Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 165 ... 175 176
Wellens Nietens

Ik vind het morgen wel wat voor Cort, die schijnt ook nog mee te doen.

pb

Gva captain? Of zou sagan ook mee gaan in de kopgroep?

Jeffrey81

Ik gooi alles op Bettiol vandaag. Het zou toch een keer moeten lukken....

Jasperdewaal11

Dubbeltje opgooien of Sagan (meer zekerheid) of GvA als kopman

Jeffrey81

Ligt eraan wat je nog wilt bereiken in de poule zou ik zeggen. Als je nog veel wilt stijgen, zul je risico's moeten nemen. Maar daar staan ook risico's tegenover.

raymankapeens

Pff Matthews Sagan of Greg kopman vandaag? Heb Greg wel mee voor deze maar kan ook zomaar sprintje worden voor bling en peter de grote

Jeffrey81

Ligt eraan wat je nog wilt bereiken in de poule zou ik zeggen. Als je nog veel wilt stijgen, zul je risico’s moeten nemen. Maar daar staan ook risico’s tegenover.

;)

Treenert

Wat een moeilijke dag, heb maar een allegaartje samengesteld, kan alle kanten op. Ook Viviani (kon van de week lang mee + team/trui-punten) en Ewan opgesteld (als het geen vlucht wordt wil ik het nog wel eens zien).

Jeffrey81

Ik heb Ewan er juist net uitgegooid en toch maar voor de truipunten (plus mogelijke top20) van Bernal gekozen.

Sjas Patatje

En we zijn los! Greg van Avermaet als enige man in de kopgroep, gelukkig is het mijn kopman van vandaag. Grote afwezigen? Sagan en Matthews. En ik had stiekem gehoopt dat Nibali erbij zou zitten vandaag, maar helaas.

arjenzvob

Kopman Greg mee. Last minute Pasqualon erin gegooid. Is mee. Ben benieuwd naar hem. Ik ben bang dat Trentin wint maar ik juich voor Greg.

arjenzvob

Ruimte zat. Gaan ze echt niet terugpakken. Grote motors in de kopgroep.

Pietje Precies

In mijn optiek kon dit allesbehalve alle kanten op. In deze hitte, in deze fase van de Tour (iedereen vermoeid) en met wat nog komen gaat, gaat er een grote groep aanvallers voor de dagzege koersen. En komt het peloton op 15 minuten binnen.

Ik heb voor vandaag een fantastische selectie met:
Sagan (C)
Matthews
van Avermaet
Stuyven
Teuns
Benoot
Alaphilippe
Viviani
Mas

Helaas pakt de captainkeuze verkeerd uit. Verder had ik al weinig vertrouwen in Benoot na zijn klachten over de hitte (hoofdpijn etc), maar Pinot of Bernal opstellen voor 8 punten is ook zo weinig. Zeker omdat je Benoot juist voor deze etappes mee hebt.

Hopelijk neemt Total zo hun verlies.

Aanklampen

Trentin kopman gemaakt, oa omdat Peter zat te klagen over de warmte. GvA kon je nog kopman maken omdat hij op de eerste rij zat bij de start. Bauke mee is een mazzeltje, EBH... tja, denk dat King sterker is. Wellicht splitst de groep nog voordat de laatste klim begint. Deze heeft overigens een steile eerste km van circa 8-9%.

@Tompot, vlucht is gevlogen hoor. Niemand wil achter 32 man aanrijden op 2 minuten. Dan rook je de hele ploeg op. TDE op straftraining.

Pietje Precies

Van Mollema verwacht ik dat hij knecht voor Stuyven. Moest zelf laatst samen met Nibali en Zakarin als één van de eerste uit de grote kopgroep lossen. En Hagen verwacht ik ook niets van, rijdt voor zijn doen zeer slecht rond.

Met Trentin heb je wel een zalige kopman. Imo ruimschoots de favoriet voor de dagzege! Met Juul-Jensen ook nog een knecht mee om de groep bij elkaar te houden.

Maar wellicht wordt de etappe niet op de klim beslist, maar al daarvoor. In deze groep zitten veel renners die enkel kunnen winnen als ze er met een voorsprong aan beginnen.

Dit was nog wel zo'n typische etappe geweest waarbij iemand die op 20 minuten staat in het klassement een minuut of 15 terugpakt. Maar er was ditmaal eigenlijk niemand die daar voor in aanmerking kwam.

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Eens grotendeels met jouw analyse. Rit waar ik normaal ook altijd trentin opschrijf. Vraag me af of ze op Stuyven durfen gokken. Die klim is zwaarder dan het lijkt. Bauke kan normaal goed met de warmte om.

Dat laten lopen was tactisch gewoon juiste keuze als je voelt dat je niet de benen hebt, en een achtervolgend peloton ziet.

Ik denk dat er een afsplitsing gaat zijn km of 20 voor die klim. Uurtje koers en dan zullen 8-10 man wellicht wegrijden. EBH zou eventueel mee kunnen springen. King lijkt me normaal sterker. Ik had idd gedacht dat EBH sterker zou klimmen, maar dat valt nog wel tegen. Wel een renner naar mijn hart. Die achtervolging na een lekke band (?!) en het gat vervolgens met 50s achter nog dicht krijgen geeft wel aan dat hij moraal heeft.

We zullen zien. Stond op 95,5% maar deze etappe zou me weer wat hoger moeten brengen. Overigens vreemd dat zoveel mensen Flip en Dylan kopman maakten. Die hebben niet echt over profiel nagedacht of opstellingen al voor de tour gemaakt. Mooie grote groep.. Peloton laat lopen 3:54

arjenzvob

Uhm aanklampen: waar zie je dat mensen Dylan kopman maken? 7% Flipje... oke... Maar Dylan staat nergens.

Laatst gewijzigd
Platje

Nummer 5 is Dylan.. bij stats op de app als je de etappe bekijkt

arjenzvob

Ah okee Platje. Dank je! Ik keek via m'n laptop en daar gaat het tot 4. Excuus @Aanklampen.

zappat

Commentator Jan (?) heeft het over de Mont Vintoux, oftewel de berg van alle wijn. Moet dus zijn Mont Ventoux, de berg van alle winden.

Pietje Precies

Als QuickStep slim is laten ze de voorsprong wat verder oplopen. Krijgen we Movistar op kop voor het ploegenklassement :p

Aanklampen

Irriteer me zo aan die Jan. Die herkent niemand, zit er steeds naast en lult zo krom. Bobby is wel fijn om naar de luisteren.

@Arjen, excuus hoeft niet. Teuns noem ik gewoon Teuns, Groenewegen Dylan. Lange namen iets afkorten scheelt typen.

Overigens lijkt Bauke niet echt mee te rijden. Constant bij laatste 10 in de kopgroep.

Laurenesi

'@hierboven, ze zullen wel met Mollema proberen te demareren op de laatste klim en Stuyven uitspelen als het bij elkaar blijft.

Daar gaat mijn score van 97,4%. Ik heb wel te verstaan 0 renners mee in de kopgroep vandaag en moet het dus gaan hebben van mijn teampunten..

Laatst gewijzigd
marconeuvel

Herrada niet opgesteld. Tja..

Jeffrey81

Ik stoor me aan mensen die zich "ergens aan irriteren".

Maar zo hebben we allemaal wel wat ;)

1 2 ... 165 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.