Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 19 ... 175 176
Treenert

Vroeger had je idd ook 1,25 mln etc

Door het ruimere budget genereert Scorito dagelijks meer bezoekers omdat, zeker in de eerste week, iedereen relatief kort op elkaar staat qua punten en denkt nog te kunnen winnen.

Piet Pierewiet

'@derailleurtje
Bernal
Poels -> kan gewisseld worden voor goedkopere Ineos
Kwia

Wigo

Ho, ho...
Ik heb niet gezegd dat ik NIET meedoe aan Scorito.
Ik organiseer daar nota bene een van de grootste subpoules: "Guru Tour de France" waar je WEL extra prijzen kunt winnen (die ik zelf regel om het enigszins interessanter te maken). 😉

Ik doe dit jaar voor het 48e achtereenvolgende jaar mee aan bijna alle Tourspelletjes die ik van vinden dus ik weet waarover ik praat.

Ik wilde alleen maar zeggen dat ik aan het in elkaar zetten van het team bij Scorito niet zoveel tijd ga besteden (als jullie?) omdat er zo weinig te winnen valt en zeker niet als je er ook nog voor moet betalen.
Ik vind persoonlijk die budgetspellen zowiezo een gruwel... vaak zie je al na een paar etappes dat je weer eens de verkeerde renners hebt ingevuld. 🤣

tvm

Dilemma's:

1M
Gaudu of Tejay? Gaudu=jongerentrui maar minder consistent. Tejay heeft een goede TT en goede vorm.

3.5 M
Bardet of Quintana? Bardet leek minder te zijn dan Quintana in de Dauphine maar is absolute kopman. Quintana heeft een sterker team, maar gaat hij ook de sterkste zijn?

Trentin of Colbrelli?
Trentin lijkt gretiger en meer in vorm, maar is 0.5 duurder. Colbrelli sprint vaak mee in vlakke ritten, maar heeft met Mohoric in de heuvels een ploeggenoot als "concurrent".

mik-hail-tal

Er zijn 2 soorten mensen op deze planeet: je hebt diegene die een even aantal renners van 750.000 nemen omdat dit simpelweg deel uitmaakt van het spel en daar verder geen probleem van maken en je hebt ...

MichielH

'@TVM: Tejay, Bardet en Colbrelli krijgen mijn stem.

zomaareens

Lijkt me dat Trentin ook wel in vlakke ritten gaat sprinten, niet dan?

Cerebral36

'@TVM TJ, Gaudu zie ik toch echt vol moeten knechten voor Pinot. TJ nog ITT en TTT
Bardet/Quintana: Die 2 zijn me beetje om het even. Heb ze beiden niet, maar als ik moest kiezen toch Bardet
Trentin/Colbrelli: Ik ga er ook van uit dat Trentin ook het vlakke sprint, is lekker bezig in Zwitserland en vond Colbrelli nou niet geweldig laatst. Trentin dus :)

Wijon

Gaat die Herrada ook met AK ambities naar de tour?

Pietje Precies

'@Mik-hail-tal .... en je hebt mensen die denken dat ze met hun aanbevelingen het spel interessanter kunnen maken ;)

Ik acht het zeer waarschijnlijk dat Scorito hier meeleest, dus regelmatig post ik hier shizzle die ik graag anders zou zien. De grote-ronde-wielerspellen van Scorito zijn al erg tof, maar ik denk dat het met wat kleine tweaks nog leuker kan!

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@wigo, wat vind jij het leukste tour-spel dan, en waarom?
Ik vind zelf budgetspellen altijd erg leuk, al kunnen je winstkansen inderdaad vaak al snel de prullenbak in.

tvm

'@ ajvenema, cyclingmaster is met afstand het leukste spel.

Rawolf

'@tompot dat zou veelste intensief zijn voor van Aert om na de Dauphine ook nog ZLM te rijden voor de Tour

Derailleurtje

Wat zijn jullie verwachtingen van Buchmann in de Tour? Goede Dauphiné gereden, kan ook teampunten sprokkelen voor Sagan mits laatstgenoemde doet wat hij al jarenlang doet in de Tour, dus wat betreft een interessante optie.

Rad

Je legt precies uit waarom ik hem ook op mn lijst heb staan.

hartstikkebedankt

Even over Buchmann zijn eigen Tour de France, vorig jaar werkte hij toe naar de Vuelta om daar een klassement te rijden als kopman. Viel mij toen wel echt behoorlijk tegen (ten opzichte van wat hij in de kleinere ronden vorig jaar ook al had laten zien). Voor deze prijs en door zijn ploeg staat hij wel in mijn selectie overigens.

Rawolf

Ik vind Buchmann een leuke renner maar met dit budget kan ik net zo goed voor 500k meer Uran pakken. Die heeft toch een stuk meer potentieel.

Van Bora pak ik Schachmann vooralsnog, gaat hopelijk meer punten pakken als Buchmann door aan te vallen en kan je in wat minder lastige etappes opstellen als aanvaller/teampunten. Heeft ook nog n tijdrit

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Staan er nu beide in bij mij. Als je Thomas niet pakt dan is het budget wel echt enorm trouwens.

04398

Dupont gaat (voorlopig) niet naar de Tour. eerste 5 namen van wanty zijn bekend. "Pasqualon is onze enige sprinter" stond in het artikel. Meurisse en Martin 2 mooie aanvallers voor het bergklassement.

KV

Buchmann reed ook geen slechte tijdrit in Dauphiné... Ben grote fan van Schachmann, maar vrees dat hij zich vooral zal moeten schikken naar Sagan (ook in de heuveletappes) en Buchmann in de bergetappes. Denk dat hij het dus van de teampunten en vermoedelijk vluchtetappe (maar wie weet welke?) zal moeten hebben en dan vind ik 1.5 miljoen wel nogal prijzig. Ben nog in dubio...

jelle013

Ik begin pas met selecteren als de selecties bekend zijn; nu heb je daar echt nog vrij weinig aan. Straks komt er ineens een pareltje van 750K in, kan je heel je selectie weer omgooien. Ik heb nog stille hoop dat er een paar leuke sprintertjes bijkomen (geen absolute top). Het voorlopige sprintteam (met Sagan, Ewan, Viviani, Groenewegen, Kristoff etc) is gewoon nog te duur, dit kost me denk ik teveel punten in de klassementsetappes. Dit heeft me in de Giro (met eindpunten) echt in de steek gelaten, er waren zoveel afvallers dat ik nog maar 11 renners over had, en dit werkt door op het einde..

Wederom wel hulde voor @teamzadelpen dat hij zo mooi zijn selectie in elkaar gezet heeft; de vraag is altijd; blijven de technische onderdelen wel werken dit seizoen?

michelb6

Ook hier nog genoeg twijfels. Ik wil een hele sterke sprintploeg op de been zetten, maar weet niet of ik Groenewegen zijn 5 miljoen waard vind. Viviani nemen is een miljoen goedkoper, maar die laat ook nog niet veel zien dit jaar. Gaviria zijn deelname is zelfs nog onzeker en van Matthews weet ik niet wat ik kan verwachten.

Daardoor heb ik nu eigenlijk teveel aanvallers en berggeiten in mijn team, waardoor het niet goed in balans is. In de Giro brak me dit al op en dat wil ik proberen te voorkomen.

Laatst gewijzigd
Wigo

Het spel met 15 renners invullen en 5 reserves die bij uitvallen tijdens de tour kunnen invallen vind ik het mooiste.

Cerebral36

'@KV Ik denk dat Schachmann niet eens start in de Tour. Rijdt geen enkele voorbereiding
@Jelle Ik heb daar dan ook ook nog Trentin in plaats van Kristoff en Matthews erbij :) Ik denk dat de topsprinters gewoon de meeste kansen op top 5 noteringen krijgen. AK is voor mij 1 grote loterij dus daar offer ik maar wat op. In de Giro had ik 7 van de top 10 AK maar miste Carapaz en Landa. Dus het wordt gewoon vooral geluk hebben met het kiezen van je AK mannen.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@michelb6... je volgt de ronde van Zwitserland niet (Viviani)? En hij won gewoon een etappe in de Giro (ten onrechte gediskwalificeerd vind ik)... Ik weet wel wie ik neem. Groenewegen ook en nog wel wat klasbakken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 19 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.