Ah jongens! Waar zijn ze nou mee bezig daar bij Sunweb!
Matthews ging zo lekker, ok geen absolute topresultaten, maar wel 7 x top tien al. En puntjes voor de groene trui. Zeker scorito-wise: prima. Maar nu geven ze alles op.
En Alsof die Bol het zo fantastisch deed met zijn 11e plaats. Een keer een kansje geven ok, maar zo'n uitslagje daar ga je Bling toch niet weer voor passeren?!
Dat hele Sunweb gaat straks op de zwarte lijst bij mij. # Dumoulin naar Jumbo. # zou Matthews met Tom meegaan soms?
'@nasibal: hahaha, en zo is het!
Het mooie is nog dat tijdens het tikken van mijn vorige post de tijdslimiet verstreek en ik vergeten was Matthews te vervangen. Dus nu heb ik hem nog gewoon mee ook!
Hopen dat ie de teamorders aan zijn laars lapt! 😁
Of dat Bol lek rijdt drie kilometer voor het eind....
Misschien een aardige bezigheid voor deze middag, mocht de koers tegenvallen qua spanning....
Welke renner is historisch gezien de beste Scorito-renner ooit in de Tour de France?
Ik kwam uit bij Jalabert, 1995:
4e AK
1e Groen
1 etappeoverwinning
in totaal 15(!) top 10 plaatsen, en ook nog 2 top 20 plaatsen
Puur voor de etappe(dag)uitslagen en de punten voor het eindklassementen zouden dit 652 punten zijn geweest.
Ik hou hierbij dus geen rekening met captainpunten, teampunten, en dagelijkse truipunten.
Wie biedt hier overheen? :)
Even de Scorito pooltips van WF terug gekeken. Achter de namen uitslagen die ze tot nu toe behaald hebben:
Rohan Dennis 0 punten en afgestapt
Alexey Lutsenko 12e, 15e, 18e
Patrick Konrad 11e, 16e en teampunten
David Gaudu 8e in TTT, 15e, 15e, 18e, 2e in jongerenklassement
Wout van Aert 1e in TTT, 1e, 2e, 9e, 16e, teampunten, inmiddels afgestapt
Tejay van Garderen 6e in TTT, afgestapt
Andrea Pasqualon 11e, 13e, 13e, 16e
Christophe Laporte 10e, 17e, inmiddels afgestapt
Elie Gesbert 0 punten
Kasper Asgreen 3e in TTT, 8e en teampunten
Conclusie:
Goede tip - Wout van Aert
Redelijke tip - Patric Konrad, Alexey Lutsenko, David Gaudu, Andrea Pasqualon, Kasper Asgreen
slechte tip - Rohan Dennis, Tejay van Garderen, Christophe Laporte, Elie Gesbert
Overigens wel erg makkelijk van mezelf om dit achteraf te beoordelen, daar ben ik me van bewust.
'@jeffrey81
Dan moeten we eerst uitzoeken wanneer de eerste TDF Scorito poule was.
Maar de eerste renner waar ik aan moet denken is Valverde. Maar dat is vooral in de Vuelta, waar hij dan ook nog het combinatie klassement heeft.
Al heeft Froome ook een keer belachelijk veel gescoord, en Sagan ook wel.
Valverde in de Vuelta van 2012, 2013 en 2014 zal aardig punten hebben behaald.
Joaquim Rodriguez in 2012 de Vuelta was ook behoorlijk sterk qua punten.
Sagan ook in de Tour van 2012, 2014 of 2015 bijvoorbeeld.
Valverde komt misschien in de buurt met al die truipunten, Sagan niet volgens mij.
Anderen halen ruim niet de score van Jalabert op de etappescores, zoals Nibali die in de Giro van 2013 wel 3 ritten won, 12 dagen de roze trui en 1e AK, 2e groen, 2e berg.
Heb er nog geen gevonden volgens mij, wat een uitslagen van die Tour in Jalabert zeg.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.