Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 162 ... 175 176
Henk

'@henk Niet mee eens, als je kans hebt de algemene poule te winnen mag je dit best delen. Maak je wellicht maar 1 keer mee.

Wat ik al zei, af en toe een berichtje volstaat ook.

Jeffrey81

'@nasibal....dank je wel. Nu weet ik al helemaal niet meer waarom ik m niet genomen heb, haha

Starlynk

Tsja, Buchmann lastig.. Vorig jaar Vuelta was ie ook de kopman van Bora en zag ik hem top 5 rijden en werd het een roemloze 12e plek en niet al te veel Scorito punten. Dat ie dan nu ff bij de 5 beste klimmers in de Tour behoort had ik toch echt niet verwacht, ondanks zijn progressie. Meer rond een 9e plek ofzo en daardoor met de teampunten van Sagan en een goedkoop prijskaartje best het overwegen waard, maar zo goed als ie nu is?

nasibal

Zo goed als hij nu is is inderdaad een fixe 'meevaller'.

Al is er natuurlijk geen sprake van een vorm zijnde Dumoulin, Roglic, Froome en Nibali. Ga je er van uit dat die 'normaal' nog voor hem reden + eventueel een Zakarin/Dan Marin/Uran dan staat Buchmann opeens toch op die plek 9 die je noemt. Ook Majka is er bijvoorbeeld niet, al had dat natuurlijk al helemaal een invloed op Buchmann gehad.

Daarnaast is er duidelijk sprake van een stijgende lijn en heeft hij zich specifiek voorbereid op de Tour. Bij een Vuelta is dat altijd nog maar de vraag wat 'specifiek voorbereid' betekent, zo aan het einde van een jaar.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Vorig jaar stond volgens mij wel aardig in het teken van de Vuelta voor Buchmann, hij reed ook geen andere GT en reed daarvoor alleen de Dauphiné en de Ronde van Polen. Een soort perfecte voorbereiding, want hij had voorafgaand aan de Vuelta ook nog maar 37 koersdagen op de teller in 2018, 5 2.UWT rondes top-10 gereden. Formolo reed weliswaar ook maar die had de Giro gereden, men gaf ook aan dat Buchmann kopman was meen ik. Alle seinen op groen zou je zeggen, maar hij viel behoorlijk tegen.

Starlynk

Yep, idd, Buchmann had van alle klassementsrenners de minste kilometers op de teller toen en voor het seizoen was de Vuelta al zijn hoofdoel. Maar goed, eerste grote ronde als klassementsman brengt natuurlijk ook de nodige druk mee en waarschijnlijk kan ie daar nu beter mee om gaan.

Heb op de laatste dag iig Kruijswijk en Buchmann nog gewisseld voor Yates en Barguil omdat Kruijswijk altijd laag scoort in verhouding Scoritopunten/plek in klassement en ik voor Buchmann dus een rol in de marge verwachtte zoals in de Vuelta. En natuurlijk zakt Yates dan volledig door het ijs en gaat Barguil rijden voor een 12e plek in het klassement i.p.v. voor de bollen/etappes :p

Laatst gewijzigd
nasibal

Is ook zo hoor, hij rijdt gewoon heel erg goed en heeft dat nog nooit eerder laten zien. Ik geloof dat ik zelfs nog letterlijk bij het typen van mijn overwegingen medegedeeld heb dat ik Buchmann 'geen top 5 zal rijden'.

Overigens kan hij nog steeds flink terugvallen he, hij moet het nog wel even 3 knalharde etappes blijven laten zien.

Leuk overigens dat Barguil er bijgepakt wordt indezelfde discussie. Voor hem geldt deze tour natuurlijk hetzelfde als voor Buchmann: Ze zijn ook niet geprijst om een topaantal punten te pakken. Rijdt Barguil komende week ook nog 3x top 15 en wordt idd 12 in het klassement, dan is dat toch best mooi voor 1 miljoen.

Vraag jezelf eens af of je een 8e sprinter mee zou nemen voor 1 miljoen, met 5x top 15 als uitslag? Dat maakt Barguil zeker geen must-have, maar zeker wel een prima optie. Al heb ik hem zelf niet.

Ga je er van uit dat je van de 20 man doorgaans 12-14 echte puntenpakkers hebt (lees: top 15-20 scoritopunten) dan zijn jongens als Barguil daar denk ik een uitstekende aanvulling op.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Was Barguil geen 1,5 Miljoen ?

Pietje Precies

'@Mindless, doordat je in het optimale team geen missers hebt en het budget zo hoog is, kan je je zelfs halve missers (a la Groenewegen, Thomas, etc) permitteren. Dat is voor mij de bevestiging dat het budget echt te hoog is.

Ik zou het leuker vinden als je niet iedereen van het optimale team kunt hebben. En de Gaudu's van deze wereld ook in aanmerking kwamen om gekozen te worden. Maar zoals Nasibal al zei wordt het spel dan minder mainstream en dat druist in tegen het Scorito-beleid met dollartekens in de ogen.

@Vive le velo, ik had graag gezien dat ze het budget hadden verlaagd na het wegvallen van Dumoulin en dat ze Kristoff wat duurder hadden gemaakt na het wegvallen van Gaviria. 2 miljoen voor een lead-out was overigens een absurde prijs geweest.

-------------

Mijn Buchmann overweging was precies die van Starlynk en mijn Dan Martin overweging was precies van nasibal!

Buchmann kwam zodoende net niet in mijn team, maar bij een X miljoen lager budget had ik hem altijd gekozen. Nu kon ik op zijn plek voor een 3,5m man gaan die ik meer potentie toedichtte.

Pakt slecht uit doordat Buchmann het veel beter doet dan verwacht en die duurdere mannen het juist veel slechter doen. Shit happens. Dan Martin was voor mij dit jaar een duidelijke no-go, waar ik hem in het verleden juist praktisch altijd had.

En Barguil kostte inderdaad 1,5 miljoen i.p.v. 1 miljoen. Rijdt tot dusver veel beter dan ik had verwacht, dus in mijn optiek mag je over hem niet klagen Starlynk ;)

Laatst gewijzigd
Starlynk

Heb Barguil nu 3x opgesteld: 1x 0 punten, 1x 24 punten, 1x 16 punten. Gemiddeld 13,33 punten. Had ook Sagan op kunnen stellen voor 8 punten gemiddeld. Dus de toegevoegde waarde van Barguil t.o.v. "zekere" punten is tot nu toe 5,33 punt per opgestelde etappe. En hij was trouwens 1,5m i.p.v. 1m.

Het is ok (beter dan Yates :p). En als ie dit inderdaad vasthoudt tot aan Parijs dan is het best prima. Maar had toch veel liever gezien dat ie had laten lopen in de 1e week en in de aanval was gegaan. Want met deze benen was het een serieuze kanshebber geweest voor bollen + etappes. Probeer eigenlijk altijd de renners te vermijden die rijden voor plek 10-15 in GC, want dat zijn qua Scorito de zuurste renners. Vrij weinig klassemenspunten in de eindafrekening en als er dan nog wat vluchters voorrijden dan rijden ze ook vaak buiten de punten in de etappes... En ze staan te dicht om mee te gaan in een vlucht, dus het is allemaal net niks.

Cerebral36

'@Nasi Alleen was Barguil 1.5 mil en geen 1 mil ;) Nu op 99.4%. De eindpunten kunnen me nog wel hard raken zonder Thomas en maar 1 iemand in het berg en jongeren klassement (nu nog Pinot en Wellens maar zie Wellens er nog wel uitvallen). Vooral benieuwd hoelang Ala het geel gaat vasthouden. 1e Alpenetappe meteen bekeken of kan hij nog effies mee :)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja eens hoor Starlynk. Aan plek 10-15 heb je eigenlijk te weinig voor dat prijskaartje. En met deze benen kan hij inderdaad veel meer scoren vanuit de vlucht.

Laatst gewijzigd
nasibal

Ah, 1.5 miljoen, mea culpa :)

Eens hoor dat die top 10-15 AK renners de zuurste scorito renners zijn (Lees: Meintjes), maar dat is ook vaak omdat ze, zoals je zelf al aangeeft, in 'hun' etappes regelmatig buiten die top 15 eindigen. Heb je voor 1 (of in dit geval 1,5 miljoen) een renner die 5x 12e wordt is dat een meer dan prima 8e/9e renner denk ik, met het huidige budget. Aan de andere kant, had je inderdaad ook Sagan op kunnen stellen en voor die 1,5 miljoen must have Schachmann mee kunnen nemen natuurlijk ;)

Zoals gezegd, een sprinter zou je met die uitslagen en prijs waarschijnlijk wel overwegen. Niet per sé nemen, maar wel overwegen.

Eens dat hij voor de bollen natuurlijk veel meer had gescoord, maar dan moet je je afvragen of hij daar ook de bijbehorende etappeuitslagen gescoord zou hebben. Zie casus Wellens/De Gendt (exclusief ITT)

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Over de bollen gesproken...... wie zou daar nou nu nog echt voor gaan denken jullie? Eigenlijk moet dat klassement nog echt beginnen.

Pietje Precies

Wellens, de Gendt en Nibali. Maar die zijn alle drie niet goed genoeg. Verder Bardet en misschien Woods.

Maar de kans is best groot dat een klassementsman a la Pinot de trui wint.

snoek1974

die Drie zullen dan in die heuvel etappe aanvallen , maar met die drie bergetappes nog voor de boeg zou Pinot het best kunnen worden , staat nu ook tweede

Pietje Precies

Vergeet ik trouwens één van de grootste kanshebbers te noemen: Yatesy

jelmerkwaardig

Waaiers morgen?

Jeffrey81

Pinot en Yates lijken me inderdaad de kanshebbers. Misschien Pinot wel soort van automatisch en zonder er heel bewust een doel van te maken als ie donderdag, vrijdag en zaterdag gewoon met de favorieten vooraan eindigt.

@arjensoa: kan zomaar idd

Gids03

Morgen grote kans op waaiers ben aan het denken om een klassements renner op te stellen in plaats van een pasqualon

Hoolwerf

Wie o wie morgen?

Laatst gewijzigd
Roest

Ewan

kevinraar

Mij team voor vandaag
Groenewegen
Sagan
Ewan
Matthews
Kristoff
Pasqalon
Alaphlippe
Kruiswijk
Bernal

user26790

Kopie van mijn team. -:)

Treenert

Door het wegvallen van v. Garderen, Schachmann, v. Aert, Laporte en Nizzolo ben ik sowieso genoodzaakt terug te vallen op klassementsrenners wat zomaar eens gelukkig zou kunnen uitpakken vandaag.
Bernal - Pinot - Kruijswijk en Ala moeten dan zorgen voor de nodige team/truipunten en een mogelijke korte klassering. We gaan het zien, ze gaan het 100% zeker kilometers lang op de kant zetten.
Verder met Groenewegen, Viviani, Ewan, Sagan en Kristoff nog een best aardig sprintteam.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 162 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.