalt bezoeken.

Ludi

Hier dezelfde keuze, viviani, konrad of poels vandaag mee. Verwacht van poels de beste vorm na "2 weken niet te hoeven geven" maar die geeft op het moment de minste zekere punten. Plus in hoeverre finisht hij nog aardig als hij niets meer kan toevoegen de laatste paar km.

Dus viviani voor 4 + misschien (3 en 8), poels voor misschien (10, 3, 8 en eigen plek) of konrad voor 6 + misschien eigen plek. Lastig.

Laatst gewijzigd
pirazzi

'@mentsjov:

Bedankt voor de reactie. :)
Mijn plek op scorito is niet duur vind ik, dat kost € 9,99 per jaar. Maar hoog op de ranglijst sta ik niet in de Tour: 15.828ste.
Bernal staat maar 8 seconden achter op Mas dus dan zou ipv Viviani of Konrad ook Wout Poels nog een optie zijn voor als Bernal de witte trui herovert.
Alle drie (Konrad, Viviani en Poels) opstellen kan ook natuurlijk maar dat zou ten koste gaan van Steven Kruijswijk (3 Ineos, 3 Quick-Step en 3 Bora).

Laatst gewijzigd
Ludi

'@pirazzi: ja poels ook dus.. bwoah onmogelijk keuze. Achteraf zijn dit de "waarom zou je viviani in de bergen opstellen, verwacht je nou echt dat alaphilippe het geel houd tegen ineos" momenten.

Ajvenema

Viviani ipv Konrad is gewoon laf. Had hem dan niet meegenomen:) top 15-20 moet die jongen toch gewoon kunnen.

pirazzi

Sagan op de bank laten voor Poels kan ook nog maar de kans dat Poels 0 punten haalt vandaag is ook aanwezig.

Ludi

Is poels ipv konrad ook laf? ;)

kevinraar

ik heb kwiatkovski op de bank zitten

pirazzi

Ja ik ook, gisteren niet, dat was een misser net als van Aert kopman. Ipv Kwiatkowski was Mas beter geweest.

kevinraar

bij de ad poule heb ik echt ziek goed berg team daar is dit mij bergteam
thomas
bernal
kruiswijk
pinot
bardet
mas
fulsang
martin
porte
quintana
landa
alaphlippe

prima

Ik ga vandaag voor Bernal. Verwacht dat de sterkste klimmer gaat winnen, dus lijkt mij niet zinvol om qua kopmanschap in te zetten op iemand die nog tijd heeft goed te maken (Landa/Bardet) of gewoon graag in de aanval wil (Nibali). Imo is Bernal bergop de sterkste en zal INEOS hem niet tegenhouden voor zijn eigen kans te gaan op deze iconische finish. Thomas, Pinot en Kruijswijk zitten daar niet heel ver achter.

Laatst gewijzigd
ronvisser

Tja, bij AD is dan ook geen budget. Bij dat spel kan mijn kat ook nog een fantastisch bergteam samenstellen.

Fijn dat Allaphilipe zich nu ook als klassementsman aandient. Daardoor de keuze uit 10 man. Vandaag mag Konrad banken. Tevreden over de gemaakte keuzes dit jaar. Dat Laporte het asfalt zou kussen en ook nog een virus zou oplopen, had niemand van tevoren kunnen zeggen. Enige echte 'fout' dit jaar: Yates ipv Mas. Mas heeft door de gele trui van Allaphilipe nog zo veel extra punten binnengeharkt en lijkt in optimale vorm (witte trui-punten waren vooraf al te voorspellen, maar nam ik voor lief). De gebroeders Jeets komen vanaf nu op de ellenlange zwarte lijst te staan, tussen Aru en Magnus Cort in.

prima

Ik verwacht dat Alaphilippe vandaag toch echt direct uit de top 5 duikelt, dus qua truipunten verwacht ik er niet veel meer van. Bij gebrek aan beter stel ik 'm toch op, maar ik geef het een minuscule kans dat 'ie staande blijft vandaag. Bij DQ vanaf vandaag alle ballen op het klassement Mas met misschien nog etappeoverwinninkjes voor Alaphilippe en Viviani deze tour.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Poels is minder laf, die heb je neem ik aan ook gewoon mee voor top 10/20 in it soort etappes!

Pietje Precies

Ik heb Mas, maar ik heb nog maar weinig extra punten via Alaphilippe met hem gepakt (3x 8 punten in etappe 8, 9 en 11). Je moet Mas immers wel opstellen om daadwerkelijk de punten te pakken. En dat doe je vooral in de vluchters-etappes.

Yates heb ik helaas ook. Was er vanaf het begin al niet gelukkig mee en mag inderdaad op de zwarte lijst.

Jeffrey81

Ik hou gewoon op met het onderschatten van Flipje. Heb ik al teveel gedaan in het verleden, dus ik zeg: vanavond nog altijd in het geel.

Niet dat dat van invloed is op mijn team voor vandaag overigens. Ik neem gewoon mijn negen klimmers mee.

Ludi

Ik zou normaal flip niet opstellen en.konrad en poels wel. Gezien de omstandigheden kan ik flip vandaag niet thuis laten. Konrad verwacht ik rond plek 20, met een uitschieter naar 10, maar ook gewoon slechts 6 punten goed mogelijk. Poels zou je normaal zeggen vanaf deze etappe minimaal 11 en lekker paar keer top 20 en paar keer dagwinst van team. Mja dat is nu net allemaal anders.

Pirata

Wie zouden jullie thuis laten van deze 10 namen? Bernal, Alaphillipe, A. Yates, Barguil, Pinot, Uran, Fuglsang, Kruijswijk, Buchmann, D. Martin. Ik neig naar Barguil, maar vind hem lastig.

Jopster

Na een periode van vakanties zijn we er weer. We hebben een fantastische eerste tourweek gehad met veel verschillende winnaars. Over winnaars gesproken, we hebben weer een nieuwe Eddie-poule winnaar van onze Wimbledon poule, dat is:

Davidamon, gefeliciteerd!

Over naar de tour, waar het peloton vandaag eindigt op de Tourmalet, zijn wij benieuwd of de top 3 stand kan houden. De huidige top 3 is:

1. TimodeJ
2. Swiftboys 8
3. Bow Down Bitches

Hoor verder in de podcast meer over hoe wij hier tegen aankijken!

https://open.spotify.com/episode/3d2AtsYg3R4XqnBIOFexwP?si=wBYTgnSRSP2XMGQ4fDeAhg

https://podcasts.apple.com/nl/podcast/eddie-the-eagle/id1461469554?i=1000444795857

Groetjes van jullie Eddies!

Gladiool

Laat Yates vandaag maar eens rijden. Afgeven op hem kan vanavond ook nog. TT's zijn niet zijn specialiteit, en er was één gare bergetappe die puur op explosiviteit is beslist. Onderweg heeft ie verder eigenlijk nergens tijd verloren. Kan zomaar dat ie vandaag top 5 rijdt.

TheStrikers

Mijn Bergteam voor vandaag.

G. Thomas (C)
Egan Bernal
Steven Kruijswijk
Mikel Landa
Thibaut Pinot
Dan Martin
Julian Alaphilippe
Jakob Fuglsang

Wie laatste plek zien jullie Guillame Martin top 20 rijden of zekere Punten Viviani pakken?

Bedankt voor de reacties alvast.

RVH

Ik zie G. Martin geen top 20 rijden vandaag. Zou Viviani dus nemen voor mogelijk 25 punten, maar ook mogelijk 4.

Jeffrey81

Kans op 4 is wel een heeel stuk groter dan op 25 natuurlijk ;)

Laatst gewijzigd
Drossard Kudus

De vloek van de tijdrit, ik ben er wederom slachtoffer van geworden. WvA gevallen, Schachmann gevallen en Lampaert en Matthews pakken een rustdag. Dit moest mijn kantelpunt worden, maar in plaats daarvan kunnen we de poule eigenlijk wel in de prullenbak gooien.
Enkel een topprestatie van de bergploeg zou mij nog kunnen redden. Daarom vandaag: Pinot (c), Kruijswijk, Fuglsang, Quintana, Buchmann, Bernal, Poels, Yates en Haig

1 2 ... 157 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.